Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva asuinalue lapsiperheelle pk-seudulla

Vierailija
20.04.2016 |

Nyt on alkanut tulemaan mitta täyteen tätä Itä-Helsingin lähiöelämää. En vaan enää haluaisi asua täällä, huumeruiskuja löytyy katujen varsilta,kouluissa suurin osa maahanmuuttajia (ei haittaa muuten kuin että silloin opettajan täytyy keskittyä myös suomen kielen opetukseen jolloin suomenkieliset oppilaat eivät saa riittävää opetusta). Haluaisin muuttaa lapseni ja mieheni kanssa johonkin rauhallisempaan ympäristöön, jossa olisi myös luontoa ja linnunlaulua. Rajoituksena mainittakoon, että mieheni on töissä Espoossa Tapiolan lähellä joten esimerkiksi joku Tuusula ei käy matkan takia. Itse olen vielä kotona lapsen kanssa, ja kerhoja jne olisi hyvä olla lähellä. Käytössä yksi auto, jolla mies siis kulkee työmatkat, itse olen julkisten varassa päivät.
Mikä olisi hyvä alue? Millainen on esimerkiksi Veikkola/Kirkkonummi (olisi hyvässä suunnassa miehen työtä ajatellen). Joku Kirkkonummen keskusta vaan vaikuttaa jotenkin ankealle, jos vertaa joihinkin muihin pikkukaupunkieihin. Olen asunut aina Helsingissä ulkomaanvuosia lukuunottamatta, joten ihan metsän keskelle en ehkä sopeudu, kun lapsia kuitenkin vain se yksi olisi kiva jos olisi leikkikavereitakin.
Kertokaa kivoja asuinalueita, ja perusteluja, miksi viihdytte tai ette viihdy?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on kymmeniä ellei satoja ketjuja. Osaatko käyttää hakutoimintoa?

Palstalla on teilattu joka ikinen pk-seudun lähiö ja asuinalue. Onnea vaan sille joka luulee löytävänsä jotain apua päätöstensä tueksi...

Vierailija
2/6 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta on kymmeniä ellei satoja ketjuja. Osaatko käyttää hakutoimintoa?

Palstalla on teilattu joka ikinen pk-seudun lähiö ja asuinalue. Onnea vaan sille joka luulee löytävänsä jotain apua päätöstensä tueksi...

Alueet kun muuttuvat nopeastikin uudisrakentamisen, ja nyt vaikka länsimetron myötä...Esimerkkeinä muutoksista esim. Kivistö (asuntomessut ja Marjarata) sekä Matinkylä (länsimetro).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta sinne Tapiolaan, kaikki noi listaamasi toiveet löytyy sieltä.

Vierailija
4/6 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi lapsi, joten muuttakaa Helsingin kantakaupunkiin.  Puistot ja meri. 

Aiotteko kasvattaa perhekokoa? Vuokralle vaiko omaan? Asunnon koko ja hinta?

Vierailija
5/6 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

White flight in progress...

Vierailija
6/6 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäjänmäki mamuttuu hurjaa vauhtia, siksi olisikin mukava jos tänne muuttaisi suomalaisia perheitä. Mutta ymmärrän hyvin ettei kukaan haluaa sijoittaa asuntoon alueella, joka on seuraava itä-Helsinki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi