Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 000 ihmistä kieltäytyi töistä

venkula
18.04.2016 |

tai ei hakenut kokoaikatyötä. Yli 10 000 ihmistä kieltäytyi toimenpiteistä tai ei hakenut niitä.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/193167-ministerio-esitteli-sanktiolista…

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Vapaita työpaikkoja on se 10 000 ja työhaluisia työttömiä 300 000 (luvut heitettu hatusta, mutta pointti tullee selväksi).

Vierailija
2/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Vapaita työpaikkoja on se 10 000 ja työhaluisia työttömiä 300 000 (luvut heitettu hatusta, mutta pointti tullee selväksi).

Kuka sinulle on luvannut, että työpaikkasi pitää löytyä Suomesta? Lähde siirtolaiseksi, ellet töitä löydä, kuten lukuisat suomalaispolvet ennen sinua. Hupsu kuvittelet, että voit loputtomiin loikoilla kotosalla toisten rahoilla, vaikka maailma on töitä pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi noista, jotka "kieltäytyivät töistä".

Olen ravintola-alalla. Minulla on yhteen vuokrafirmaan ja toiseen yksityiseen firmaan nollasopparit. Otan kummastakin vastaan töitä periaatteella kummasta ensin tarjotaan. Käytännössä päivystän 24/7 ja otan vastaan jokaisen työvuoron. Virallisesti työkkärin kirjoilla olen "työtön työnhakija".

Kumpikin paikka jonne minulla on sopimus, tarjoaa sesonkiaikojen ulkopuolella lähinnä pelkkiä viikonloppuvuoroja. Voin olla vain yhdessä paikassa kerrallaan, joten ensin työvuoron tarjonnut saa minut tekemään vuoron. Haen soviteltua päivärahaa, koska pelkillä vk-loppuvuoroilla ei juurikaan elä. Saan vähemmän rahaa kuin jos olisin täysin työtön enkä tekisi mitään, sillä en voi hakea yleistä asumistukea koska en voi määritellä kuukausiansiotani joka vaihtelee rajusti. Teen töitä silti koska A) pidän työstäni ja B) uskon edelleen sinisilmäisesti parempaan tulevaisuuteen ja siihen, että jonain päivänä saan kokoaikaisen "oikean" työpaikan.

Työkkäri teki työhönosoituksen. Kävin haastattelussa jossa minulle kerrottiin kyseessä olevan viikonlopputyö. Totesin että jonon jatkoksi vaan, minulla on käytännössä viikonlopuiksi töitä jo valmiiksi ja otan vuorot vastaan siinä järjestyksessä kuin ne tulevat. ---> kieltäydyin työtarjouksesta.

T: yksi "työnvieroksuja"

Vierailija
4/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinulle on luvannut, että työpaikkasi pitää löytyä Suomesta? Lähde siirtolaiseksi, ellet töitä löydä, kuten lukuisat suomalaispolvet ennen sinua. Hupsu kuvittelet, että voit loputtomiin loikoilla kotosalla toisten rahoilla, vaikka maailma on töitä pullollaan.

En ole se, jolle vastasit, mutta minulla ainakin on puoliso, jolla on työt Suomessa, sekä ikääntyvät vanhemmat. Lisäksi koulutustani vastaava työ ulkomailla vaatisi natiivin tasoista kielitaitoa. Ei ulkomaille niin vain lähdetä.

Vierailija
5/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinulle on luvannut että saat kirjoitella internetissä mitään kenellekkään. Revi töpseli irti seinästä ja painu helvettiin.

Vierailija
6/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolle vastasit, mutta minulla ainakin on puoliso, jolla on työt Suomessa, sekä ikääntyvät vanhemmat. Lisäksi koulutustani vastaava työ ulkomailla vaatisi natiivin tasoista kielitaitoa. Ei ulkomaille niin vain lähdetä.

