Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö gynekologinen ultra tehdä vuosittain?

Vierailija
18.04.2016 |

Jos siis koskaan ei ole ultrassa mitään näkynyt eikä muita oireita ollut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Vierailija
2/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse.

Kuinka usein se pitäisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No minä olen käynyt viimeksi gynekologilla v. 2005, silloin taidettiin ultratakin jos oikein muistan.

Miksi gynekologillakaan pitäisi käydä vuosittain, jos vaivoja ei ole.

t. lääkäri

Vierailija
4/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuosittain, mutta muutaman vuoden välein.

Vierailija
5/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käyn tarkastuksessakin gynellä niin kyllä se ultraa. Ihan kivahan se on tietää, että kaikki on kunnossa. Varsinkin vanhemmille naisille todella suosittelisin, että säännöllisesti myös ultrattaisiin.

Vierailija
6/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra? Olen käynyt yksityisellä gynellä 20 vuotta ja ultrattu vain raskauksien yhteydessä.

Vierailija
7/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologit itsekään eivät suosittele rutiinikontrolleja. Eihän muidenkaan erikoisalojen (49kpl) edustajilla käydä kuin tarpeen vaatiessa.

Vierailija
8/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulle gyne sanoi, että.vuoden päästä.taas. ei ollu erikoisempaa, tai no myooma on ollut pari vuotta.

(Ja on niin suosittu gyne, että ei anna uusille aikoja)

Vierailija
9/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun käyn tarkastuksessakin gynellä niin kyllä se ultraa. Ihan kivahan se on tietää, että kaikki on kunnossa. Varsinkin vanhemmille naisille todella suosittelisin, että säännöllisesti myös ultrattaisiin.

Kuulostaa vähän rahastukselta.

Vierailija
10/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se tarkastus maksanut silloin edes satasta. Jos olisi laskuttanut sen satasen siitä ultrasta niin ehkä sitten, mutta eipähän laskuttanut.

Vierailija
11/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sekoita nyt irtosolunäytteen ottamista ultraan? Mä käyn papassa vuosittain mutta mulla onkin todettu HPV joskus nuorempana. Joskus gyne on kysynyt että haluanko että katsotaan ultralla, jos tunnusteltaessa on esim. kohtu tuntunut suurentuneelta ja gyne on epäillyt myoomaa tms. Mutta harvemmin näin.

Vierailija
12/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se tarkastus maksanut silloin edes satasta. Jos olisi laskuttanut sen satasen siitä ultrasta niin ehkä sitten, mutta eipähän laskuttanut.

Kaikki nyt sit joukolla pyytämään ultrausta ja lääkärille pyyntö ettei laskuta siitä.

Vierailija
13/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa, jos on hormoniperäistä syöpää suvussa.Meillä on ja käyn parin vuoden välein

Vierailija
14/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sekoita nyt irtosolunäytteen ottamista ultraan? Mä käyn papassa vuosittain mutta mulla onkin todettu HPV joskus nuorempana. Joskus gyne on kysynyt että haluanko että katsotaan ultralla, jos tunnusteltaessa on esim. kohtu tuntunut suurentuneelta ja gyne on epäillyt myoomaa tms. Mutta harvemmin näin.

En minä nyt niin hölmö ole. Antoi joka tarkastuksen jälkeen ultrakuvan tyhjästä kohdusta, mitä hieman ihmettelin.

Vierailija
15/15 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosittain käyn, käyntiin kuuluu aina vaginaaliultra, automaattisesti. Esim.ovaariosyöpä on salakavala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan