Kun olet sitä mieltä, että lapselta ei saa kieltää sokeria
niin millä perusteella kiellät häneltä voin, kerman, rasvaisen juuston, rasvaisen maidon ja muun normaalirasvaisen ruuan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Meillä ei lapset syö mitään noista. Rasvoja kyllä, mutta kasvispohjaisia. Ihan puhtaasti siksi, että mikään luettelemistasi asioista ei ole terveellistä.
Onko sulla jotain tietoa näiden epäterveellisyydestä?
Aloita nyt vaikka China Studysta. Keskustellaan sitten lisää.
Siis sulla ei ole tietoa.
Kyllä minulla on tietoa. Olen lukenut ko. tutkimuksen. Mitä haluat siitä tietää?
Vaikka sen, että lehmänmaidossa olevat hormonit aiheuttavat mm. eturauhassyöpää ja rintasyöpää? Tai sen, että jos syö lihaa ja reippaasti (taisi olla yli 60g lihaa/vk) ja maitotuotteita, on huomattavasti suuremmat mahdollisuudet sairastua ylipäänsä erilaisiin syöpiin? Kiinalla ja USAlla on melkein 20% ero eturauhassyövän esiintyvyydessä, ja ainoa ero mitä löydettiin oli maitotuotteiden puuttuminen ja pieni lihamäärä.
Jenkeissä liha ja maito ovat täynnä erilaisia kasvuhormoneita. En todellakaan syö siinä maassa mitään lihaa yhtä vapaasti kuin Suomessa.
Itäaasialaiset ovat muuten sopeutuneempia hiilaripitoiseen diettiin (riisi) tuhansien vuosien kuluessa. Heillä on jonkin verran suurempi haima kuin länkkäreillä.
Näin on ja peräsyövän suurempi osuus johtuu erittäin suolaisen soijan käytöstä, eli suolat (nitriitit, joita on paljon myös kasviksissa) muuttuvat suolistobakteereiden ansiosta nitrosamiineiksi, jotka taas ovat syöpää aiheuttavia.
Meillä on kaikki sallittu, paitsi luomu.
Okei... itse ammuttu hirvi se on luomu.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Meillä ei lapset syö mitään noista. Rasvoja kyllä, mutta kasvispohjaisia. Ihan puhtaasti siksi, että mikään luettelemistasi asioista ei ole terveellistä.
Onko sulla jotain tietoa näiden epäterveellisyydestä?
Aloita nyt vaikka China Studysta. Keskustellaan sitten lisää.
Siis sulla ei ole tietoa.
Kyllä minulla on tietoa. Olen lukenut ko. tutkimuksen. Mitä haluat siitä tietää?
Vaikka sen, että lehmänmaidossa olevat hormonit aiheuttavat mm. eturauhassyöpää ja rintasyöpää? Tai sen, että jos syö lihaa ja reippaasti (taisi olla yli 60g lihaa/vk) ja maitotuotteita, on huomattavasti suuremmat mahdollisuudet sairastua ylipäänsä erilaisiin syöpiin? Kiinalla ja USAlla on melkein 20% ero eturauhassyövän esiintyvyydessä, ja ainoa ero mitä löydettiin oli maitotuotteiden puuttuminen ja pieni lihamäärä.
Jos tutkimuksessa todella väitetään jenkkien ja kiinalaisten ainoan eron olevan maitotuotteiden ja lihan käyttö niin johan se kertoo tutkimuksen laadusta. Mietipä vaikka ylipainoa, eineksien käyttöä, maissisiirappia joka paikkaan tungettuna... Niilläkö ei sinun ja tuon tutkimuksen mukaan ole mitään merkitystä?
Se on ihan kunnolla kontrolloitu tutkimus. Itse asiassa maailman suurin. Siitä vaan tutustumaan.
En nyt ihan tältä istumalta pysty siihen tutustumaan niin voisitko sinä kertoa että väitetäänkö siinä todella noin? Ja jos väitetään niin eikö se sinun mielestäsi yhtään syö tutkimuksen uskottavuutta? Onhan se ihan selvää että jenkkien ja kiinalaisten ruokailutottumuksissa on paljon muutakin eroa.
Jenkeissä liha ja maito ovat täynnä erilaisia kasvuhormoneita. En todellakaan syö siinä maassa mitään lihaa yhtä vapaasti kuin Suomessa.
Itäaasialaiset ovat muuten sopeutuneempia hiilaripitoiseen diettiin (riisi) tuhansien vuosien kuluessa. Heillä on jonkin verran suurempi haima kuin länkkäreillä.