Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon opintopisteitä pitää kertyä vaihdossa

Vierailija
20.04.2016 |

Niin, eli onko Kelalle nykyään väliä, onko vaihtovuoden opintopisteet tosiasiallisesti kertyneet vaihdosta vai jo kotimaasta. Vaihtoyliopiston sivuilla suositellaan suorittamaan 60 ECT/opintopistettä per vuosi, mikä kuulostaa kyllä aivan liian kovalta savotalta mun korvaan. En oo menossa sinne pelkästään työleirille, vaan myös oppimaan kieltä ja hummailemaan muuten vaan, ja ajattelin suorittaa jonkun max. 40-45 op. paikallisessa yliopistossa. Jos tarvii, niin takataskussa on muutama Suomessa suoritettu noppa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymys vielä, eli onkohan tuon Erasmus-apurahan kannalta väliä myöskään, paljonko suoritan pisteitä vaihdon aikana, vai määräytyykö se pelkästään vaihdon keston mukaan? -ap

Vierailija
2/5 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni Kela ei välitä, mistä pisteet ovat tulleet, kunhan niitä on tarpeeksi. Vaadittu määrä pitäisi olla sama kuin Suomessa. Apurahasta en ihan tiedä, mutta kai sille on joku minimi, eli jos ei juuri mitään saa vaihdossa opiskeltua, joutuu maksamaan takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla 5op/kuukausi jos opintotukea halajaa. Erasmus-vaihto on vähintään 3kk joten yhteensä vähintään 15op pitäisi luonnollisesti kertyä ihan sen mukaan miten pitkään meinaa vaihdossa olla. Eikö teillä muka lehtorit kerro näitä asioita?

Vierailija
4/5 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro, kaiken joutuu itse selvitellä. :) Ja mua hämää vielä, kun kohdeyliopiston sivuilla sanotaan, että pitäisi saada 60 ECT kasaan (olen siis vuoden), mutta kaiken järjen mukaanhan 45 ECT pitäisi riittää aivan hyvin. (1 ECT = siis yhtä kuin 1 op.) -ap 

Vierailija
5/5 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syksyn ja sain 15 op. Aiemmin Kelalle riitti, että oli pisteitä lokakuuhun mennessä x määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi