Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hansin kielletty rakkaus

oikeaäitikin
19.04.2016 |

Kylläpä on ruma möhköfantti Hans.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ylipitkä ohjelma. Maarit on perseestä

Vierailija
2/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä aattelin että mullekin ois tää kiltti pullukka kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä ketjussa tarkoitus keskustella jaksosta vai vain mollata Hansin ulkonäköä? AP:n tekemä aloitus ei oikein vakuuta.

Vierailija
4/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt, mikä oli niin kiellettyä. Toisilleen sopiva ja tasapainoinen pari. Maaritia ei kyllä jaksa! Se on ihan turha tuossa länkyttämässä.

Vierailija
5/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt, mikä oli niin kiellettyä. Toisilleen sopiva ja tasapainoinen pari. Maaritia ei kyllä jaksa! Se on ihan turha tuossa länkyttämässä.

No olihan se nyt selvää että Hansin rouva oli saapunut Suomeen paremman elintason houkuttelemana. Hans yritti kaunistella tilannetta puheillaan rakkaudesta, mutta eipä uponnut selittelyt ainakaan muhun.

Vierailija
6/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans oli ihan jees. Paitsi, että sillä oli se puppu love -teoria, jota jaksoi liian auliisti esitellä.

Lisäksi mua surettaa ja ihmetyttää, että vaimo jättää lapset sinne jonnekin. Miksei niitä sitten oteta mukaan Suomeen kokemaan myös elintasoloikka? En oikeastaan itse voisi mennä naimisiin henkilön kanssa, joka on valmis hylkäämään lapsensa tai henkilön kanssa, jolle toisen vastaava ratkaisu on ok. 

Vierailija
7/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin oletin, että päätyivät ohjelmaan siksi, että oikeasti kaikki olisi mennyt päin h*lvettiä, suku ja ystävät hylänneet tms. Mutta eihän näillä ollut kuin jotain paperisotaa, ei edes mavin kanssa ongelmia. (Ovat muuten naamatuttuja, samoilla huudeilla asutaan.)

Vierailija
8/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hans oli ihan jees. Paitsi, että sillä oli se puppu love -teoria, jota jaksoi liian auliisti esitellä.

Lisäksi mua surettaa ja ihmetyttää, että vaimo jättää lapset sinne jonnekin. Miksei niitä sitten oteta mukaan Suomeen kokemaan myös elintasoloikka? En oikeastaan itse voisi mennä naimisiin henkilön kanssa, joka on valmis hylkäämään lapsensa tai henkilön kanssa, jolle toisen vastaava ratkaisu on ok. 

Siis jättikö se thaikku lapsensa sinne kotimaahan? Minkä ikäisiä ne olivat? Multa jäi ohjelman loppu näkemättä, taisin missata tämän kohdan.

Vierailija
9/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jättikö se thaikku lapsensa sinne kotimaahan? Minkä ikäisiä ne olivat? Multa jäi ohjelman loppu näkemättä, taisin missata tämän kohdan.

Kyllä siinä musta sanottiin jossain vaiheessa, että naisella olisi lapsi tai kaksi Thaimaassa, että hän lähettää Suomen maksamasta jostain rahasta mitä nyt saikaan niin osan aina Thaimaahan, missä on elätettävä eläkeläinen äiti ja ne lapset. Vai hourinko?

Vierailija
10/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin oletin, että päätyivät ohjelmaan siksi, että oikeasti kaikki olisi mennyt päin h*lvettiä, suku ja ystävät hylänneet tms. Mutta eihän näillä ollut kuin jotain paperisotaa, ei edes mavin kanssa ongelmia. (Ovat muuten naamatuttuja, samoilla huudeilla asutaan.)

Käveleekö tuo vaimo nöyrästi pari askelta miestänsä jäljessä, kuten stereotypia antaa ymmärtää? Miltä näyttää voimatasapaino parin välillä kun liikkuvat yhdessä?

Vierailija
11/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niistä lapsista puhuttu se toisen thai-naisen kohdalla? Hansin vaimon kaveri, joka oli ollut vasta vuoden Suomessa?

