Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaa toisesta synnytyksestä!

Vierailija
18.04.2016 |

Onko täällä muita, joilla eka synnytys on mennyt todella hyvin ja helposti, mutta olette alkaneet jännittää/pelkäämään seuraavaa?
Mulla oli eka jotenkin naurettavan helppo. En olisi ikinä kuvitellut sen olevan niin iisiä. Supistukset toki sattui vähän ennen ponnistamista, mutta ilokaasu vei suurimman kivun pois ja ponnistus kesti noin vartin. Kaikinpuolin positiivinen ja ihana kokemus jäi mieleen.
Nyt kuitenkin olen alkanut jännittämään tulevaa toista synnytystäni. En oikein tiedä mistä tämä kumpuaa... Ajattelen kai, että mitä jos nyt ei menekään niin hyvin. En tiedä jännitänkö niitä supistuskipuja, jotka olivat välillä tosi tuntuvia. Ekaan synnytykseen en mitenkään valmentunut. En todellakaan katsonut mitään videoita, enkä käynyt tutustumassa sairaalaan. Tieto lisää tuskaa, joten varmasti liika tieto koko tapahtumasta olisi vain laukaissut pelon. Menin todella luottavaisin mielin synnytykseen ja olin lukenut synnytyksen kulusta ja kivunlievitysvaihtoehdoista. Muuta en oikein tiennyt.
Mietinkin nyt, että voiko tämä tulevan synnytyksen jännitys johtua siitä, että tiedän mitä se tulee olemaan. Se tulee sattumaan, se saattaa kestää kauan. Tiedostan nyt myös enemmän kaikkia komplikaatioita, joita nyt ehkä turha etukäteen murehtia.
Tämä oli varmaan hyvin sekava teksti, mutta olisiko täällä muita, jotka voisi jakaa tarinan samanlaisesta tilanteesta :)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän sama tilanne. Eka synnytys meni siis sinänsä hyvin, mutta toiseen mä aloin jännittämään juurikin sitä kipua, jonka tiedostin. Hyvin meni kuitenkin kaikki ja toinen synnytys oli vieläkin helpompi!

Vierailija
2/5 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleisesti kai toinen synnytys on paljon ekaa nopeampi :) avaa neuvolassa vähän tuntemuksiasi, se saattaa rauhoittaa oloasi. Toki varmasti pääset pelkopolillekin, jos oikeasti alkaa pelottamaan ja viemään yöunia.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pähkäilen samaa kun la lähestyy kovaa vauhtia.

Vierailija
4/5 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samaa. Mutta sitten se toinen synnytys olikin vielä paljon helpompi kuin ensimmäinen. 3 tuntia sairaalaan tulosta syntyi vauva, eikä juuri kuukautiskipuja kummempia kipuja ollut. Ekassa synnytyksessä hieman repesin välilihasta, mutta toisessa  ei käynyt edes sitä. Ainoastaan varsin siedettäviä supistuksia ja vauva liukui helposti ulos kun sain luvan ponnistaa. En ottanut edes mitään kivunlievitystä, kun en tarvinnut.

Vierailija
5/5 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Pitkiä oli tosin itselläni kummatkin synnytykset, toinen muutaman tunnin lyhempi. Ponnistusvaihe kummassakin 7 min ja mitään vahinkoa ei tullut.

Pelotti ehkä juuri siksi kun toisesta tietää mitä tulossa ja mitä kaikkea voisi sattua. Kun ei itse kaikkeen voi vaikuttaa. Pitää vain luottaa omaan kroppaan ja sairaalan henkilökuntaan. Toivoa parasta!

Hurjasti tsemppiä! Jos ei hellitä pelko niin puhu siitä neuvolassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan