Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ja pitkät työmatkat..

Vierailija
18.04.2016 |

Aika kovalta tuntuu tuo enintään 3 tuntia päivässä työmatkohin. Olen 2 lapsen yh ja nyt 2 vuoden määräaikaisessa työssä käyn, työmatkaani menee omalla autolla tunti suuntaansa. Ja ennen tätä ajomatkaa vien lapset päivähoitoon. Lapset ovat melko pitkän päivän hoidossa ja tästä on kyllä minua syyllistetty paljonkin.

Mietin nyt tuota, että entä jos jään jälleen työttömäksi ja minulle "onnistuu" työkkäri osoittamaan paikan 1,5 tunnin ajomatkan päähän suuntaansa. Tämä tarkoittaa lapsilleni vielä lisää päivähoidossaoloa eli päivän pituudeksi tuleekin sit aboutirallaa 6-18. Pitkäksi menee..

Auton kuluista puhumattakaan ja jees, saan verotukseen niitä matkoja. Tosiasia vain on se, että käytännössä minulla menee paljon enemmän matkoihin kuin mitä saan hyötyä verotuksessa. Ja osa-aikatyöhön vilauteltiin 2 tunnin ajomatkaa. Tsiisus sentään, tuossa kyllä jo itse on maksumiehenä paljonkin siihen, että saat käydä töissä.

Ja kun työkkäreiden käytännön toiminnan tietää, niin eihän siellä katsota mitään "läpi sormien" varmasti. Ei huomioida sitä, että on pienet lapset tai muutakaan asiaa.

Omassa tuttavapiirissä on pari työtöntä ja kumpikin on hakenut paikkoja, päässyt haastatteluun ja aina joku menee kuitenkin edelle. Suhteet ovat isossa roolissa työpaikkoja hakiessa ja paljon on ihmisiä, joilla ei niitä suhteita ole. Molemmat ovat työttömänä yt-neuvottelujen tuloksena ja ei omasta halustaan. Ikää on 50 korvilla ja molemmat ovat luovuttaneet työnsaannin suhteen. Toiselle on työkkäristä tarjottu harjoittelupaikkaa muutamaksi kuukaudeksi. Ihminen itkee, ettei ole mitään arvoa hänella ja ammattitaidolla, kun jo osattua työtä pitäisi mennä harjoittelemaan ilmaiseksi.. Karessia tuli kun ei suostunut. Ja harjoittelupaikassa ei ollut työtä muutoin tarjolla tulevaisuudessa eli harjoittelu ei olisi antanut mitään jo kokeneelle ihmiselle.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tarhaikäisiä 6 vuotta....

Vierailija
22/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on tarhaikäisiä 6 vuotta....

Niinpä. Ja se aika menee oikeasti kuin siivillä. Meillä on neljä lasta ja kaikki on olleet sen oman pätkänsä päiväkodissa ja nyt ovat koululaisia. En vaihtaisi asuinpaikkaa päiväkodin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jolla on tukiverkosto, on onnellisessa asemassa. Eikä voi millään tasolla arvostella ihmistä, jolla sitä tukiverkostoa ei ole. On elämä ihan eri kannattimilla.

Ihmisten elämä on nykyään niin jotenkin mustavalkoista. Elämässä ei ole erisävyjä olemassakaan. Vaan tee näin, tee niin kuin minä tein.

Yh, jolla on omistusasunto, ei voi asua missa haluaa. Ei ole niin yksinkertaista, että laita asunto vuokralle. Mistä saa vuokralaisen ja siinä asunnossa on silti kiinni ja omat velvoitteensa. Mielummin varmaan asunnon myisi, mutta kun ei niitä ostajia ole.

Syrjäseuduilla, joissa on vähän liikennettä, 1,5 tunnissa ajaa hyvällä säällä melko kauas. Eli paljon pidemmälle, kuin 90 kilsaa. 

Vierailija
24/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, unelmaa. Aatelkaas, vielä kun ammattisuoja poistetaan, niin ap:lle voidaan sit kun jää määräaikaisesta työstä pois, niin tarjota vaikka grilliltä töitä 90 kilsan päästä. Lapset vain vuoropäiväkotiin, ei haittaa vaikka paikkakunnalla ei sellaista olisikaan. Kun muuta sitten sinne grillin viereen.. :D:D

Ota ap vuokralaiset, ihan kuka vaan tarjoutuu tulemaan vuokralle vaikka alihintaan ja hyvällä mäihällä se vuokralainen tuhoaa talon sisustukset ja laittaa talon matalaksi, niin ettei sitä enää voi myydä eteenpäin.

Mutta älä missään tapauksessa nyt siellä kuule ruikuta älä ole yhteiskunnan loinen, ala-arvoista sakkaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi