Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä motivaatio liikkumiseen!? o_O

Vierailija
18.04.2016 |

Läskiksi haukkumiset suun muut jutut valuu kuin vesi hanhen selästä.. ainakin lopulta.
Voi voi.. Kai se on vain päätettävä, että nyt liikun. :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikeen mikään auta, jos ei sisäistä motivaatiota löydy. Ehkä se olis helpompaa, jos harrastaisit jotain sulle mieleistä lajia eikä liikunta sitten olisi niin pakkopullaa? Itse saan motivaatiota liikuntaan siitä, kun huomaan muutokset kehossa ja kunnossa ja nykyään, jopa rakastan itseni haaatamista jaksamaan lisää, vaikka olisin ihan kuollut jonkun lihasryhmän treenin jälkeen niin teenkin vielä yhden sarjan tai muutaman toiston lisää.

Vierailija
2/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, kun et voi vetää itseäs piippuun, kun lapsetkin täytyy hoitaa?

A.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein mä just pikatreenin 20min. Kaikki se on kuitenkin kotiinpäin?

A.p

Vierailija
4/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten pitäisi liikkua? Itse en sellaiseen elämääni tuhlaa, kun en siitä kerran pidä (ja olen kokeillut useita lajeja, en ole pitänyt mistään). Hoikka olen, koska syön sen verran vähän että pieni kulutukseni ei lihota. Kunto on riittävä arkielämääni, johon kuuluu lähinnä autolla ajoa ja töissä istumista. En tekisi mitään paremmalla kunnolla.

Vierailija
5/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäishän se kuluttaa, minkä syöt ja mä tykkään syödä! :P

Eikä se ole ollenkaan sama asia, jältätkö jotain kaalinlehteä vai vaikkapa Twixiä tai donitsia.

Se on se "suutuntuma"! :)

Lihon myös herkästi.

A.p

Vierailija
6/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole ollenkaan sama asia, jältätkö jotain kaalinlehteä vai vaikkapa Twixiä tai donitsia.

Lihon myös herkästi.

A.p

Ei se ole mitään herkästi lihomista, jos lihot donitseista ja Twixeistä. Se on jos syöt vähän oikeaa ruokaa ja lihot silti.

Vierailija
7/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on auttanut vain se, että olen löytänyt liikuntalajin / -muodon, jota on mukava harrastaa. Esimerkiksi salilla käymistä, jumppaamista ja juoksua inhoan, enkä saa itseäni motivoitua sellaiseen. Liikkumisen pitää olla kivaa, muuten jään sohvalle makaamaan. Liian tiukasti tai tuloshakuisesti en myöskään saa liikkumiseen suhtautua, tai lannistun hetikohta kun tuloksia ei tule tai niitä tulee liian hitaasti. Tärkeintä on, että on kivaa ja rentoa. Tykkään lenkkeilystä ja uimisesta, ja olen saanut vihdoin ja viimein liikunnan osaksi arkeani. Mikään himoliikkuja en ole ja kuntokin edelleen aika huono, mutta pikku hiljaa olen edistynyt. Reilun vuoden verran olen nyt liikuntaa pikku hiljaa arkeeni lisännyt. Ehkä muutaman vuoden kuluttua olen jo hyväkuntoinen. :D Ylipainoa minulla ei ole koskaan ollut, olen vain aina ollut laiska liikkumaan ja sitä myötä huonokuntoinen.

Vierailija
8/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihon myös herkästi.

A.p

Sitten joudut kyllä liikkumaan ihan julmetusti, jos aiot usein tapahtuvan herkkujen mässytyksen sillä kuitata. Liikunta kuluttaa yllättävän vähän kaloreita ja toisaalta energiatiheistä herkuista niitä saa yllättävän paljon... 

Jos normaalipaino on tavoite, useimpien  on paljon helpompi vähentää niitä Twixejä ja donitseja, kuin pitää niistä kiinni ja yrittää liikkua niin valtavasti, että iso kalorimäärä tulisi kulutetuksi. 

Vierailija
9/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihon myös herkästi.

A.p

Sitten joudut kyllä liikkumaan ihan julmetusti, jos aiot usein tapahtuvan herkkujen mässytyksen sillä kuitata. Liikunta kuluttaa yllättävän vähän kaloreita ja toisaalta energiatiheistä herkuista niitä saa yllättävän paljon... 

Jos normaalipaino on tavoite, useimpien  on paljon helpompi vähentää niitä Twixejä ja donitseja, kuin pitää niistä kiinni ja yrittää liikkua niin valtavasti, että iso kalorimäärä tulisi kulutetuksi. 

Tämä on ihan totta. Liikunta toki auttaa painon hallinnassa, mutta laihduttamiseen tarvitaan myös syömisen kontrollointia. Ja jotta liikkumisesta tulisi pysyvä osa elämää ja arkea, pitäisi siitä tulla hyvä olo. Ei kai kukaan jaksa motivoida itseään liikkumaan vain laihtumisen tähden?

Vierailija
10/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten pitäisi liikkua? Itse en sellaiseen elämääni tuhlaa, kun en siitä kerran pidä (ja olen kokeillut useita lajeja, en ole pitänyt mistään). Hoikka olen, koska syön sen verran vähän että pieni kulutukseni ei lihota. Kunto on riittävä arkielämääni, johon kuuluu lähinnä autolla ajoa ja töissä istumista. En tekisi mitään paremmalla kunnolla.

Kun vanhenet, huomaat että liikkumattomuus kostautuu. Tulee kaikenmaailman vaivoja ja kolotuksia.

Vierailija
11/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan liikuntaa, mutta harrastan sitä silti, koska lääkäri määrää. :P Mitään hyvää oloa tai mitään muutakaan en siitä saa, mutta ajattelen liikunnan olevan vähän kuin hampaidenpesu: tylsää mutta välttämätöntä terveyden kannalta.

Käyn joka aamu ennen töihin lähtöä puolen tunnin kävelylenkillä ja kahtena iltana viikossa uimassa. Molempia siedän, koska niissä ei tule hiki. :D No, uinti on itse asiassa ihan kivaa, tykkään veden rauhoittavasta vaikutuksesta ja uinnin jälkeen palkitsen itse aina suklaapatukalla. :P

Vierailija
12/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se liikunta voi olla sellasta mitä oikeasti huvittaa tehdä. Jos sellaista ei ole, niin en tiedä sitten miten. Motivaatio ei synny tyhjästä.

Vierailija
13/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan liikuntaa, enkä keksi mitään motivoivaa, vaan pakotan itseni liikkeelle. Hankin koiran sekä kalliin kuntosalijäsenyyden.

Vierailija
14/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vanhenet, huomaat että liikkumattomuus kostautuu. Tulee kaikenmaailman vaivoja ja kolotuksia.

Tähän en usko. Esim. vanhempani ovat seitsenkymppisiä. Koskaan eivät ole liikuntaa harrastaneet, ja ovat terveitä ja hyväkuntoisia. Muutenkin ei näytä minusta mitenkään korreloivan vaivat ja kolotukset ja liikkuminen tai liikkumattomuus. Tiedän paljon liikkuvia sairaita ja vaivaisia, ja liikkumattomia terveitä ja vaivattomia, ja kaikkea siltä väliltä. Geenit ja tuuri sen tuntuu lähinnä määräävän, miten terveyden ja jaksamisen kanssa iän myötä käy. 

Vierailija
15/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun motivaatio löytyy siitä, että pystyn liikkumaan.

Vierailija
16/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea dekkareita, ja motivoin itseni lenkille äänikirjoilla. Mulla on sääntö, että saan kuunnella niitä vain lenkkeillessäni, joten välillä tulee kierrettyä tunti korttelia jännittävän juonenkäänteen osuessa kohdalle. :p Käyn myös kuntosalilla, mutta siellä kuuntelen musiikkia - tykkään raudan nostelusta sellaisenaankin.

Vierailija
17/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos syöt terveellisesti -> enemmän energiaa -> liikuntakin sujuu paremmin -> liikunnasta ja hyvästä ruoasta tulee hyvä olo.

Että ei ole sen vaikeampaa!

Ps. minäkin syön jotain twixiä tai jotain kerran parissa viikossa, ei oikeastaan himotakaan enempää jos on syönyt kunnolla paljon hiilareita ja kasviksia ja vähän kalaa. Niistä twixeistä mulle tulee vaan tosi raskas olo, ettei sen vuoksi huvita niitä kovin usein syödä.

Vierailija
18/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän en usko. Esim. vanhempani ovat seitsenkymppisiä. Koskaan eivät ole liikuntaa harrastaneet, ja ovat terveitä ja hyväkuntoisia. Muutenkin ei näytä minusta mitenkään korreloivan vaivat ja kolotukset ja liikkuminen tai liikkumattomuus. Tiedän paljon liikkuvia sairaita ja vaivaisia, ja liikkumattomia terveitä ja vaivattomia, ja kaikkea siltä väliltä. Geenit ja tuuri sen tuntuu lähinnä määräävän, miten terveyden ja jaksamisen kanssa iän myötä käy. 

Kai ymmärrät, että vanhempiesi nuoruudessa on luonnostaan ollut paljon enemmän hyötyliikuntaa kuin nykyään? He ovat siis jo silloin liikkuneet todennäköisemmin suurempia määriä hyötyliikuntana kuin nykyiset UKK-suositukset, ihan vaan, koska pitkät koulumatkat yms. etäisyydet.

Mitä aloittajaan tulee, niin kannattaa vain tutkailla, saisiko liikunnasta tehtyä itselleen hyvän tavan. Liikkuvillahan kyse on paljon siitä, että se on opittu tapa, eikä niin, että joka päivä tarvitsisi käydä itsensä kanssa paljon keskustelua, viitsisikö juuri tänään liikkua ja kiinnostaisiko se.

Vierailija
19/19 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun motivaatio löytyy siitä, että pystyn liikkumaan.

Tästä mä tykkään! :)

Sitä mä en ymmärrä, miksi täytyy sanoa, massyttäminen?

Yksi kahvipulla (tms) ei ole mitään "mässyttämistä"!

Huomaa kyllä kuinka laihoilla pipoa kiristää, niin kuin itselläkin kiristää aina laihana..

Koko ajan vain mietin herkkuja ja syömistä, silloin kun olen laiha..

A.p