Lapset 4 ja 7v., vanhemmat harrastavat seksiä samassa huoneessa
Onko teidän mielestänne ok, että vanhemmat harrastavat mm. lomilla seksiä, kun tuon ikäiset lapset nukkuvat samassa hotellihuoneessa? Ystäväni perheessä tehdään näin. Mielestäni se on vähän outoa. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan, kuva ystävästäni muuttui. Unohdanko koko asian ja yritän olla "niin kuin ei mitään"? Voiko tuon ikäisistä olla varma, että lapset nukkuu, ei ne kuule? Voiko lapsille tulla traumoja, jos heräävät?
Kommentit (113)
Muistan kun lapsena menin yöllä äidin makuuhuoneen ovelle niin siellä hän oli puuhissa uuden miesystävänsä kanssa. Hiippailin takaisin omaan huoneeseen. Kyllä vanhempien on harrastettava seksiä lukkojen takana. Ihan sama onko lapsi samassa vai viereisessä huoneessa, ihan yhtälailla hän saattaa nähdä.
kuulin nukkuessani outoa ääntä ja katsoin alakertaan äitini harrasti sexiä miehensä kanssa
Mä järkytyin jo siitä tiedosta että joku ylipäänsä harrastaa seksiä
Mun mielestä seksii saa harrastaa vain jos lapset ei oo kotona
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että kuulostaa pahalta, mutta käytännössä hyvin tavallista. Ulkomailla tietenkin ollaan kaikki samassa huoneessa, ja illalla lasten mentyä nukkumaan saattaa vanhempia viinilasillisen jälkeen huvittaa ;D ja yleensä vanhemmat tietää, nukkuuko lapset sikeästi vai ei. Itse ainakin tietäisin nukkuuko lapseni vai makaako hereillä.
Ei sillä, kokemusta vasta 2v:n kanssa, mutta ei tullut kyllä mieleenkään että ei olisi saanut.
Ap, minusta tuomitset aika vähästä. Asuuhan sitä perheitä yksiöissäkin.
Tuollaista varten varaudutaan ottamalla lomalle perhehuoneisto, oven saa välistä kiinni.
Miettikääpä miten silloin ennen kun oli tavallista että koko perhe ihan käytännön syistä nukkui samassa huoneessa?
Ei siitä ole kuin 100 vuotta.
Oksettavaa. Monet ihmiset ovat näköjään elukoita. En olisi halunnut tietää kuinka moni tällaista sikailua puolustelee.
Onpa hienoa että omat vanhemmat olivat tässäkin asiassa sivistyneitä jo 1970- ja 1980-luvuilla. Ei minulla ole ollut tietoakaan että heillä oli seksielämä ja olin vanhin useammasta lapsesta.
Näin sen pitäisi mennä. Sama linja ollut itsellä. Lapsille kuuluu järjestää hyvä lapsuus, tietty elämisen viattomuus ja ilo. Ei mitkään itseään hillitsemättömien nainnit ja traumat.
Jaoin 12 vuotiaaksi huoneen vanhempieni kanssa ja jouduin vuosikausia todistamaan tätä vierestä.
"Ei se mitään näe, se nukkuu". Niin se mun isänikin sanoi. Paitsi, että en nukkunut.
Sain nähdä vierestä kaikki mahdolliset seksimuodot ja kyllä se valitettavasti vaikutti lapsena ja vaikuttaa edelleenkin. Pieni peitonheiluttelu ei muuten ole yhtään vähemmän kuvottavasa, koska kaikki äänet kyllä kuuluu.
Kiva kolmevuotiaana todistaa esim suuse*siä vierestä tahtomattaan.
Lukitkaa ne ovenne.
Seksi on lapselle outo, uhkaava ja pelottava asia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jotenkin outo asia. Seksi on osa elämää, mutta jotenkin kamalan häpeällistä ja salaista. Lapsia vahingoittaa olla tekemisissä seksuaalisten asioiden kanssa, silti seksiä tulee joka tuutista iltapäivälehtien kansikuvista tavallisiin televisio-ohjelmiin saakka.
Miksi vanhempien välinen seksi on lapselle traumatisoivaa? Entäs jos isä ja äiti halaa ja pussailee? Onko hellyyden näyttäminenkin muka pahasta? Rakkaudestahan siinä on kyse, ja lapselle pitää tehdä selväksi että kyse ei ole väkivallasta, ja että seksi on luonnollinen ja kaunis osa aikuisen elämää.
Itsellä ei ole lapsia, mutta vaikka olisi, en toki haluaisi lasten näkevän seksipuuhiamme. En silti kokisi sitä minään katastrofinakaan. Yhtä traumaattista lapselle voi olla nähdä äiti valumassa verta jalkovälistä, vaikka suihkussa. Luonnollinen osa elämää, ja lapselle tulisi opettaa että kyse on todellakin aivan luonnollisesta, aikuisille kuuluvasta asiasta. <
Samalla tavalla esim. mummon kuolema on luonnollista ja osa elämää, mutta kyllä se lapsi kannattaa siirtää pois näkemästä, jos mummo siirtyy ajasta iäisyyteen kesken vierailun.
Seksi ei vertaudu lainkaan noihin esimerkkeihisi, se on lapselle todella ahdistavaa, mahdollisesti traumatisoivaa ja voi aiheuttaa pitkälle ulottuvia ongelmia seksuaalisuuteen. Se, että pystyt aikuisena käsittelemään sitä normaalina ja kauniina asiana ei yksinkertaisesti auta lastasi näkemään asiaa niin. Ei vaikka kuinka lepertelisit asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin lapsena usein kuuntelemaan äitini ja isäpuoleni panemista. Alkaen 4 vuotiaasta ihan 12 vuotiaaksi asti kun sain oman huoneen. Olin lapsena yliseksuaalinen, päiväkodissa puhuin seksistä ja epäilivät hyväksikäyttöä jne. Jäi todella ahdistavat muistot. Jossain vaiheessa taannuin ja minulla oli vuosia nuorempia kavereita, olin lapsellisempi kuin ikätoverini, luulen tuon asian vaikuttaneen, en halunnut kasvaa naiseksi. Nyt olen aikuinen, ja halveksin jotenkin äitiäni, näen hänet heikkona ja itsekkäänä. Minulla on nyt oma lapsi, enkä voisi kuvitella edes kiihottuvani kun hän on samassa huoneessa. Hyi, ajatuskin oksettaa.
Minulla on yhä muistoja lapsuudesta kun jouduin kuuntelemaan ja näkemään noita sekstailuja, ja kyllä se on omaan seksuaalisuuteen vaikuttanut. Näen seksin ja seksuaalisuuden likaisena enkä pidä itseäni viehättävänä. Että kyllä se lapsen seksille altistaminen, tapahtuu se sitten median tai live-esitysten kautta, on
Kyllähän niitä lapsia ennen hakattiinkin, mitä tuskin kukaan enää hyväksyy. Mutta jos pirteissä on pantu lasten edessä, niin jostain syystä sen on joittenkin mielestä saatava jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä voi harrastaa niin monella tavalla. En pidä pahana hijaista peiton alla puuhastelua jos esim. isompi perhehuone jossa lapset nukkuvat sikeästi huoneen toisessa laidassa omassa sohvasängyssään. Ei 4 ja 7v. osaa feikata nukkumistaan ja sikeää on lomilla uni esim. päivän uimisen ja riehumisen jälkeen. Näin meille on joskus lomalla käynyt, lapset tuota ikäluokkaa.
Kun lapsesi ovat aikuisia, kysypä heiltä olivatko hereillä tuolloin lomamatkoillanne. Saatat yllättyä vastauksesta.
No eivät ole olleet hereillä, kuten sanoin reporankoina ja ihan velttoina kannettu omaan vuodesohvaansa ennen paheellisia toimiamme. Musta ääneti peiton alla lasten nukkuessa on paljon terveempää kuin johonkin vessaan sulkutuminen. Nukutaan me muutenkin usein lusikassa!
Ihme porukkaa täällä kun laste
Seksin kuuleminen on kyllä paljon traumatisoivempaa kuin se, että äiti ja isä on yöllä käyneet yhtä aikaa kylppärissä.
Olin jo kouluikäinen, kun vielä nukuin lähivanhempani ja tämän uuden puolison kanssa samassa sängyssä. Paitsi silloin kun panivat siinä vieressä niin vain teeskentelin nukkuvani. Ei ollut kiva juttu.