Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myyminen itse, Oikotie vai Etuovi?

Vierailija
18.04.2016 |

Kyseessä asunto-osakkeen myyminen ja ilmoitus jompaankumpaan, etuovi.comiin tai oikotielle. Kumpi parempi, vai ihan yhtä hyvät?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laittais etuoveen koska etuovi käyttää luvatta kuvia blogeissaan. Jos minä maksan ilmoituksesta ni ilmoituksen kuvia käytetään vaan just siihen mihin olen sen tarkoittanut, ei missään iltasanomissa tai etuoven lifestyleblogissa.

Sitä ei vaan ihmisellä ole tapana lukea niitä sopimusehtoja, kun esim etuoveen sen ilmoituksen laittaa.

Vierailija
22/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla Etuovi. Suurimmissa kaupungeissa Oikotie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook

Mäkin laitoin ennakkotietona xkuntalaiset ryhmään, että ollaan laittamassa myyntiin. :D Eipä tarvinnutkaan enempää ilmoitella.

Vierailija
24/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuovi on käyttäjän kannalta parempi.

Oikotie toimii sovelluksella paremmin, mut mun mielestä on ihan shaatanasta että joka hiton nettisivuun pitäis olla oma sovellus nykyään.

Vierailija
25/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? Onko noilla sivustoilla eri kämpät myynnissä? itse olen seurannut ainoastaan etuoven tarjontaa. Pitäisikö siis myös alkaa katsoaan oikotien kämppiäkin

Vierailija
26/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välityspalkkio ole paljoa verrattuna siihen mielenrauhaan, että joku muu hoitaa kaiken puolesta.

Mielenrauhaa 8000 eurolla? No mikäs siinä jos rahaa on...

Voisiko joku kertoa, mitä mielenrauhaa saa siitä, että käyttää kiinteistövälittäjää?

Vierailija
27/32 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson etuoven, oikotien ja torin ilmoituksia. Mielestäni etuovi on ostajan kannalta parhaiten toimiva.

Vierailija
28/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veijo48 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta yksityiseltä myyjältä. Huonoja kokemuksia.

Tai ainakin hinnan pitää halvempi.

Mulla sama..

Liikkeen kautta ostettaessa tulee

kumminkin se 6kk takuu, ihan kuin autokaupassa.

Olen useamman asunnon ostanut näin, ei vikoja..

Välittäjä ei ole vastuussa mistään. Myyjä on aina se, joka on vastuussa. Jos olet ostamassa, kannattaa olla selvillä itse ostettavasta kohteesta. Myyjän on taas oltava tietoinen myytävästä kohteesta - hän ne tiedot välittäjällekin antaa. Välittäjien ammattitaito on erittäin vaihtelevaa, joten en ihan luottaisi vain siihen.

Vierailija
29/32 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veijo48 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta yksityiseltä myyjältä. Huonoja kokemuksia.

Tai ainakin hinnan pitää halvempi.

Mulla sama..

Liikkeen kautta ostettaessa tulee

kumminkin se 6kk takuu, ihan kuin autokaupassa.

Olen useamman asunnon ostanut näin, ei vikoja..

No ei todellakaan tule🤣 Välittäjän vastuu loppuu kun nimet on paperissa!

Vierailija
30/32 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt itse kaksi asuntoa ja yhden omakotitalon, helposti ja nopeasti ilman ongelmia. Välittäjän kautta olen ostanut (ja myynyt yhden kerran), ja ammattitaito ja rehellisyys ei todellakaan vakuuta.  He ei tiedä oikein mitään ja saattavat jättää kertomatta asioita jotka vois vaikuttaa kauppaan. Itsellä ja läheisillä toinen toistaan huonompia kokemuksia välittäjistä, ja joku kohtalaisen ok. Ostajana näyttöä on välillä vaikea saada ja saa odottaa useita viikkojakin, ja sitten todeta että jaahas välittäjä häipyikin lomalle ennen kuin järjesti luvatun näytön. Ja kerran tein asunnosta tarjouksen, ja mahdollisuutta korottamiseen ei annettu, vaan kämppä meni sille, joka tarjosi heti eniten (oli haluttu kohde jollaisia ei ole usein myynnissä). Tuohan tarkoittaa, että myyjä ei välttämättä saanut parasta hintaa, joka ois voinut olla mahdollinen, kun olisi annettu kiinnostuneiden korottaa tarjoustaan.

Lisäksi mun mielestä on helpompaa myydessä näyttää asuntoa itse kun säätää välittäjän kanssa näyttöajoista, ja osaan suoraan vastata kysymyksiin. Paperit on helppo tehdä valmiita pohjia käyttämällä, ja kun mukana on pankkirahoitus niin hekin kertovat mitä papereita tarvitaan.

Kun vastuu on joka tapauksessa myyjällä, niin ei ole yhtään hyvää syytä käyttää välittäjää. 

Vierailija
31/32 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjän käytössä itseäni ihmetyttää: arkkitehti, joka koko talon ja asunnon suunnittelee, saa ehkä 2000-3000e/asunto ihan maksimissaan, yhden ainoan kerran. Välittäjä saa joka kerta asunnon myyntitilanteessa 5000e/asunto, vaikka kerran vuodessa. Arkkitehti vastaa henkilökohtaisella vastuulla pääsuunnittelijana ihmisten hengestä ja terveydestä. Mistä välittäjä vastaa?

Vierailija
32/32 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuovi ehdottomasti. Oikotie on ottanut käärijän mainostamaan palvelujaan. Yäks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan