Asunnon myyminen itse, Oikotie vai Etuovi?
Kyseessä asunto-osakkeen myyminen ja ilmoitus jompaankumpaan, etuovi.comiin tai oikotielle. Kumpi parempi, vai ihan yhtä hyvät?
Kommentit (32)
Etutuovi on mielestäni enempi seurattu. Myin itse sitä kautta. Ostaja löytyi 2 tuntia sen jälkeen kun laitoin ilmoituksen pe puoleltapäivin. Tein ilmoituksen ja valokuvat todella huolella. Tämä tapahtui Oulussa vuonna 2014.
Tori.fissä on yllättävän paljon asuntoja.
Oikotie parempi, mut laita molempiin.
En haluaisi maksaa molemmista, siksi kyselenkin että kumpi on parempi :)
Vierailija kirjoitti:
Oikotie parempi, mut laita molempiin.
Tämä on mutu tuntumalla sanottu, mutta luulen, että oikotie parempi, jos myyntikohteesi sijaitsee pääkaupunki seudulla ja etuovi - jos kehäkolmosen ulkopuolella. - Liitän oikotien jotenkin Hesariin, jota kautta tämä jaotttelu. - Mutta ei tietenkään vedenpitävä ja kuten sanottu mutua, varsinkin kun HS edelleen taitaa olla kyllä pohjoismaiden suurilevikkeisin lehti. - Ota tästä nyt selvää. Sen tiedän. että molempia joku/ jotkut lukee ja tulkitsee monelle lukutaidottomalle "välittäjälle" - jotka taatusti soittavat ja kertovat sinulle kuinka et mitenkään voi olla itse kykenevä ja taitava saati osaava myymään asuntoasi itse ilman, että juuri hän soittajana voisi "välittää" sen sinun puolestasi. - Yhtään ei ole merkitystä sillä, että kaupanteon onnistumisen kannalta oikeastaan kaikki vastuu on lähes poikkeuksetta viime kädessä sinulla ja vain sinulla.
Me myimme itse etuoven kautta. Pks.
Meille oli yllätys, että kun laitoimme asunnon myynnin kolmeksi talvikuukaudeksi tauolle, Oikotieltä ilmoitus oli poistettu lepotilasta ja se 149 euroa olisi pitänyt maksaa uudelleen (siitäkin huolimatta, että maksukuitissa lukee, että maksu voimassa vuoteen 2028 asti, mutta tuo lepotilasta poistaminen 2 kuukauden jälkeen on jossain sivuilla mainittu). "Pitää lukea sopimus tarkkaan", sanoi täti Oikotien palvelussa. Ärsytti, en maksanut uudelleen, Etuovessa sain palautettua ilmoituksen maksutta yli 3 kuukauden jälkeenkin. Ja asunto meni kaupaksi aika nopeasti sieltäkin.
En osta yksityiseltä myyjältä. Huonoja kokemuksia.
Tai ainakin hinnan pitää halvempi.
Kannattaako myydä yhtään kämppää, jos se on muutamasta satasesta kiinni?
Itse laittaisin hyvin moneen eri mediaan.
Vierailija kirjoitti:
En osta yksityiseltä myyjältä. Huonoja kokemuksia.
Tai ainakin hinnan pitää halvempi.
Mulla sama..
Liikkeen kautta ostettaessa tulee
kumminkin se 6kk takuu, ihan kuin autokaupassa.
Olen useamman asunnon ostanut näin, ei vikoja..
Ei se välityspalkkio ole paljoa verrattuna siihen mielenrauhaan, että joku muu hoitaa kaiken puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välityspalkkio ole paljoa verrattuna siihen mielenrauhaan, että joku muu hoitaa kaiken puolesta.
Mielenrauhaa 8000 eurolla? No mikäs siinä jos rahaa on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenrauhaa 8000 eurolla? No mikäs siinä jos rahaa on...
Olettaen, että asunnosta saa vähintään sen 100 000 niin ei ole raha eikä mikään.
Mielenrauhaa tuo kummasti se, että ei tarvi vatkata myyjän kanssa näyttöjä, palautteita yms. Vastuu ihan sama vaikka myy välittäjä. Turhaa pelkoa myyjillä.
Eikö ne olekaan alkuun ilmaisia? Jos minä nyt möisin, niin A) Ottaisin hyvät, edustavat kuvat (eli kunnon siivous, roinat ja rojut piiloon, kuvat otetaan valoisaan aikaan sekä mahdollisesti täydennetään valoa valaisimilla, jotta niistä kuvista näkeekin jotain. EI epämääräisiä salamakuvia, tai pimeitä nurkkia). B) Tekisin selkeän, hyvän ilmoituksen josta käy ilmi asunnon hyvät puolet sekä tärkeät käytännön asiat, kuten tulevat remontit. C) Hinnoittelisin realistisesti. D) Laittaisin ilmoitukset molemiin ja varmaan vielä jonnekin muualle.
Etuovi ssa on nyt jokin pahasti pielessä, jos hakuun laittaa ei uudiskohteita, niin näytölle tulee uudiskohteet.
Karsin ne jo järkeään pois, koska jokaisessa uudiskohteessa on avo keittiö olohuone yhdistelmä. Haluan ison oman keittiön ja sitä ei uudiskohteista löydy.
Itse en laittais etuoveen koska etuovi käyttää luvatta kuvia blogeissaan. Jos minä maksan ilmoituksesta ni ilmoituksen kuvia käytetään vaan just siihen mihin olen sen tarkoittanut, ei missään iltasanomissa tai etuoven lifestyleblogissa.
4 h ja keittiö, vaatehuone + sauna kirjoitti:
Etuovi ssa on nyt jokin pahasti pielessä, jos hakuun laittaa ei uudiskohteita, niin näytölle tulee uudiskohteet.
Karsin ne jo järkeään pois, koska jokaisessa uudiskohteessa on avo keittiö olohuone yhdistelmä. Haluan ison oman keittiön ja sitä ei uudiskohteista löydy.
Tee vuosiluvulla rajaus vaikka viime viime vuoteen asti niin uudiskohteet jää veks.
Etuovi.com parempi 👍