Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että mua ärsyttää marisevat mammat, jotka eivät voi ulkoilla kun " palelee."

Vierailija
21.02.2006 |

Ihan rehellisesti voin myöntää, että minä en todellakaan ole niitä ihmisiä, jotka jaksavat mennä päivä toisensa jälkeen lumiseen metsään halailemaan puita tai viihdy tuntikausia lapsen kanssa ulkona pulkkamäessä tms., oikeastaan kaukana siitä. Välillä olen ihan oikeasti sitä mieltä, että mitään tylsempää kuin ulkonaolo talvella parivuotiaan kanssa ei ole. MUTTA koska lapsen mun mielestäni pitää päästä ulos, hän siellä viihtyy enkä halua toisaalta kasvattaa aina sisällä kyyhöttävää lastakaan, niin ulkoilemme kyllä oikeastaan joka päivä, melkein säästä riippumatta. Nyt talvella olen törmännyt ties kuinka moneen äitiin, jotka eivät halua missään tapauksessa olla ulkona, ja siellä ollessaan palelevat ja haluavat sisälle heti. En voi kuin ihmetellä. MIKSI nämä ihmiset eivät voi hankkia kunnon talvikamppeita itsellensäkin? Tottakai ulkona palelee, jos talvitakin alla on vain t-paita, päällä farkut (max ohuet sukkahousut alla) ja jalassa kaupunkikäyttöön tarkoitetut nahkanilkkurit! Eikö jo oma järkikin sano, että on paljon mukavampaa, kun laittaa päälle pitkän urheilukerraston, fleecetakin, goretex-housut ja untuvatakin? Ja pipo päähän! Velvollisuusulkoilu on paljon mukavampaa, kun ei palele koko ajan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen jossain pienissä nahkakengissä värjöttää pihalla ja ohuessa takissa, ja sitten kiroilee kun on kylmä. Muuten ei kyllä ole mikään hienostelija tms, mutta ei vain osaa pukeutua tilanteen mukaan. Mun mielestä pihalle reilusti kunnon talvivaatteet päälle ja ulkonäkösnobbailu sikseen (mutta esim. lasketteluvaatteet ovat ihan hyvännäköisiä) ja sitten kaupungille tai vaikka kahvilaan mennessä eri vaatteet päälle.

Vierailija
2/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio ostaa mitään mammatoppahaalaria kuukauden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokapäiväinen ulkoreippailu oli sää kuinka paska tahansa. Onneksi meidän lapset on luovia ja tykkää piirtää/maalata, leipoa ja leikkiä mielikuvitusleikkejä sisätiloissa, heillä on iloinen äitikin joka ei ehkä jaksaisi olla iloinen jos koko elämä olisi yhtä suorittamista ja pakkorutiinia.

Vierailija
4/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en aio ostaa mitään mammatoppahaalaria kuukauden takia.

Vierailija
5/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuntikausia seistä pihalla muutenkaan.Ulkoillaan kun ulkoillaan,ei se maailma kaadu jos joku päivä jää väliin.Onneksi lapset viihtyvät hyvin sisälläkin.Pelataan afrikantähteä ja leikkivät keskenään.Miksi kaikesta täytyy tehdä pakkoa? Olen äitiyslomalla enkä todellakaan aio elää aikataulujen mukaan.Välillä tuntuu että suomalaisilla on ihme pakkomielle ulkoilusta...2h aamupäivällä ja 2h iltapäivällä on hyvän äitiyden mittari :)

Vierailija
6/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lapsista tulee lihavia, kun eivät liiku vaan istuvat sisällä nyhjäämässä.

Vierailija
7/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ulkona on kuunon talvivaatteet päällä, silti on kylmä. Sisälläkin saattaa paleltaa, vaikka on normaali lämpötila ja takka lämpiämässä vieressä. Silti pakolla ulkoilen lasten kanssa ja kärsin kylmästä. Ei auta kävelyt/lenkit, kylmä on kuitenkin.

Vierailija
8/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 15

Vierailija
9/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en todellakaan mene ulos. ihan marisematta jään pois, koska mua ei nappaa ja koska lapsetkaan eivät mielestäni sitä tarvitse. ne lapset saavat ulkoilla aina kun ovat tarpeeksi isoja ulkoilemaan itsekseen (omalla pihalla 3v kauempana 6-8v riippuen lapsesta).

Minä rakastan lämmintä eikä mun tartte marista kun pukeudun lämpimästi. Nytkin kun istun sisällä koneella, mulla on villasukkahousut, villasukat, samettihousut, pitkähihainen pusero, villapusero ja puoliturkki päälläni ;)

Vierailija
10/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan riitä loppuraskaudesta, jos normaali koko on 42.....!

Vierailija
11/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein me mammat täällä maaseudulla vedetään päälle joku vanha toppis, villasta alle ja vaikka kumisaappaat jalkaan jos ei muuta keksi.

Nykyään tosta ulkoilustakin on tehty välineurheilua ja monet paikkailevat huonoa omaatuntoa ulkoilemattomuudesta ostamalla kalliit vermeet!

Vierailija
12/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ilmi ei voi näyttää huonolta vaan pitää olla aina nätti ja fiini. Oikeesti pukeutukaa sään mukaan. Ei aina tartte näyttää niin hienolta.

Vierailija
13/18 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta lapset ulkoilee, minä yritän pysytellä mahdollisimman lämpimänä.

Vierailija
14/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MIKSI nämä ihmiset eivät voi hankkia kunnon talvikamppeita itsellensäkin? Tottakai ulkona palelee, jos talvitakin alla on vain t-paita, päällä farkut (max ohuet sukkahousut alla) ja jalassa kaupunkikäyttöön tarkoitetut nahkanilkkurit! Eikö jo oma järkikin sano, että on paljon mukavampaa, kun laittaa päälle pitkän urheilukerraston, fleecetakin, goretex-housut ja untuvatakin? Ja pipo päähän! Velvollisuusulkoilu on paljon mukavampaa, kun ei palele koko ajan.

Vierailija
15/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kyllä hankitaan jumalattoman kalliit reimatechit, mutta niitä ei välttämättä edes kunnolla käytetä, koska äiti ei voi olla ulkona. En mäkään rakasta mitenkään erityisesti ulkoilua, mutta tottakai ulkoillaan, pulkkaillaan, rakennetaan lumiukkoja ja möyritään hangassa. Just tänään tehtiin enkeleitä, hypittiin lumikinoksiin ja piirrettiin tikuilla hankeen. Minä ainakin surutta ostin itselleni kunnon Peak Performacen goretex-talvikamppeet, olkoon ne mun reimatekkini sitten. Eipä palele ja voi rauhassa hypätä hankeen.

Vierailija
16/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, kun usein ulkoilet niin hyvin äkkiä sitä oppii pukeutumaan siten, että on nimenomaan hyvä, ei kuuma eikä kylmä. Ulkovaatteet vaihdetaan itsellekin tietenkin sisävaatteisiin, kun tullaan sisälle!

Vierailija
17/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän pihassa on yksi mamma, joka oikeastikin naukuu tästä palelemisesta koko ajan kyhjöttäessään kauppakeskusvaatteissaan 10 min ulkona. No, jokainen tekee niinkuin haluaa tietenkin, mutta mua ärsyttää tämä siksi, että just tämä sama äiti on aina laittamassa lapsensa ulos meidän kanssa (" viitsitkö katsoa vähän perään" ) ja menee itse sisälle. Mulla ei olisi mitään tätä vastaan muuten, mutta ikinä tämä ei pelaa toisinpäin. ap

Vierailija
18/18 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa!!!!

Siispä en sitten enää ole talvisin teille märisemässä kylmyyttä!!!

JES!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän