Imettävät sulkasatolaiset hoi! hiustenvärjäyksestä...
elikkäs te joilla on lähtenyt ja lähtee edelleen hiuksia synnytyksen jälkeen, niin ootteko värjäilleet hiuksia? Kun mua haluttas vähän piristää itseä hiustenvärjäyksellä, mut askarruttaa tuo hiustenlähtö, et lähteekö sit kaikki hiukset... =) Järjellä, kun ajattelee niin eihän hiustenvärjäys nyt paljon voi vaikuttaa, mut kun aina ajattelee liikaa, niin alkaa askarruttamaan...
Taika ja Nti 6kk
Kommentit (6)
Tilasin itsekin värin ja leikkauksen ensi viikolle, että vähän saa piristystä. Hiuksista menetetty sulkasadon myötä ehkä puolet :-/ Kampaaja sanoi, ettei imetys vaikuta, mutta raskausaikanahan voi olla, ettei väri tartu samalla tavalla.
Mene vain piristämään itseäsi :-)
Ja tuli ihan tolkuton sulkasato, nyt en oo värjännyt ollenkaan. Kun pelottaa että se vaikuttaa niin, että tulee isompi sulkasato.. (blondaus).
Ei vielä näy ainakaan juurikasvua. 4.5kk synnytyksestä ja kuukauden ainakin on hiukset iroonneet
kampaajalta. Ihanaa että saa jotain uutta!! =)
Kiitokset vastauksista!
Se, että hiuksia irtoaa imetyksen aikana (/jonkin aikaa synnytyksen jälkeen) on täysin normaalia. Raskauden aikana hiuksia ei juuri irtoa. Raskaana ollessa hiukset jäävät lepotilaan sen sijaan, että aktiivisen kasvuvaiheen jälkeen tippuisivat pois. Sitten kun hormonitoiminta alkaa joku kk synnytyksen jälkeen normalisoitumaan, ne kaikki hiukset jotka ovat olleet " horroksessa" alkavat tippumaan ns. kerralla ja uutta tulee aikanaan tilalle. Joten ei ammattilaisen oikein tekemä värjäys voi pudottaa hiuksia päästä vaikka kuinka olisi imetykset meneillään ja synnytykset takana.
Oma kokemus on, että raskaana ja synnytyksen jälkeen hiusväri on tarttunut hieman huonommin. Etenkin raskaana värjäystulos oli huono, mutta imetys aikana ihan jo ok. Eli kannattaa varautua siihen, että tulos ei ole välttämättä ihan yhtä upea kuin ennen eikä se ole välttämättä kampaajan vika.
Olen värjännyt itse ja kampaajalla sulkasadon aikaan, ei kai ole hiusten lähtöön vaikuttanut. Mulla auttoi Priorin-merkkinen luontaistuote hiustenlähtöön, voi käyttää myös imetyksen aikana. Aika kallis on, mutta suosittelen ellei halua päänahan vilkkasevan. ;)
mainita myös siitä huolesta, et onko imetyksellä jotain merkitystä hiuksia värjätessä, esim hiukset ei värjäänny ns normaalisti tai vauva saa värjäysainetta maidossa...=)) hassua, mut tulipahan sekin mieleen.