Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkokuvasta

Apuaa
20.04.2016 |

Mulla on pitkään ollu keuhkokuumeen tyylisiä oireita vaikka keuhkoista ei kuulu mitään erityistä lääkärin mukaan ja kuumettakaan ei ole. Määräsi kuitenkin keuhkokuviin, jotka on otettu maanantaina terveystalolla ja niistä radiologian erikoislääkäri ilmeisesti jo antanut lausunnon. Jos olisi keuhkokuumetta niin kai ne olisivat jo soittaneet että jotain on vialla kuvissa, vaikka sovittiinkin puhelinaika lääkärin kanssa vasta maanantaina? Vai miten te luulette? Joudunko tässä nyt viikonlopun jännittämään vaa? Tai onko mahdollista tuloksista itse soittaa jo nyt?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne voi itse käydä katsomassa netin kautta? Ainakin mehiläisellä on oma-mehiläinen palvelu, jossa omat tiedot näkyy verkkopankkitunnuksilla.

Vierailija
2/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta soittaa lääkärille jos epäilyttää! Keuhkokuumeen kanssa ei ole leikkimistä, voi olla myös ns. kuumeeton keuhkokuume.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olisi jo soittaneet sulle, jos olisi jotain hälyttävää löytynyt.

Vierailija
4/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin huono palvelu on, että pidetään päivätolkulla jännityksessä?

Ei kuulunut itsellekään ääniä ensin, samana päivänä illalla alkoi kylkeen sattumaan ja seuraavana päivänä kuului äänet ja crp oli jo huikeissa luvuissa.

Vierailija
5/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo soitin terveystalolle niin sielläkin ihmeteltiin että miksi on vasta maanantaille pistetty soittoaika. Siirrettiin se sitten huomiselle niin pääsee jännityksestä. Kiitos vastauksista!

-ap

Vierailija
6/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia oireita sinulla ap on ollut ja kuinka pitkään?

Vierailija
7/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis olen ihan hermoromahduksen partaalla. Olen siis 21v perusterve nainen ja kaikki alkoi maaliskuun puolessa välissä. Oli tosi korkea syke ja flunssainen olo ja ajatteln että no ei tässä mitään, perusflunssaa vaan. Välillä kuitenkin tuntui puristavalta rinnasta ja hätäilin tietenkin että sydämessä jotain vikaa ja menin päivystykseen. Siellä otettiin verikokeet ja kaikki ja sydänfilmi, ei kuitenkaan keuhkokuvaa, enkä silloin mitään keuhkoperäistä edes ajatellu, en nyt muista oliko kuumetta tuolloin. Sydämessä kaikki oli ok ja pistettiin flunssan ja edellisen viikon suht rankan juhlimisen piikkiin. Veriarvoissa tulehdusarvot ja leukkarit koholla, en tiedä paljon.

Muutaman päivän päästä menin uudestaan päivystykseen, olo edelleen tosi flunssainen ja samat oireet jatkui. Taas sydänfilmi ja verikokeet. Sydänfilmi ok, leukkarit ja crp koholla, se oli jotain 30 muistaakseni.

Siitä sitten muutama päivä menin yksityiselle koska flunssa vain kesti ja kesti. Kuumetta oli vähän ollut muutamana päivänä, syke edelleen korkea, kauhea väsymys, en jaksa tehdä yksinkertaisesti mitään. Ei mulla ennen tämmöstä ole ollut flunssassa ettei millään meinaa hellittää. Sain tosiaan yksityiseltä antibioottikuurin, vaikka minusta lääkäri puhui vain sitkeästä viruksesta? No antibiootti helpotti ja sen 10 päivän kuurin aikana olinkin aika terve.

Reilu viikko sitten lauantaina alkoi aivan järkyttävä yskä. Oksensinkin muutamana päivänä kun yskä oli niin kova, ja kuivaa vain yleensä. Sunnuntaina olikin jo taas flunssan oireet ja taas mentiin. Viikon aikana oli kuumetta, heikko olo, tuntu että keuhkot ja rinta palaa, semmoinen tosi epämiellyttävä olo ja pulssi korkea ja väsymys ja hengästyttää kaikki. Soitin yksityiselle että pitäisikö tämä nyt tutkia uudestaan ja minun käskettiin tulla uudestaan, tällä kertaa eri lääkäri. Tämä lääkäri kuunteli keuhkot ja muutenkin tutki niin kuin aiemmatkin lääkärit, eikä kuullut mitään erikoista. Otti pikacerpin joka oli 27. Lykkäsi antibiootit taas kouraan että syö nuo ja malta levätä.

Olen maannut viimeisen viikon sängyssä lähes kokoajan, eikä tämä helpota. Kuukauden aikana olen siis ollut viikon terveenä, sillon kun söin ensimmäisen antibioottikuurin. Maanantaina soitin yskityiselle että nyt riittää, haluan kunnon verikokeet, mykoplasmatestin ja keuhkoröntgenin ja kaikki nämä multa otettiin mutta tosiaan tuloksia en oo vielä saanu, huomenna sitten pitäis saada.

Tuli tosi pitkä tarina, toivottavasti pystitte perässä tässä mun lääkärillä juoksemisessa, mutta tosiaan mielenterveys on koetuksella että mikä ihme mua vaivaa. Voiko normi flunssavirus kestää näin saatanan pitkää ja aiheuttaa tämmöstä väsymystä ja sellainen olo että on ihan loppu. Poikaystävällenikin olen tämän saman ilmeisesti onnistunut tartuttamaan, hän on kans viikon nyt ollut kipeä ja kuume vain nousee uudestaan aina, pulssi korkea ja mitään ei jaksa tehdä, nuha, kurkkukipu, kaikki mahdollinen... Epätoivo iskee molemmilla.

Vierailija
8/8 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on tosi tukkoinen olo, toinen sierain ihan tukossa ja tuntuu että pää täynnä räkää ja pää myös kipeä. Kun vedän syvään henkeä, pistää rinnassa, voi olla myös selkäjumia jota mulla on paljon mut pelottaa vaan et on keuhkokuumetta. Rinnassa tuntuu muutenkin oudolta. Väsyttää tosi paljon, hengästyn helposti mutta jaksan kuitenkin koulussakin käydä ilman että tarvitsee välillä pysähtyä lepäämään tms. Ei kuumetta. Pulssi nousee heti kun lähden kävelemään, levossa ehkä 85. Enää ei yskitä juurikaan, mutta yskä on tosiaan ollut aika kuivaa kokoajan, välillä vaan tullut ysköksiä mutta ihan erilaista mitä mulla aikasemmissa flunssissa jossa yskä on aika limaista.

-ap ja myös edellisen viestin lähettäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän