Aiotteko varastaa "työpaikalta", jos teidät pakotetaan "töihin"?
Itse ainakin aion. Paikka määrittää sitten mitä varastan.
Kommentit (38)
Jos nyt jostain kummasta syystä joku työnantaja 53v, masennuslääkkeitä käyttävän akan haluaisi töihinsä, niin en tietenkään varastamaan alkaisi, mutta sairauslomia kyllä olisi pakko alkaa heti pitämään, koska olenhan jo vanha ja sairas. Masennuksesta rehellisenä ihmisenä kertoisin tietenkin haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kleptomaani ja olen oikein ottanut tavaksi ottaa ihan kaiken mitä irti lähtee mukaani. En ole ostanut moneen vuoteen vessapaperia, sillä olen pöllinyt sitä kauppakeskusten ja huoltoasemien vessoista niin paljon, että sitä on vielä varastossakin. Ruokailuvälineitä en ole myöskään ostanut, vaan olen aina kupillisen juodessani jossain pistänyt lusikan taskuuni ja joskus mukinkin. Servettejä, sokeria, teepusseja ja kahvikermaa on myös kaapit väärällään samoin kuin luonnollisesti kyniä ja muuta mainostilpehööriä. Kopiopaperia on myös niin paljon, ettei meinaa kaappiin mahtua, kun aina siellä missä on tulostin on yleensä sen vieressä riisillinen paperia.
Mitä teet kaikella tuolla mainostilpehöörillä?
Kerään sitä laatikoihin ja otan käyttöön jos tarvitsen. Aina löytyy esim. kynä, pyyhekumi, avainhihna tai heijastin jos sellaista tarvitsee. Toki olen kerännyt myös tarpeetonta tavaraa, kuten tussitaulun pyyhkimiseen käytettävän sienen, jolla tuskin tulen tekemään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Masennuksesta rehellisenä ihmisenä kertoisin tietenkin haastattelussa.
Työkkärin mielivaltaisen "näkemyksen" perusteella tuo luultavasti tulkittaisiin siten, että "toimit tarkoituksella työnsaantia haittaavalla tavalla" - ja karenssi tulee.
Työkkäri pakottaa hakemaan paikkaa, mutta silti haastattelua ei saa mainita, että hakee paikkaa työkkärin pakottamana. Jälkeenpäin työkkäristä kuitenkin soitetaan rekrytoijalle "hakiko se nyt varmasti sitä paikkaa", joten se tulee joka tapauksessa ilmi, että työkkäri pakotti hakemaan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kleptomaani ja olen oikein ottanut tavaksi ottaa ihan kaiken mitä irti lähtee mukaani. En ole ostanut moneen vuoteen vessapaperia, sillä olen pöllinyt sitä kauppakeskusten ja huoltoasemien vessoista niin paljon, että sitä on vielä varastossakin. Ruokailuvälineitä en ole myöskään ostanut, vaan olen aina kupillisen juodessani jossain pistänyt lusikan taskuuni ja joskus mukinkin. Servettejä, sokeria, teepusseja ja kahvikermaa on myös kaapit väärällään samoin kuin luonnollisesti kyniä ja muuta mainostilpehööriä. Kopiopaperia on myös niin paljon, ettei meinaa kaappiin mahtua, kun aina siellä missä on tulostin on yleensä sen vieressä riisillinen paperia.
Kerään sitä laatikoihin ja otan käyttöön jos tarvitsen. Aina löytyy esim. kynä, pyyhekumi, avainhihna tai heijastin jos sellaista tarvitsee. Toki olen kerännyt myös tarpeetonta tavaraa, kuten tussitaulun pyyhkimiseen käytettävän sienen, jolla tuskin tulen tekemään mitään.
Ok. Ilmeisesti sulla on kotona paljon säilytystilaa.
Mielestäni on väärin salata sairastavansa mielenterveysongelmia työnantajalta, tietäen niistä aiheutuvan poissa-oloja sekä riippuen työpaikasta, haittaa työyhteisölle. Vai onko parempi valehdella ja jäädä samantien sairauslomalle?
Turhaan te pelkäätte mitään pakkotöitä. Ketään ei käytännössä Suomessa pakoteta töihin. Se on ihan sama jos te-toimisto pakottaa lähettämään hakemuksia vähän kauemmas. Mikään ei muutu. TE-toimisto ei ole koskaan osoittanut mitään työpaikkoja eikä osoita nytkään. Pakottaa vaan lähettämään hakemuksia.
Mitä väliä, lähetellään vaan hakemuksia. Kukaan ei kuitenkaan vastaa. Mikään ei muutu. Evvk.
Jos työpanokseni ja osaamiseni arvotetaan nollan hintaiseksi niin sen mukaan sitten mennään. Eri asia jos työstä maksetaan palkkaa ja sekä eläke että lomat kertyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ilmeisesti sulla on kotona paljon säilytystilaa.
Harvoin otan mitään isoa tavaraa mukaani mistään. Enimmäkseen kerään juurikin astioita ja lusikoita sun muuta pientä, jonka saa kätevästi laitettua taskuun tai kassiin. Paljon otan myös kuluvaa tavaraa, kuten juuri tuota vessapaperia, servettejä ja käsipaperia sekä saippuapulloja.
Varastan töistä enkä ole pakotettu töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvi ihmetellä miksi ap on työtön.
Omasta tahdosta työtön, joten eipä siinä mitään ihmeteltävää ole. Sitten toki alkaa työpaikalta varastaminen, jos "töihin" pakotetaan väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia toimistotarvikkeita, esim. post-it-lappuja.
Sulla on kotona Scrum-seinä, jossa on pilkottu kotityöt pikkutaskeihin?
MÄ RAKASTAN SUA!!!!! Töissä hommat hoituu ajallaan, mutta kotityöt on rempallaan. Huomenna ostamaan posti-it -lappuja ja jääkaapin oveen scrummitaulu.
Kuinka paljon muuten täytyy päivittäin varastaa, että on edes yhtä pahas varas kuin yrittäjä itse on?
Viikonloppuhommiin jos joutuu, niin asiakaskeksin tai kaksi olen tavannut varastaa. Alalla ei makseta ylityökorvauksia, niin jtn hyvitystä sentään....
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Mutta aion kyllä kiusata lafkan naisia. Me työttömät paskat vähät välitetään muiden mielipiteistä ja ollaan ihanan rentoja. Nussin niitä kaikkia!
No sun nussimaksi joutuminen onkin sitä pahinta kiusaamista. Lupaat laatua ja tarjolla on kulunutta nysää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on väärin salata sairastavansa mielenterveysongelmia työnantajalta, tietäen niistä aiheutuvan poissa-oloja sekä riippuen työpaikasta, haittaa työyhteisölle. Vai onko parempi valehdella ja jäädä samantien sairauslomalle?
Monesti tuollaiset asiat on vaan pakko salata, sillä työkkäri saattaa edelleenkin tulkita sen "työnsaantia haittaavaksi", jos mt-ongelmista mainitsee. Ja silloin tulee satavarmasti karenssi, sillä työkkäri on mielivaltaisuudessaan Suomen ainoa instituutio jonka päätöksistä ei saa edes valittaa.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Mutta aion kyllä kiusata lafkan naisia. Me työttömät paskat vähät välitetään muiden mielipiteistä ja ollaan ihanan rentoja. Nussin niitä kaikkia!
Sitten saat kenkää ja karenssin. Se on vähän niin kuin olisi maksullisissa käynyt.
Nehän ovat nimenomaan arvotavaraa, jota on pienen koon takia helpottaa varastaa. Ne ovat lähes maassa kuin maassa eniten varastettua tavaraa.