Ajaminen pelottaa puolen vuoden tauon jälkeen...
Sain vuosi sitten kortin ja olen ajanut kortin saamisen jälkeen ehkä 10 kertaa. Nyt kesällä pitäisi alkaa treenata taas autokoulun vikaa vaihetta varten. Oon ihan tuli perseessä aina kun ajan :( itkettää, miten tulisin varmemmaksi?
Kommentit (7)
Jos sulla on auto millä harjoitella. Niin menet jonnekin syrjäseudulle jonkun toisen kanssa harjoittelemaan ( niin että joku toinen voi ajaa sut sinne) ja palauttamaan mieleen auton käsittelyä. Sitten, kun olet tullut varmemmaksi niin voit vaikka ajaa sieltä kotiin. Muutamien viikkojen päästä voit sitten siirtyä ajelemaan vaikka kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin!
Harvoista tekee. Paremmaksi se kyllä voi tehdä aloittelijankin. Eli ajamaan vain, ap!
Jos tosiaan auto käytössä tai voit lainata, niin pikkuhiljaa harjoittelemaan.Niin tein minäkin yli 10 v tauon jälkeen.(muutin niin syrjään, että oli pakko ajaa autoa)
Aluksi kauppareissua ym.helppoa.Siitä se lähti.Nykyään ajan paljon.
Varmasti autoilu alkaa taas sujua.Todennäköisesti olet kuitenkin nuori ja opit nopeasti.Minäkin opin vielä kolmikymppisenä.Tsemppiä, hyvin se menee!!
Minä pelkään joka kerta kun lähden autonrattiin... Ajan siis todella harvoin. Entä jos ajaisit jonnekin isolle tyhjälle parkkipaikalle lähellä ja harjoittelisit siellä? Jos ei ole autoa, niin lainaa joltain tai vuokraa. Ei siitä pelosta oikein pääse kuin ajamalla :/
Harjoittele. Muistan 5v sitten ekoina autokoulun ajotunteina ajatelleeni että en ikinä opi ajamaan, en ollut tuota ennen edes istunut kuljettajan paikalla. Mutta kyllä vaan opin. Ei sitä ajamista kannata pelätä, kun sitä varmuutta tulee niin se on ihan helvetin helppoa ja hauskaa. Istut vaan kuskin paikalle ja muistelet mites sitä autoa ajettiin, liikennesäännöt ja käy pintapuolisesti läpi miten auto ylipäätäänsä toimii. Kyllä se siitä! :)
Ps. Itselläni on kaveri joka pelkäsi autolla ajoa ihan hemmetisti ja sai aikoinaan inssin neljännellä kerralla läpi. Tänä päivänä hän ajaa työkseen.
up. oikeesti ahdistaa ja itkettää, en edes äsken muistanut kumpi on kaasu ja kumpi jarru... ja liikenteeseen pitäisi mennä :)