Helsingin yliopisto
Jostain luin väitteen, että Helsingin yliopisto on elitistisin yliopisto. Kansanomaisempia ovat mm. Vaasan ja Joensuun yliopistot. Itse olen opiskellut Åbo akademissa ja Hankenilla, eikä ole opiskelujen aikana tullut mietittyä niiden elitistisyyttä. Ihmisiä kai me kaikki ollaan.
Kommentit (29)
Milläköhän sitäkin on mitattu? Kampuksiakin on kuitenkin neljässä kaupunginosassa, vaikea kuvitella että on mitään homogeenistä "Helsingin yliopistoa" millään elitistisyyden mittarilla
Mitä edes tarkoitat yliopiston elitistisyydellä?
Lähde? Jonkun yksittäisen ihmisen mielipide? Ja mitä elitistisellä tarkoitetaan? Korkeita sisäänpääsyrajoja vai jotain muuta?
HY:llä niin paljon opiskelijoita, ettei suurin osa voi mitenkään olla eliittiä.
Kansanomaisuus = huono opiskelija-aines eli ne jotka eivät pääse muihin yliopistoihin tai jotka tulee jo lähtökohtaisesti huonoilla keskiarvoilla + huonotasoinen opetus. Tunnetusti Vaasa ja Joensuu ovat Suomen yliopistolaitoksen "amiksia", joiden tutkintoja ei juurikaan arvosteta työelämässä. Joensuusta ja Helsingistä valmistuneet ovat ihan eri asemassa arvostusasteikolla. Vaasan ekonomeille taas naureskeltiin takavuosina joka paikassa, kun tiedettiin, että niiden tekemät lopputyöt oli yhtä "laajoja ja tieteellisiä" kuin muiden yliopistojen proseminaari-tutkielmat.
Helsingin yliopistossa harrastetaan sukulaisten ja puolisoiden suosimista.
Pahin juorupesä jossa olen ollut. Lisäksi opiskelijoina on monen työntekijän omia lapsia ja curlingvanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Kansanomaisuus = huono opiskelija-aines eli ne jotka eivät pääse muihin yliopistoihin tai jotka tulee jo lähtökohtaisesti huonoilla keskiarvoilla + huonotasoinen opetus. Tunnetusti Vaasa ja Joensuu ovat Suomen yliopistolaitoksen "amiksia", joiden tutkintoja ei juurikaan arvosteta työelämässä. Joensuusta ja Helsingistä valmistuneet ovat ihan eri asemassa arvostusasteikolla. Vaasan ekonomeille taas naureskeltiin takavuosina joka paikassa, kun tiedettiin, että niiden tekemät lopputyöt oli yhtä "laajoja ja tieteellisiä" kuin muiden yliopistojen proseminaari-tutkielmat.
Tunnen kaksi Joensuusta valmistunutta ja vaikuttavat ihan tyytyväisiltä nykyisiin töihinsä.
Helsingissä on Suomen yliopistoista kaikkein laadukkain tutkimus, paras opetus ja tasokkain opiskelija-aines.
Vierailija kirjoitti:
Pahin juorupesä jossa olen ollut. Lisäksi opiskelijoina on monen työntekijän omia lapsia ja curlingvanhempia.
Hohhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
Olin yhden vuoden Vaasassa ja vaihdoin sitten Åbo Akademin puolelle. Vaasassa ekan vuoden opiskelijoita opetti joku kolmannen vuoden opiskelija. Ei vakuuttanut.
"Jostain luin väitteen"? Vakuuttavaa.
No onhan Helsingin yliopistokin joku pitkäpartahippien yliopistoamis. Todellisuudessa vain muutamalla sen tiedekunnista on aihetta kehuihin.
Vaasan diplomi-insinöörejä arvostetaan sähkö- ja energia-alalla, ja kauppiksen laskentatoimen/rahoituksen opetus on maan huippua.
Eliittiä Vaasan kauppislaiset ainakin tuntuvat omasta mielestään olevan. Se on itse asiassa tosi hauskaa kun kävelee yhdestä rakennuksesta toiseen, porukka on ihan eri maailmoista kotoisin. Yhdessä talossa porukka ei käy edes suihkussa, ja toisesta talosta löytyvillä ihmisillä on keinokuiduit niin ripsissä, hiuksissa kuin vaatteissa.
Helsingin yliopisto on niin iso, ettei koko porukka voi millään olla elitistä. Toki "pääsin Helsinkiin opiskelemaan", on joillekkin noussut päähän, mutta yleisesti ottaen, aika monenlaista porukkaa siellä on opiskelemassa.
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/67040/AnnalesC309Nori.pdf?s…
Sivu 4
"Kaikki pääkaupunkiseudun yliopistot - lukuunottamatta Teatterikorkeakoulua - luokittuivat isän asemalla mitaten elitistisiksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin juorupesä jossa olen ollut. Lisäksi opiskelijoina on monen työntekijän omia lapsia ja curlingvanhempia.Hohhoijaa!
Et ole kuullut Kumpulan ahdisteluista tai miten oikkis proffat valitsee uusista opiskelijoista vaimoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin juorupesä jossa olen ollut. Lisäksi opiskelijoina on monen työntekijän omia lapsia ja curlingvanhempia.Hohhoijaa!
Et ole kuullut Kumpulan ahdisteluista tai miten oikkis proffat valitsee uusista opiskelijoista vaimoja?
Ai että Suomessa proffat valitsee itselleen 20-vuotiaat vaimot, eikä näiden mielipiteitä kuulla koko asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että Suomessa proffat valitsee itselleen 20-vuotiaat vaimot, eikä näiden mielipiteitä kuulla koko asiassa?
Kanssa rupes naurattamaan :-)
Vierailija kirjoitti:
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/67040/AnnalesC309Nori.pdf?s…
Sivu 4
"Kaikki pääkaupunkiseudun yliopistot - lukuunottamatta Teatterikorkeakoulua - luokittuivat isän asemalla mitaten elitistisiksi."
Kiesus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää kumpulan ahdisteluista. En ole kuullutkaan
T. kumpulassa opiskeleva
Aha