Työelämän pitää mennä perheen edelle nykysysteemillä, jos se toteutuu..
Miksihän suuntaus on sellainen, että käytännössä työn pitää olla aikuiselle ihmiselle koko elämän keskipiste? En tarkoita sitä, että elämäntapatyöttömyyttä pitää suosia, mutta järki nyt käteen asioissa. Elämä on ihan paljon muutakin kuin työ.
Aikuisten oikeasti, yt-neuvotteluita, jatkuvasti ihmisiä irtisanotaan töistä ja samaan aikaan näitä ihmisiä syyllistetään työttömänä olemisesta. Mahtaa olla narun nokka monella mielessä, kun masentaa jo se että olet joutunut työttömäksi aikana jolloin työpaikkoja ei varmasti ole tarjolla paljon, niin sitten työkkäristä vaan työkokeiluihin ilmaiseksi. Tuleekohan näihin mitään maalaisjärkeä sitten, että katsotaan taustatkin kunnolla. Tyhjä jotain mollin sivujen työpaikkoja tyrkyttää esille, että onhan niitä töitä tekijälle kun vain viitsii. Ei voi olla oletus, että kaikki muuttavat työpaikan perässä jonnekin. Kun perheessä toisella voi olla jo se työpaikka.
Älyttömiä esimerkiksi nuo ehdotetut työmatkat. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että syrjäseudulla asuvan pitää tehdä valinta, että työ on tärkeämpää kuin asuinpaikka ja lapset. Jos ei työtä löydy läheltä, ajat pitkää matkaa ja lapset ovat sitten yksinään aamusta iltaan. Kaikilla kun ei ole niitä turvaverkostoja lähellä. Tai sitten jätät kotisi ja muutat koko sakin sinne työpaikan lähelle. Ja jos tuuri käy, molemmat saavat töitä. Vaan harvemmin se onni noin potkaisee ja siinä sitten ollaan jätetty ystävät ja asuinseudut ja ollaan kaupungissa työttöminä.
Kommentit (23)
Ihme vinkujia täällä. Jos ei työnteko maistu niin voi mennä ulkomaille katsomaan miten siellä elämä sujuu.
Ei ihme että tämä maa ei pärjää kansainvälisessä kilpailussa kun ei täällä töitä tehdä. Työ pitäisi olla etärkein asia mitä aikuisella ihmisellä on. Sitten vasta tulee muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän asiaa katsoo niin alan olla oikeasti aika tyytyväinen paskasta yötyöstäni. Pääsen töistä neljältä tai viideltä aamulla, mies vie lapsen hoitoon ennen kuin lähtee itse aamulla töihin, minä haen lapsen hoidosta joko ennen puoltapäivää tai päiväunien jälkeen. Sitten menen klo 20 tai 21 töihin. En olisi arvannut että tulee päivä kun olen oikeasti kiitollinen tuosta huonosti palkatusta ja ikävällä työajalla varustetusta työstä. Varsinkin, kun miehellä on epäsäännölliset työajat...
Teillä ei pitäisi edes olla oikeutta päivähoitoon kun ette sitä oikeasti tarvitse.
Mitä enemmän asiaa katsoo niin alan olla oikeasti aika tyytyväinen paskasta yötyöstäni. Pääsen töistä neljältä tai viideltä aamulla, mies vie lapsen hoitoon ennen kuin lähtee itse aamulla töihin, minä haen lapsen hoidosta joko ennen puoltapäivää tai päiväunien jälkeen. Sitten menen klo 20 tai 21 töihin. En olisi arvannut että tulee päivä kun olen oikeasti kiitollinen tuosta huonosti palkatusta ja ikävällä työajalla varustetusta työstä. Varsinkin, kun miehellä on epäsäännölliset työajat...