Kyllä vaan ennen lähdettiin. Suomessa olisi ollut monen sadantuhannen massatyöttömyys jo 60-luvulla, ellei silloin oltaisi lähdetty. Maailmassa on paljon nousevia maita, joissa ei oma koulutusjärjestelmä ole ollut tarpeeksi kehittynyt tuottamaan sellaisia työntekijöitä joita nyt nouseva talous vaatisi. Etelä-Amerikka on niitä pullollaan. Mieluummin minä sinut siellä näen, kuin täällä kortistossa.

Vierailija
7/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tämäkin ketju osoittaa, laiskoilla työttömillä on miljoona tekosyytä olla menemättä töihin vaikka työpaikkoja on tarjolla.

Vierailija
8/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinulle on luvannut että saat kirjoitella internetissä mitään kenellekkään. Revi töpseli irti seinästä ja painu helvettiin.

Tämä liittyy aiheeseen, niinku siis miten...

Vierailija
9/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

venkula kirjoitti:

tai ei hakenut kokoaikatyötä. Yli 10 000 ihmistä kieltäytyi toimenpiteistä tai ei hakenut niitä.

Suomessa ei ole työpaikka eli kenenkään ei ole pakko tehdä ansiotyötä jos ei halua.

Vierailija
10/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tämäkin ketju osoittaa, laiskoilla työttömillä on miljoona tekosyytä olla menemättä töihin vaikka työpaikkoja on tarjolla.

Minulla "tekosyynä" on ollut esim. työn palkattomuus. Teen työtä siksi että tulen toimeen, en hyväntekeväisyytenä. Ei kiinnosta pätkääkään mitä joku tantta ajattelee työttömyydestäni.

Vierailija
11/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

venkula kirjoitti:

Suomessa ei ole työpaikka eli kenenkään ei ole pakko tehdä ansiotyötä jos ei halua.

Ulkomailla on töitä sinullekin, sinne vaan. Omalla työllään itsensä elättäminen on parempaa, kuin toisten siivellä loisiminen.

Vierailija
12/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla "tekosyynä" on ollut esim. työn palkattomuus. Teen työtä siksi että tulen toimeen, en hyväntekeväisyytenä. Ei kiinnosta pätkääkään mitä joku tantta ajattelee työttömyydestäni.

Onneksi elämäntapasi on vaikeutumassa  :-)

Vierailija
13/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan ennen lähdettiin. Suomessa olisi ollut monen sadantuhannen massatyöttömyys jo 60-luvulla, ellei silloin oltaisi lähdetty. Maailmassa on paljon nousevia maita, joissa ei oma koulutusjärjestelmä ole ollut tarpeeksi kehittynyt tuottamaan sellaisia työntekijöitä joita nyt nouseva talous vaatisi. Etelä-Amerikka on niitä pullollaan. Mieluummin minä sinut siellä näen, kuin täällä kortistossa.

Ennen olikin ennen. Mutta jos nyt kuvitellaan tilanne, että en enää yrittäisi saada yliopistotutkintoani vastaavaa työtä (enkä liioin muutakaan työtä) Suomesta, vaan lähtisin noin vain yksin Etelä-Amerikkaan etsimään hanttihommia. Puolisoni jäisi Suomeen ja itse tietysti maksaisin oman 500 euron vuokranpuolikkaani asunnostamme riippumatta siitä, olisiko tulevan hanttihomman palkka työmaassani 500 vai 1000 euroa kuussa. Olisiko sinun mielestäsi sitten järkevää jatkaa parisuhteessa, kun yhteinen arki loppuisi? Minun mielestäni ei, sillä yhteisen arjen ja paikallisten verkostojen puute sai minut palaamaan kotiin myös kotoamme 100 kilometrin päässä sijaitsevalta työpaikkakunnalta. Ratkaisun tein ihan oman ja parisuhteemme hyvinvoinnin vuoksi, koska tilanne alkoi ikivän, yskinäisyyden ja uniongelmien vuoksi heikentää jo fyysistä terveyttäni.

Entä sitten ne ikääntyvät vanhemmat? Omien isovanhempieni kohdalla näin, kuinka surkealla tolalla kunnallinen vanhusten kotihoito on ja sieltä turvallisempaan laitoshoitoon on vaikea päästä. Yleensä siellä kotona täytyy sattua todella pahasti (esim. lonkan murtuma kaatuessa ja pitkä lattialla viruminen), että palveluasuntoon pääsee. Jos minä en ole valvomassa vanhempieni hoitoa ja turvallisuutta siten, että pääsisin edes kerran kuukaudessa heitä katsomaan, niin kuka heistä huolehtii?

Vierailija
14/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen olikin ennen. Mutta jos nyt kuvitellaan tilanne, että en enää yrittäisi saada yliopistotutkintoani vastaavaa työtä (enkä liioin muutakaan työtä) Suomesta, vaan lähtisin noin vain yksin Etelä-Amerikkaan etsimään hanttihommia. Puolisoni jäisi Suomeen ja itse tietysti maksaisin oman 500 euron vuokranpuolikkaani asunnostamme riippumatta siitä, olisiko tulevan hanttihomman palkka työmaassani 500 vai 1000 euroa kuussa. Olisiko sinun mielestäsi sitten järkevää jatkaa parisuhteessa, kun yhteinen arki loppuisi? Minun mielestäni ei, sillä yhteisen arjen ja paikallisten verkostojen puute sai minut palaamaan kotiin myös kotoamme 100 kilometrin päässä sijaitsevalta työpaikkakunnalta. Ratkaisun tein ihan oman ja parisuhteemme hyvinvoinnin vuoksi, koska tilanne alkoi ikivän, yskinäisyyden ja uniongelmien vuoksi heikentää jo fyysistä terveyttäni.

Entä sitten ne ikääntyvät vanhemmat? Omien isovanhempieni kohdalla näin, kuinka surkealla tolalla kunnallinen vanhusten kotihoito on ja sieltä turvallisempaan laitoshoitoon on vaikea päästä. Yleensä siellä kotona täytyy sattua todella pahasti (esim. lonkan murtuma kaatuessa ja pitkä lattialla viruminen), että palveluasuntoon pääsee. Jos minä en ole valvomassa vanhempieni hoitoa ja turvallisuutta siten, että pääsisin edes kerran kuukaudessa heitä katsomaan, niin kuka heistä huolehtii?

Ongelmasi ovat tietysti omiasi, eikä ole minun asiani niitä ratkaista. Parisuhteesi ja vanhempasi ovat oma asiasi. Ota vaikka mukaan, ellet muuta keksi. Minulle riittää, että sinun minun kukkaroani käyttävä elämäntapasi pikkuhiljaa on tulossa päätökseensä. 

Jos edes vaivauduit viestiäni lukemaan, niin siellä Etelä-Amerikassa on tarjolla niitä asiantuntijatehtäviä joita heidän oma koulutusjärjestelmänsä ei kykene täyttämään.

Vierailija
15/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo töitä täällä Suomessa. Ja mä vähän epäilen löytyykö niitä töitä ulkomailtakaan niin vain ellet ole jonkun suht pienen alan huippuasiantuntija.

Vierailija
16/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä yhteiskunnalle on töitä tekevästä joka nostaa kuitenkin "palkkansa" kunnalta/valtiolta tukien muodossa. Tätä en ymmärrä.

Vierailija
17/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatonta työtä ei edelleenkään tarvitse ottaa vastaan.

Vierailija
18/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eronnut työstä ilman pätevää syytä" Tuo ainakin on täyttä paskaa. Kyllä lähes kaikilla on pätevä syy,  mutta kun ei mikään syy kelpaa "päteväksi", vaan karenssi napsahtaa olipa syy ihan mikä tahansa.

Vierailija
19/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatonta työtä ei edelleenkään tarvitse ottaa vastaan.

Vielä.

Vierailija
20/54 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen perustuslaki on luvannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi