Apua! Olenko (vielä) raskaana ?
Haluaisin hieman kuulla teidän mielipiteitä.
Joten kysyn, olenko vielä raskaana?
Alla tarinani.
.
Olen nyt raskausviikolla 11 tai 12. Ensiviikolla on ensimmäinen ultraäänitutkimus. Viikko sitten tuli ihan pikkuisen vain pyyhittäessä paperiin ruskeaa tuhrua. Enää ei ole tullut.
Rinnat hieman olleet koko raskauden kipeät rintojensivuilta, enemmän ja vähemmän. Muita oireita ei minulla enää ole. Ihan alkuraskaudessa oli nippailua alavatsassa ja muuta sellaista jomotusta.
Tämä raskaus on toinen. Edellinen raskaus koitui keskenmenoon viikolla 8 viime vuonna syksyllä.
.
Kysyisin, olenkohan silti raskaana? Tiedän, että selviää vasta np-ultrassa, mutta minua pelottaa todella paljon mennä sinne viikon päästä.
Edellisestä käynnistä kun on vielä niin ikävät muistot mielessä.
.
Onko oireettomuus ihan ok? Vai onko minulla jo alkanut keskenmeno, koska tuhrutti yhden kerran pientä ruskeaa paperille?
Mitä mieltä te kokeneet olette?
Olen hieman allapäin ja surullinen.
Kommentit (30)
Mene lääkäriin jos noin kiinnostaa.mitä meiltä kyselet.ei me olla Lääkäreitä.
Venaa katson kristallipallosta.
Olet joo..poika näyttää olevan.
Oireettomuus ei ole merkki ettet olisi raskaana. Nauti ap olostasi. Paljon onnea! :)
Mun raskaus oli käytännössä oireeton ihan alkuvaiheen oireiden (jotka loppuivat ehkä rv7-8) jälkeen n. viikolle 17 asti, jolloin tunsin ensimmäiset pikkuhipaisut (= liikkeet). Tuollahan tuo silloinen sikiö tekee itselleen aamupalaa nyt.
Kohta se sitten selviää sinulle. Koita ottaa rauhallisesti ja olla miettimättä liikaa. Tiedän ei ole helppoa, mutta yritä.
Terveisin, 4 keskenmenoa takana.
Vuoto ei voi olla merkki keskenmenosta. Ei huolta..... ellet vuoda sitten verta
Mulla ei ollut koko raskaudesta mitään oireita paitsi kuukautisten pois jääminen. Ja hyvin sujui.
Mutta joson hirveä pelko, niin mene ihmeessä neuvolaan ja pyydä, että terveydenhoitaja/kätilö ultraa jossain välissä. Sano, että pelkäät edellisen okemuksen takia.
Kaksi raskautta ja kaksi lasta takana, eikä kummassakaan raskaudessa tullut minkäänlaisia oireita ennen kuin lievää pahoinvointi vasta joskus toisella tai kolmannella raskauskuukaudella.
Ota ilo irto jos voit hyvin.
Et enää välttämättä oo raskaana..koska noi vuodot on aina merkki pahasta. ..voi olla että sulla taas km alkanut... oon pahoillani...
Siis kohtua nipisteli, rinnat kipeet jne. Nyt vkolle 7 tultaessa oireet lähes hävinneet, tai siis ainahan minua väsyttää ja palelee, päätä särkee helposti joten en osaa ajatella että nämä johtuisivat juuri raskaudesta. Neuvolantäti sanoi että ihan normaalia että oireita ei ole tai ne hiipuu.
Tee raskaustesti? :D Minulla oli myös kauhea tunne, että mitä jos en olekaan raskaana, kun menin ultraan, kahden viivan näkeminen testin ruudulla palautti vähän todellisuuteen. Pikku tuhru ei ole keskenmeno, toki ainahan on mahdollista että sikiö on menehtynyt kohtuun eikä ole vuotanut pois, mutta todennäköisempää on, että olet edelleen täysin normaalisti raskaana.
Ruskea vuoto saattaa merkitä sitä että raskaus on keskeytynyt ( keskeytynyt keskenmeno ), tai se voi olla myös täysin harmitonta ja raskaus jatkuu normaalisti. Tiesit tietysti tämän jo itsekin mutta ymmärrän paniikkisi. Jos olisin sinä, kävisin yksityisellä ultrassa. Jos hermo kestää niin odotat ensiviikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ruskea vuoto saattaa merkitä sitä että raskaus on keskeytynyt ( keskeytynyt keskenmeno ), tai se voi olla myös täysin harmitonta ja raskaus jatkuu normaalisti. Tiesit tietysti tämän jo itsekin mutta ymmärrän paniikkisi. Jos olisin sinä, kävisin yksityisellä ultrassa. Jos hermo kestää niin odotat ensiviikkoon.
Itse asiassa ruskea vuoto ei AINA merkitse sitä.
Esim mulla oli katkennut pieni verisuoni ja sitten oli limakalvot herkät... mulla tuli niiden takia vähän kans sellaista rusehtavaa vuotoa.
Että älä neuvo väärin aapeeta ja pelottele
Tsemppiä AP!
Toivottavasti kaikki menisi hyvin. Pidetään sulle peukkuja. Itse en ole koskaan kokenut keskenmenoa, joten siihen en osaa vastata.
Toivon silti kaikkea hyvää teille.
Minulla alkoi keskenmeno juuri pienellä määrällä verta. Viikolla viisi tuli pientä tuhrua ja samoihin viikolla kuusi ja viikolla kahdeksan meni kesken. Oli alkio lakannut kehittymästä ja yrittänyt alkaa vuotamaan mutta meni muutama viikko että tuli pois.
Toisaalta verenvuoto on yleistä raskauden aikana ja silti lapsia syntyy täysaikasena. Mikäli et jaksa odottaa sinne np ultraan niin maksa itse yksityinen ultra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ruskea vuoto ei AINA merkitse sitä.
Esim mulla oli katkennut pieni verisuoni ja sitten oli limakalvot herkät... mulla tuli niiden takia vähän kans sellaista rusehtavaa vuotoa.
Että älä neuvo väärin aapeeta ja pelottele
Lue uudestaan... tuo kirjoittajahan sanoo että SAATTAA.
Olet raskaana.