Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomit! Työharjottelusta. Osasitteko jotain ennen sitä?

Vierailija
20.04.2016 |

Minkälaista taitotasoa työnantaja odottaa harjoittelijalta? Mietin sitten kun pitäis noi 30 op työharjottelut pyöräyttää opintojen lopuksi.. Jos uskallatte niin kertokaa, että missä olitte työharkassa ja saitteko sieltä vakipestiä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti kyllä menee jos tekee harkan viimeisenä eikä silti osaa mitään.

Itse suoritin harjoittelun ihan vain omassa työssäni, koska opiskelen monimuotona. Silloin oli vuoden työkokemus, opintoja kasassa 60 op ja hyvin oli osaamistakin kasassa.

Vierailija
2/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin taloushallintoa. En kyllä kamalasti osannut vielä silloin kun harjoitteluun menin :) Ihan vaan jotain perusjuttuja osasin. Harjoittelun tein  vanhempani yrityksessä, se oli oikein mukavaa kun sai harjoitella ihan rauhassa eikä ollut mitään niskaan hengittäjää painostamassa. Pääsin heti valmistuttuani alan töihin, enkä vielä silloinkaan osannut juuri mitään (näin kun jälkeen päin mietin). Tekemällä oppii kaikista parhaiten. Olen kirjanpitäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osannut koulusta valmistuttuani yhtään mitään. :D Olen tradenomi, hyvin arvosanoin valmistuin mutta osaamista.. Ei ole.

Vierailija
4/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi

Vierailija
5/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tradenomit pääsevät harjoitteluun? Olen miettinyt kun meidän firmaan ihan suorittavaan asiakaspalveluhommaan on valittu lähinnä vain diplomi-insinööriopiskelijoita, eikä lainkaan edes tähän alaan suuntautuneita.

Vierailija
6/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin kyllä jotain, sillä olin aiemmalta tutkinnolta merkonomi ja siihenkin oli sisältynyt harjoitteluja. Taloushallintoon olin suuntautunut molemmissa.

Ekassa merkinomiharjoittelussa olin tilitoimistossa ja siellä kyllä ihan kädestä pitäen opetettiin tiliöinti, kirjaaminen koneelle, alv-ilmoitusten teko ym. Toisessa merkonomiharjoittelussa olin erään valtion yhtiön taloushallinnon osastolla, jossa tein reskontria, hoidin kassaa ym. Sain toki perehdytystä työn ohessa, yksin ei tarvinnut tehdä.

Ekassa tradenomiharjoittelussa olin valtion virastossa ja tein tarkastus/laskentatehtäviä ja asiakaspalvelua. Tarkastusten teko opetettiin ja sen jälkeen tein sitä itsenäisesti. Asiakaspalvelussa olin myös muutaman kerran toisen kanssa ja sen jälkeen itsenäisesti.

Toisessa tradenomiharjoittelussa olin suuressa kansainvälisessä teknologiateollisuuden yrityksessä palkka- ja hr-osastoilla. Toki taas perehdytettiin hommiin, mutta sen jälkeen tein itsenäisesti.

Kaikista näistä paikoista sain myös kesätyöpaikan aina harjoittelua seuraavalle kesälle. :)

Vierailija
7/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Mukava kuulla että sitä perehdytystä piisaa.

Vierailija
8/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tradenomeille maksetaan harjoittelussa?

Vierailija
9/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomit pääsevät työharjoitteluun eläkeyhtöihin, vakuutusyhtiöihin, pankkeihin, yrityksiin joissa on oma talousosasto jne...

Vierailija
10/11 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomit pääsevät työharjoitteluun eläkeyhtöihin, vakuutusyhtiöihin, pankkeihin, yrityksiin joissa on oma talousosasto jne...

Jos oikein hyvin käy niin cittarin kassalle jne jne...

Vierailija
11/11 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö moni harjottelut kaupan kassalla? Ei kai? Helpot 15 op siitä toki tulee, mutta mitä hyötyä muka tulevaisuutta varten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi