Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoiko kukaan muu Babaria lapsena?

Vierailija
19.04.2016 |

En tarkoita tuota uudempaa 3D-paskaa vaan 80-90-lukujen taitteessa tehtyä animaatiota. Oli muumien ohella olennainen osa omaa lapsuuttani :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Babar kirjoja. Vieläkin muistan, kun "pappa norsu" söi vääriä (myrkyllisiä) sieniä :D

Vierailija
2/20 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babar elokuva oli huippu, katsoin sen monia monia kertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en nähnyt sitä lapsena, katsoin Youtubesta muutama vuosi sitten ja olin vähän pettynyt kun poikkesi jonkun verran sarjasta esim. hahmojen ulkonäön suhteen. Etenkin Ratakses oli huomattavasti erinäköinen. En ole myöskään ikinä tykännyt lastenleffojen Disney-tyylisistä lauluosuuksista :D

Vierailija
4/20 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en nähnyt sitä lapsena, katsoin Youtubesta muutama vuosi sitten ja olin vähän pettynyt kun poikkesi jonkun verran sarjasta esim. hahmojen ulkonäön suhteen. Etenkin Ratakses oli huomattavasti erinäköinen. En ole myöskään ikinä tykännyt lastenleffojen Disney-tyylisistä lauluosuuksista :D

t. AP

Vierailija
5/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin. Hyvä sarja, mutta hieman ihmettelen, että mikseivät Cornelius, Pompadour ja Ratakseen pariskunta (joilla vielä samanikäinen lapsikin kuin Babarin jälkikasvu) ole vanhentuneet tippaakaan Babarin lapsuudesta?

Vierailija
6/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin. Hyvä sarja, mutta hieman ihmettelen, että mikseivät Cornelius, Pompadour ja Ratakseen pariskunta (joilla vielä samanikäinen lapsikin kuin Babarin jälkikasvu) ole vanhentuneet tippaakaan Babarin lapsuudesta?

Totta. Corneliuksen ainakin luulisi melkein olevan jo haudassa tai vanhainkodissa Babarin nykyaikajaksoissa.

Vierailija
7/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuasarjameininkiä; lapset kasvavat, mutta aikuiset pysyvät samanikäisinä.

Vierailija
8/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pienenä mietin että on ihan ymmärrettävää että ne voi taipua erilaisiin muotoihin mutta että niihin ilmestyy ylimääräisiä reikiä on luonnotonta.

Vierailija
9/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratakseen luonnettakin muutettiin elokuvaan. Ei se TV-sarjassa sentään tuollainen hirviö ollut, vaikka äkkipikainen ja ylimielinen olikin.

Vierailija
10/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuuko mieleen Miina ja Manu?

Vierailija
11/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pienenä mietin että on ihan ymmärrettävää että ne voi taipua erilaisiin muotoihin mutta että niihin ilmestyy ylimääräisiä reikiä on luonnotonta.

Taidat sekoittaa nyt Babar-norsun Barbapapoihin :)

Vierailija
12/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin! Hyviä, mutta jotenkin pelottavia olivat.

Vierailija
13/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat sekoittaa nyt Babar-norsun Barbapapoihin :)

Barbapapa oli mun lemppari lapsuudessa. Kamala, kun tuntee itsensä vanhaksi, Babar oli mun lapsen, nyt jo aikuisen, lempiohjelma

Vierailija
14/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin! Kaikki jaksot oli nauhoitettu vhs-kasetille. Erityisesti Corneliukselle ja Pompadourille saa nauraa. Youtubestakin löytyy ihan suomeksi.

Vierailija
15/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan aika pieni kun katsoin sillä muistan sen olleen ajoittain aika pelottava ohjelma. Samoin kuin se matka maailman ympäri jossa se prinsessa-kissa meinattiin polttaa roviolla. Oikeestaan musta tuntuu, että suurin osa lastenohjelmista oli mun lapsuudessa pelottavia :D Mm. Pelle Hermanni, Tohtori Sykerö, Alfred J. Kwak, Rölli..

Vierailija
16/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin! Kaikki jaksot oli nauhoitettu vhs-kasetille. Erityisesti Corneliukselle ja Pompadourille saa nauraa. Youtubestakin löytyy ihan suomeksi.

Jaksoon 39 asti, sen jälkeisiä ei jostain syystä ole julkaistukaan Suomessa missään muodossa. Näytetty vain telkkarissa.

Vierailija
17/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varmaan aika pieni kun katsoin sillä muistan sen olleen ajoittain aika pelottava ohjelma. Samoin kuin se matka maailman ympäri jossa se prinsessa-kissa meinattiin polttaa roviolla. Oikeestaan musta tuntuu, että suurin osa lastenohjelmista oli mun lapsuudessa pelottavia :D Mm. Pelle Hermanni, Tohtori Sykerö, Alfred J. Kwak, Rölli..

Varmaan jokaisen mielestä oman lapsuuden lastenohjelmat oli pelottavia. Itse oon viettänyt 70-luvulla lapsuuteni ja silloin kateltiin ainakin Rosvo Ruudolfia ja Barbapapaa. Pelottavana muistelen jotain lasten opetusohjelmaa, jossa opetettiin englantia, hyvin hämäriä muistikuvia siitä.

Vierailija
18/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa vanhoissa hyvissä ohjelmissa oli aina jotain pelottavaa, kyllä niitä silti katsoi :D Itseni on varmaan pahiten traumatisoinut Mörkö ja Tintin Seitsemän kristallipalloa-saagan inkamuumio.

M22

Vierailija
19/20 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babarit on ihan parhaita Muumien ohella. Mun lapset katsoivat niitä ja meillä on vieläkin Vhs:illä kaikki Babarit. He katsovat niitä vielä nyt aikuisinakin.

Vierailija
20/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä jaksossa Ratakseen armeijaa johti sotahullu amiraali nimeltä Marin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän