Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä kautta sinä sait viimeisimmän työpaikkasi?

Vierailija
18.04.2016 |

Kartoitetaanpa vähän näitä piilotyöpaikkoja moniko niiden kautta työllistyy?
Minun työpaikkani oli auki (viime vuonna eli 2015) työkkärin sivuilla niin kuin julkisella kuuluukin. Sitä edellistä hain lehti-ilmoituksen perusteella vuonna 2005. Ja sitä edelliseen (1999) työllistyin niin, että pomoni oli työkkäristä kysynyt ammattilaisia ja soitti muutaman haastatteluun. Sitä edellinen olikin sitten suhteilla, elämäni ensimmäinen työpaikka (1998).

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän reittä pitkin onnistu. Jos oot nainen pystyt aina elättää itsesi öh ammatinharjoittajana.

Vierailija
42/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei varmaan kukaan usko, kun näin ei kuulemma voi saada töitä. Nykyinen työnantajani siis otti minuun yhteyttä työkkärin CV-netin kautta. Ja koulutusta vastaava vakityö kyseessä, eikä mitään puhelinmyyntiä.

Kenelle se cv netti näkyy siellä? Kiinnoistaisi tehdä mutta jos sitä kaikki voi käydä lukemassa niin ei kiva :/

Työnantaja voi käydä katsomassa Katso-tunnuksilla. Kenelle tahansa ne tiedot eivät näy, ja lisäksi cv:n voi julkaista ilman nimeä ja yhteystietoja.

Kai nyt jonkinlaiset yhteystiedot tarvitaan :-)

Ne saa piilotettua, nimeä myöten. Ilmoituksesta kiinnostuneiden viestit saa ohjattua ainakin omaan sähköpostiin, en muista mitä muita vaihtoehtoja oli. Joka tapauksessa netti-cv:n voi tehdä täysin anonyymisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut monster.fin kautta.

Vierailija
44/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin avoimen hakemuksen firmaan viime vuoden tammikuussa. Pian tarjosivat paikkaa, jota eivät olleet ehtineet laittaa edes julkiseen hakuun. Oli se paikka sitten jonkun viikon haussa ihan monsterissa yms, mutta minullehan se meni sitten.

Vierailija
45/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin sivulta, avoimista työpaikoista. Työt alkaa toukokuussa.

Vierailija
46/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi

Vierailija
47/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäri pisti kirjeen postissa missä velvoitettiin hakemaan paikkaa. no laitoin työpaikkaan jonkinlaisen sähköpostin sillee että "haetaa nyt ku kerran pitää" tyylillä mutta sieltä vastattiinkin sitten tunnin sisällä ja tekstareilla sitten sovittiin työhaastattelu. haastattelu meni sen verran kivasti ja työnantaja oli mukava että kiinnostuin sitten oikeasti työpaikasta ja lopuksi meni niin että työnantajalle jäi valittavaksi mun ja jonkun toisen välillä että kumman ottaa ja mut valitsi sitten :) työ tosin oli osa-aikainen ja kesti 4kk viime vuoden puolella mutta en ehtinyt olla pois sieltä kuin n. kuukauden kun tuli jo soittoa että tuus takasin ja nyt oon täysillä tunneilla mutta määräaikaisena kummiskin. en vieläkään sillai tiedä onko työpaikka sellainen jossa näkisin itteni työskentelevän monta vuotta mutta tällä hetkellä viihdyn :)

Vierailija
48/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmän työn olen saanut avoimella hakemuksella. Sitä edelliset kaksi niin että minulle on soitetti ja pyydetty töihin. Ekan kokopäivätyön valmistuttuani sain soittamalla firmaan johon halusin töihin. Heillä ei ollut silloin haku päällä.

Vierailija
49/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin ja pyydettiin töihin. Irtisanouduin heti vanhasta vakituisesta duunista ja siirryin määräaikaiseen enkä ole katunut.

Vierailija
50/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin työtarjouksen, siis sen paperisen kirjeen, kautta. Tarjottiin ensin täysin osaamisalueeni ulkopuolelle kuuluvaa hommaa (tyyliin kirjanpitäjän paikkaa viestinnän alalta valmistuneelle), mutta hain kuitenkin koska oli pakko. Pian jo soitettiin että hakemaani paikkaan en ole pätevä mutta toinenkin, omaa alaa liippaava paikka olisi pian auki. Kävin haastattelussa ja täällä olen edelleen.

Tämä tapahtui siis viime vuoden syksyllä.

Vierailija
51/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain mol.fi viimeksi. En tuntenut ketään ko. työpaikasta. Mieheni haki ekan kerran mol.fi kautta töitä ja siitä eteenpäin hänelle on aina soitettu ja kysytty töihin. Tarjottu parempaa työtä, parempaa työsuhdeasuntoa ja palkkaa sekä autoa...minä yliopistosta hän pelkällä peruskoululla.

Vierailija
52/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyoharjoittelun aikana tein itseni niin valttamattomaksi tiimille etta toimenkuvastana luotiin oikea tyo kun harjoitteluni loppui. Harjoittelun sain hakemalla netissa nakemaani paikkaan joka minulle vinkattiin, ja portfolion ja cv:n perusteella. Yliopistolle paasin toihin kysymalla ohimennen josko dosentti tarvitsisi avustajia. Lukion jalkeen vuonna 2010 sain toita ravintolasta kun menin kysymaan tarvitsisivatko tyontekijoita.

Nain asiaa katsellen olenkin luonut aika monta tyopaikoistani ihan tyhjasta :)

Vierailija
53/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamalla.

Vierailija
54/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala olisi kiva tietää edes summittaisesti näissä vastauksissa

Vierailija
55/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin omilla sivuilla jouluapulaishaku v.2007. Sillä tiellä edelleen.

Vierailija
56/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri suositteli minua.

Vierailija
57/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkkäri pisti kirjeen postissa missä velvoitettiin hakemaan paikkaa. no laitoin työpaikkaan jonkinlaisen sähköpostin sillee että "haetaa nyt ku kerran pitää" tyylillä mutta sieltä vastattiinkin sitten tunnin sisällä ja tekstareilla sitten sovittiin työhaastattelu. haastattelu meni sen verran kivasti ja työnantaja oli mukava että kiinnostuin sitten oikeasti työpaikasta ja lopuksi meni niin että työnantajalle jäi valittavaksi mun ja jonkun toisen välillä että kumman ottaa ja mut valitsi sitten :) työ tosin oli osa-aikainen ja kesti 4kk viime vuoden puolella mutta en ehtinyt olla pois sieltä kuin n. kuukauden kun tuli jo soittoa että tuus takasin ja nyt oon täysillä tunneilla mutta määräaikaisena kummiskin. en vieläkään sillai tiedä onko työpaikka sellainen jossa näkisin itteni työskentelevän monta vuotta mutta tällä hetkellä viihdyn :)

Mikä ala kyseessä?

Vierailija
58/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa talossa töissä. Minua kysyttiin uuteen työpaikkaan ensin ohimennen käytävällä, sitten perusteellisemmin ruokalassa. Tuon perusteellisemman kysymisen jälkeen päätin hakea töitä kyseisestä yksiköstä ja sainkin töitä.

Vierailija
59/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksikään meistä ei ole työllistynyt twitterin kautta, tämän lähinnä halusin tietää :D Sitä kun niin kovasti toisessa ketjussa mainostettiin,että välittää enemmän työpaikkoja kuin työkkärin sivutkaan... Ap

Vierailija
60/72 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin kyseisessä paikassa opiskeluun liittyvässä työharjoittelussa ja pyydettiin töihin heti kun valmistuin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän