Päiväkodin kevätjuhla - mikä pukukoodi?
Ollaan miehen kanssa menossa lapsen päiväkodin kevätjuhlaan ensi viikolla. Juhla on aamupäivällä ja siellä on lasten esittämää ohjelmaa sekä nyyttäribrunssi.
Ollaan ensikertalaisia ja siksi vähän epävarmoja pukeutumisen suhteen.
Mies menee juhlasta suoraan töihin, eli tulee harmaassa tai sinisessä arkipuvussa ja solmiossa.
Ajattelin itse pukeutua beigeihin suoriin housuihin, Gantin vaaleanpunaiseen paitapuseroon (inhoan toppeja ja kaikkia röyhelöjuttuja) ja mustaan villatakkiin. Onko oma asuni liian arkinen? Toinen vaihtoehto olisi nyt niin ajankohtainen vekkihame (vaaleanpunainen) ja helmenharmaa angorapusero. Jalkaan edellisessä tapauksessa mustat kiiltonahkaiset pumpsit ja jälkimmäisessä varmaan violetit soljelliset satiini avokkaat.
Lapselle tulee laivastonsiniset chinot, vaaleanharmaa kauluspaita, rusetti ja musta kudottu kapteenintakki.
Lähinnä olen epävarma omasta asustani. En halua olla yli- enkä myöskään alipukeutunut. Toisaalta tuntuu tyhmältä kysyä muilta äideiltä, miten aikovat pukeutua. Kysehän on kuitenkin "vaan" päiväkodin kevätjuhlasta. Mutta toisaalta juhlasta on hössötetty kauheasti koko kevät, ohjelmat, esiintymisasut ja nyyttäriruuat on kaikki suunniteltu tosi tarkkaan. Eli ihan läpihuutojuttu ei ole kyseessä.
Kertokaa ketkä tiedätte etiketin!
Kommentit (19)
Asunne ovat oikein sopivat. Mukavia juhlia.
Itse menen ihan farkuissa ja arkipaidassa. Jos edes pääsen, kun en tiedä sen päivän työvuoroa.
Itse laittaisin iltapuvun. Ja olkapäät ehdottomasti piiloon!
No minusta olisi mukavaa, että noihin pk:n tai koulun juhliin pukeuduttaisiin paremmin. Tai edes normaalit siistit vaatteet. Mutta usein niissä näkee lapsia (ja vanhempia) sottaisissa rönttävaatteissa. Pienet lapsethan eivät voi vaatteilleen mitään, vanhempien vastuulla ne ovat. Opettaa tapoja lapsille ja näyttää, että aikuiset arvostavat heidän juhlaansa ja esityksiään.
Minusta kevätjuhliin kuuluu mekko. Ei tarvitse olla mikään erityisen juhlava, mutta kesäinen ja tyylikäs. Tuo asu kuulostaa kyllä liian arkiselta ja musta neuletakki epäsopivalta tuohon asuun muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tiaara vai ei? Oon kahden vaiheilla.
Asunne ovat hyvät. Monet vanhemmat tulevat arkivaatteissa (jopa verkkareissa) mutta toiset pukeutuvat juhlavasti kuten te. Itse pukeudun myös aina juhlavasti lapsen joulu- ja kevätjuhlaan. Se on lapsellekin tärkeää.
T. Lastentarhanopettaja
Kumpikin asuvaihtoehtosi kuulostaa kivalta ja tarpeeksi juhlavalta. Noissa asuissa olet kivasti pukeutunut, mutta et överi, koska oletan, että ainakin puolet porukasta tulee paikalle farkuissa ja t-paidassa.
Minä olen mies ja olen joka ainoaan lasten joulu- taikka kevätjuhlaan laittanut tumman puvun ja solmion päälle ihan päiväkodista yo-juhliin asti. Mielestäni on moukkamaista mennä kutsuttuna järjestettyyn juhlatilaisuuteen jossain verryttelyasussa tai remonttifarkuissa. Osoittaa mielestäni kunnioituksen puutetta juhlaa kohtaan, jos tulee sinne aivan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suunnittelin laittavani puolipitkät hansikkaat ja höyhenpuuhkan. Hiuksiin sitten arkityyliä näyttävämpi kampaus, joku tämän tyylinen: http://i.huffpost.com/gadgets/slideshows/321338/slide_321338_3014777_fr…
Tiara on minusta ehkä vähän liioiteltu. Kyseessä kuitenkin vain päiväkodin kevätjuhla.
Tietysti nähdään vaivaa pukeutumisen suhteen, mutta luulisi ettei tarvitse viikkoa etukäteen suunnitella Gantin neulepaitoja. Kyllä on selkeä tarve tehdä vaikutus - ja sen huomaa juuri tuosta merkin korostamisesta. Itse liikun aina ihan edustavana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mies ja olen joka ainoaan lasten joulu- taikka kevätjuhlaan laittanut tumman puvun ja solmion päälle ihan päiväkodista yo-juhliin asti. Mielestäni on moukkamaista mennä kutsuttuna järjestettyyn juhlatilaisuuteen jossain verryttelyasussa tai remonttifarkuissa. Osoittaa mielestäni kunnioituksen puutetta juhlaa kohtaan, jos tulee sinne aivan miten sattuu.
Ehkä mun tyyli onkin risaiset farkut ja musta pääkallopaita. Kukkamekkoko se pitäisi laittaa ja letittää tukka?
Olen ollut omissakin koulun kevätjuhlissa verkkarit jalassa, nyt kun itse valmistun laitan farkut. Tunnen oloni mukavaksi.
En omista juhlavaatteita ja menen näihin tilaisuuksiin vain pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mun tyyli onkin risaiset farkut ja musta pääkallopaita. Kukkamekkoko se pitäisi laittaa ja letittää tukka?
Olen ollut omissakin koulun kevätjuhlissa verkkarit jalassa, nyt kun itse valmistun laitan farkut. Tunnen oloni mukavaksi.
En omista juhlavaatteita ja menen näihin tilaisuuksiin vain pakosta.
Tämä on nyt erittäin WT.
Kiitos neuvoista! Taidan laittaa sen vekkihameen ja angoran. Hiukset taakse ja nutturalle kun en ehdi kampaajalle. Koruja ei varmaan muita kuin helmikorvikset.
Tästä oli kyllä suuri apu. Olen kaikissa tällaisissa lapseen liittyvissä oheisjutuissa ihan tumpelo. Päiväkoti on muutenkin oikea sääntöjen viidakko, kauheasti asioita, jotka pitää vaan tietää. (Esim kaikki vastejutut, mitä pitää olla mukana jne)
Toivottavasti meidän quiche onnistuu, tehdään miehen kanssa yhdessä ja on harjoiteltu pari kertaa. Ap
Aloitus tuntuu etäisesti tutulta. Ihan samanlainen oli vuosia sitten. Tallettaako joku näitä ja laittaa uudelleen, kun uskoo porukan vaihtuneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suunnittelin laittavani puolipitkät hansikkaat ja höyhenpuuhkan. Hiuksiin sitten arkityyliä näyttävämpi kampaus, joku tämän tyylinen: http://i.huffpost.com/gadgets/slideshows/321338/slide_321338_3014777_fr…
Tiara on minusta ehkä vähän liioiteltu. Kyseessä kuitenkin vain päiväkodin kevätjuhla.
Ihan mielenkiinnosta. Millaiseen juhlaan suunnittelemasi asu olisi mielestäsi liioiteltu?
Omg, kehen olet menossa tekemään vaikutuksen, kun noin stressaat 😅 muihin vanhempiin?