Vierailija
12/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan se nyt selvää että Hansin rouva oli saapunut Suomeen paremman elintason houkuttelemana. Hans yritti kaunistella tilannetta puheillaan rakkaudesta, mutta eipä uponnut selittelyt ainakaan muhun.

Rouva halusi taloudellista turvallisuutta, Hans kestävää, järkisyihin perustuvaa parisuhdetta - ei ainakaan minulla ole mitään syytä tuomita, vaikka omat valintani olenkin tehnyt ihan muilla perusteilla.

Vierailija
13/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niistä lapsista puhuttu se toisen thai-naisen kohdalla? Hansin vaimon kaveri, joka oli ollut vasta vuoden Suomessa?

Ok. Paljon mahdollista, en seurannut niin tarkkaan. Mutta Hansin vaimo lähettää äidilleen rahaa? En muuten ole tajunnut sitä näiden tai turvapaikanhakijoiden osalta, että miksi meidän yhteiskunta maksaa jotain tukirahaa niin paljon, että siitä riittää lähetettäväksi. Palkastaan saa toki kuka vaan lähettää mitä haluaa mihin vaan, mutta eikö tuki pitäisi olla tarkoitettu elinkustannuksiin täällä. Meillä on sitten ulkomaan apuun ihan eri instanssit. 

Vierailija
14/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva halusi taloudellista turvallisuutta, Hans kestävää, järkisyihin perustuvaa parisuhdetta - ei ainakaan minulla ole mitään syytä tuomita, vaikka omat valintani olenkin tehnyt ihan muilla perusteilla.

Hans siis osti itselleen vaimon. Ei tarvitsisi enää kovin pitemmälle mennä niin voitaisiin alkaa suoraan puhua ihmiskaupasta. Kyllä tuo vähän hämärää hommaa on.

Vierailija
15/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hans siis osti itselleen vaimon. Ei tarvitsisi enää kovin pitemmälle mennä niin voitaisiin alkaa suoraan puhua ihmiskaupasta. Kyllä tuo vähän hämärää hommaa on.

Eiköhän ihmis- ja naisenarvoa alentavampaa olisi ollut se elämä siellä Thaimaassa. En näe mitään syytä kritisoida kumpaakaan osapuolta tai suhdettaan, varmasti ovat molemmat onnellisempia ja tyytyväisempiä elämäänsä noin kuin yksinään eri maissa. Eivät kaikki parisuhteet ala suurella rakastumisella tms, moni suhde joka alkaa järkisyistä syveneekin aidoksi rakkaudeksi ja päinvastoin.

Vierailija
16/16 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmis- ja naisenarvoa alentavampaa olisi ollut se elämä siellä Thaimaassa. En näe mitään syytä kritisoida kumpaakaan osapuolta tai suhdettaan, varmasti ovat molemmat onnellisempia ja tyytyväisempiä elämäänsä noin kuin yksinään eri maissa. Eivät kaikki parisuhteet ala suurella rakastumisella tms, moni suhde joka alkaa järkisyistä syveneekin aidoksi rakkaudeksi ja päinvastoin.

Ehkäpä niin, tuo vaikutti ainakin jakson perusteella win-win -kaupalta. Tuo nainen kuitenkin pelasi venäläistä rulettia omalla elämällään -Hans olisi supliikin pehmomiehen sijaan voinut paljastua juopoksi, väkivaltaiseksi mieheksi joka etsii itselleen kotiorjaa. Kielimuurista johtuen negatiivisia piirteitä toisessa ei edes huomaa helposti kun vain jutellaan netissä. Vielä nytkin Hans voi jonakin aamuna herätä ja huomata, ettei vaimo enää nappaakaan ja vain hylätä tämän hetken mielijohteesta ilman sanktioita. Minusta noille miehille, jotka hakevat vaimonsa kehitysmaasta, tulisi määrätä elinikäinen elatusvelvollisuus etteivät voi tiputtaa vaimoaan tyhjän päälle kun uusi lelu ei enää kiehdokaan samalla lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi