Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt suoria sanoja kiitos. (alkoholinkäytöstäni lapsiperheessä)

Vierailija
20.04.2016 |

Siis mulla on jo isohkot lapset, 9- ja 12-vuotiaat. Olen yh ja mulla on tapana juoda kalsarikännit kotona muutama kerta viikkoon. Normaalisti, jos olen selvä lapset hakee kauheasti hellyyttä multa. Kiehnäävät kainalossa. Mutta silloin kun olen päihtynyt, niin nuorempi ei halua antaa edes hyvänyön halia. Isompi taas käy haistelemassa lasiani, että ono siellä punaviiniä vai kokista. Pahalta tuntuu. Tavallisesti olemme halaileva perhe ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Mutta heti jos olen vähänkin ottanut, lapset ikään kuin ottavat etäisyyttä. Tuntuu tosi pahalta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se kännääminen.

Vierailija
2/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin vaikutuksen alaisena oleminen lasten seurassa on automaattinen huostaanottoperuste. Esim. päiväkotien henkilökunta on ohjeistettu tekemään lastensuojeluilmoitus ja kieltäytymään lapsen luovuttamisesta, jos noutava vanhempi on juonut alkoholia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään se päivä kun olet ottanut kalsarikännit? Humalassa aikuisten käytös muuttuu ja lapsi kokee aikuisen turvattomaksi, eikä näin ollen tee mieli alkaa halailla. Varsinkin jos tulet kovin päällekäyväksi itse ja koitat sammaltaen pyytää halia :( lapsien edessä voi juoda, jos sen osaa tehdä kohtuudella. Ja mieluiten olla juomatta ja juoda sitte kun lapset on vaikka yökylässä jossain:)

Vierailija
4/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet? Lapset tuntevat olonsa turvalliseksi? Itse olen kokenut isän alkoholismin ja sen tuomat lievemuodot lapsuudessani varsin ikävinä muistoina ja niistä muistoista ei vaan pääse irti. Onneksi olen tasapainoinen aikuinen ja lapseni eivät ikinä ole ja tule näkemään vanhempaansa kännissä tai edes juovan alkoholia heidän nähden. Ugh olen puhunut.

Vierailija
5/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi juot silloin kun lapset on kotona?

Vierailija
6/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun juoppo! Lopeta!

Lapsesi tulee aina muistamasn ton ja ovat katkeria sulle.

Korkki kii ja hoitoon.

Stana teitä deekuja!

T. Alkoholistin aikuinen lapsi

Vierailija
7/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perse olet äidiksi!

Vierailija
8/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monet vanhemmat juovat nykyisin aivan liikaa! Ajatelkaa niitä lapsianne vähän, kun olette ne hommannutkin. Vastenmielistä käytöstä.

Vierailija
9/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jää lapsille traumoja. Tiedän kokemuksesta. Lopeta siis!

Vierailija
10/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikeaa kun lapset ei ymmärrä?

Vierailija
11/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua, olet alkoholisti!

Vierailija
12/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin vaikutuksen alaisena oleminen lasten seurassa on automaattinen huostaanottoperuste. Esim. päiväkotien henkilökunta on ohjeistettu tekemään lastensuojeluilmoitus ja kieltäytymään lapsen luovuttamisesta, jos noutava vanhempi on juonut alkoholia.

Onko noin? Siis oikeasti? On meillä joskus otettu saunaoluet tai juotu viiniä. Ja oikeastaan minutkin olisi pitänyt huostaanottaa kun olin pieni ja vanhemmat viettivät esimerkiksi iltaa kesäisin naapureiden kanssa. Ja entäs kaikki häät ja muut juhlat missä monetkin ottavat jotakin. Nyt sitten haluaisin oikeasti kuulla että mikä tässä on ohjeistus. Uskaltaako enää koskaan juoda edes sitä saunaolutta kun lapset kotona?

Vierailija
13/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat sanat!

Vierailija
14/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9- ja 12- vuotiaat lapset eivät ole mitään "isohkoja", he ovat LAPSIA, jotka tarvitsevat tuevallisen vanhemman. on hirveää kun vanhempi juo. sen voin sanoa omasta kokemuksesta. ja sillä ,että lapsi kärsii vanhemman juomisesta, ei muuten ole kitään tekemistä iän kanssa!!! tuon ikäiset lapset kärsivät siitä aivan suunnattomasti!! tuo kännäämisesi on vielä pahempaa kuin mitä

se muttekin jo olisi, koska kotona ei ole toista aikuista lasten turvana. Jos yhtään välität lapsistasi, laitat sen korkin nyt kiinni ja hakeudut hoitoon, jos et omin voimin saa lopetettua.

On päivän selvää, että lapset välttävät kontaktia kanssasi, kun juot. he kokevat sinut inhottavana, vieraana, haisevana, sössöttävänä, kiusallisena ja pelottavanakin.

älä sitten yhtään ihmettele, jos 12-vuotiaasi jo piankin itse tarttuu pulloon. sen mallinhan hän kotoa sinulta oppii.

käy vaikka päihdelinkin sivuilla lukemassa alkoholistien lasten tarinoita. sieltä saat myös vertaistukea lopettamisen ensi askeleihin.

mun "silloin tällöin kalsarikännit ottava" isä pilasi mun lapsuuden ja nuoruuden aivan täysin. Jos kerran tajuat, että juomisesi on huono asia, ja myönnöt sen, on toivoa, että pystyt lopettamaan. toivon tätä lastesi vuoksi, joita tällä hetkell käy niin sääliksi, että meinaa itku tulla. omat lapseni ovat nimittäin saman ikäisiä. ja muistan, miten itse saman ikäisenä kärsin isän juomisesta, vaikka hän ei esim ollut koskaan väkivaltainen. se juominen ihan vaan itsessään on tarpeeksi kauheaa.

Vierailija
15/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin? Siis oikeasti? On meillä joskus otettu saunaoluet tai juotu viiniä. Ja oikeastaan minutkin olisi pitänyt huostaanottaa kun olin pieni ja vanhemmat viettivät esimerkiksi iltaa kesäisin naapureiden kanssa. Ja entäs kaikki häät ja muut juhlat missä monetkin ottavat jotakin. Nyt sitten haluaisin oikeasti kuulla että mikä tässä on ohjeistus. Uskaltaako enää koskaan juoda edes sitä saunaolutta kun lapset kotona?

Sun elämässä on väreinä vaan musta ja valkonen?

Vierailija
16/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset halailevat sua jo nyt liikaa siinä toivossa, että ne pystyvät parantamaan sut. Sitten ne pettyvät ja pelästyvät ja senkin takia kavahtavat, kun toive on taas kerran osoittautunut turhaksi. Syöt heidän sydäntään pikkulusikalla joka ikinen kerta. Kuin aallot muovaavat rantakiviä, paitsi että kivi ei odota aaltoa. Aikuisen alkoholinkäytön varjossa kasvava lapsi elää suomalaisessa vesikidutuksessa. 

Isona sellainen lapsi löytää itsensä tekemästä ihan samaa. Uskomasta, rakastamasta, sietämästä sietämätöntä. Koska hänen ainoa tiensä sisäisestä maailmastaan ulos on saada se tiputus loppumaan. Ei riitä se, että löytää puolison, joka ei juo tai ole muuten äidin tavoin epäluotettava ja pelottava. Koska silloin vain ahdistuu, kun pään sisällä tiputus jatkuu vaikka kaiken pitäisi olla hyvin. Vaan pitää löytää puoliso, jonka saa lopettamaan. Mutta sellainenhan ei ole mahdollista.

Jos joku kykenee lopettamaan, se olet sinä. Sinäkään et kuitenkaan tule tekemään sitä yksin. Sellaista ei vain tapahdu, vaan nimenomaan itseinhon ja yksinpärjäämisen uhon vuorottelu on sinut tuohon ajanutkin. Hae apua.

Vierailija
17/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jos jatkat tuollaista rataa pidempään vielä, niin lapset lähtee huostaan. Sitten on aivan turha vinkua täällä kuinka lastensuojelu tekee bisnestä tai on joku hemmetin koneisto joka vaan ilkeilee sulle. Tai kuvata jotain hemmetin typeriä videoita youtubeen "kuinka sossut varasti lapset."

Jätä se alkoholi nyt kokonaan pois, vielä kun voit. Älä pilaa elämääsi kokonaan.

Vierailija
18/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen alkoholisti. Se alkoi silloin, kun lasten isä jätti minut yksin vastuuseen lapsista, kun itselläni oli paha masennus päällä ja ahdistushäiriö aktiivisena. Ja, olen kerran käynyt katkolla, mutta se katkesi kun poikaystävä petti minua.

Juu, tarkoituksella kirjoitan kuulostaen idiootilta. Koska haluan todellakin kuulla ne haukut ja suorat sanat. Siitä miten vahingoitan omia lapsiani, jotta pystyisin lopettamaan.

Vierailija
19/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen alkoholisti. Se alkoi silloin, kun lasten isä jätti minut yksin vastuuseen lapsista, kun itselläni oli paha masennus päällä ja ahdistushäiriö aktiivisena. Ja, olen kerran käynyt katkolla, mutta se katkesi kun poikaystävä petti minua.

Juu, tarkoituksella kirjoitan kuulostaen idiootilta. Koska haluan todellakin kuulla ne haukut ja suorat sanat. Siitä miten vahingoitan omia lapsiani, jotta pystyisin lopettamaan.

T:ap siis

Vierailija
20/38 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarikännit muutaman kerran viikossa?!? Siis what?? Mietippä omaa lapsuuttasi, tai vaikka ihan nykyhetkeä:  haluaisitko nähdä oman äitisi monta kertaa viikossa kännissä? :( Ja vielä joutua viettämään aikaa sellaisen kanssa. Nyt ryhdistäyty! Joko lapset otetaan pian huostaan tai he itse lähtevät lätkimään heti kun on mahdollista. Haluatko pitää heidät elämässäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi