Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Triptyl lääkkeestä,kerro kaikki

Vierailija
17.04.2016 |

..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä nostaa painoa? Lisääkö se ruokahalua vai kerääkö nestettä kehoon?

Vierailija
42/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke jännityspäänsärkyyn.  Otan illalla 12 h ennen  heräämistä. Nukuttaa hyvin ja ei tarvitse käydä vessassa yöllä. Kuivattaa suuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo ylipainoa, joten jos lihottaa niin en tiedä kannattaako tätä syödä.

Vierailija
44/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä painajaisia, oli pakko lopettaa. 

Vierailija
45/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttäviä painajaisia, oli pakko lopettaa. 

Näitkö unta että jouduit töihin?

Vierailija
46/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triptyliä määrätään neurologisiin sairauksiin, esim. MS-tautiin, kuten minulla. Eipä siinä mitään, Triptylin vaikutuksia ei huomaa, eli on ns. negatiivisvaikutteinen lääke ainakin sillä annostuksella, joka itselläni on. Sen on vaan tarkoitus estää esim. kyynärhermoon herkästi tulevaa kipua. Jotkut sietää huonommin, jotkut paremmin, kuten on laita kaikissa lääkkeissä. Itselleni sopii.

Minulle määrättiin ylävatsakipuun. Toiminnallinen vatsavaiva. En ole juuri käytellyt kun kuulemma väsyttää…

Vierailija
47/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta itse en ilman pärjäisi. Ilman tätä en kertakaikkiaan nuku, siksi käyttänyt jo kauan. Paino on noussut ja gabapentiinin myötä vielä lisää, mutta ei voi mitään. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut.

Vierailija
48/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta itse en ilman pärjäisi. Ilman tätä en kertakaikkiaan nuku, siksi käyttänyt jo kauan. Paino on noussut ja gabapentiinin myötä vielä lisää, mutta ei voi mitään. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut.

Ja otan iltakuudelta, niin ei aamulla enää väsytä.

Vierailija
49/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paino on noussut? Syötkö enemmän?

Vierailija
50/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Gabrion myös jo sivuvaikutuksena nostaa painoa.

Vierailija
51/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se paino sitten kertyy?

Vierailija
52/70 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se paino sitten kertyy?

Nestettä ehkä kertyy elimistöön. Senhän takia Keto ruokavaliolla laihtuu helposti parissa viikossa monta kiloa, kun nestettä poistuu.

Itse otan noita 20mg illalla, niin saa nukuttua aamuun vaikka yöllä heräisikin.

En ole huomannut mitään muuta vaikutusta tai sivuvaikutusta kuin tuon, että herättyä saa vielä unen päästä kiinni.

Vierailija
53/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke muuttaa suoliston mikrobiston lihomista suosivaksi. Suolistobakteerit puristavat syödystä ja juodusta kaiken energian käyttöön. Arvioiden mukaan silloin saa vaikka lasillisesta rasvatonta maitoa noin 15-20% enemmän energiaa ja sama koskee kaikkea muutakin. Vaikutusmekanismi ei kuitenkaan ole yhtä paha kuin ketiapiinissa ja mirtatsapiinissa, jotka suolistobakteerien voimasuhteiden muutosten lisäksi lisäävät myös hiilihydraattien himoa. 

Vierailija
54/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptylin sivuvaikutuksissa mainitaan painonnousu. Ei paino nousuutkaan kuin noin 40 kiloa. Kun vietoittauduin lääkkeestä, laihduin noin 40 kiloa. 

Vierailija
55/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gabrion edistää hiustenlähtöä. 

Vierailija
56/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Triptyliä hermokipuihin ja unettomuuteen.  Mitään ei auttanut.

Kokeilin eri annosmääriä.  Ei yhtään mitään vaikutusta.

Ihmettelen, miten kukaan saa tästä lääkkeestä avun yleensä mihinkään.  Sama kuin kalkki tabletteja ottaisi.

Tekonivelleikkauksen aiheuttamiin jälkikipuihin lääkäri kirjoitti myös Triptyliä.  Ei auttanut.

Ei kyllä lihottanutkaan, ei laihduttanutkaan.  

Vierailija
57/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke muuttaa suoliston mikrobiston lihomista suosivaksi. Suolistobakteerit puristavat syödystä ja juodusta kaiken energian käyttöön. Arvioiden mukaan silloin saa vaikka lasillisesta rasvatonta maitoa noin 15-20% enemmän energiaa ja sama koskee kaikkea muutakin. Vaikutusmekanismi ei kuitenkaan ole yhtä paha kuin ketiapiinissa ja mirtatsapiinissa, jotka suolistobakteerien voimasuhteiden muutosten lisäksi lisäävät myös hiilihydraattien himoa. 

Näitä voisi jakaa Afrikkaan nälkään näkeville.

Vierailija
58/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Triptyliä 25mg iltaisin kipukynnyksen nostoon ja nukahtamiseen. Ei ole ollut enää viikon kestäviä päänsärkyjä, joihin ei auttanut edes särkylääkkeet. Uneen vaikuttaa vaihtelevasti, enemmän on ollut hyötyä kipuihin. Haitoista en osaa sanoa, paljon muitakin lääkkeitä on käytössä. 

Vierailija
59/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Triptyl käytössä pari vuotta. Tuli lähes 20 kiloa lisää. Kyllä, söin paljon karkkia ja muuta makeaa, mutta ei se yksistään tuota nousua selittänyt. Kun jätin Triptylin pois tammikuussa, ei paino lähtenyt laskuun. Sen huomasin, että ruokaan liittyvät mieliteot katosivat heti ja jätinkin sokeriset herkut kokonaan pois. Sokerin pois jättäminen ei laihduttanut kiloakaan. Nyt olen yrittänyt laihduttaa VHH-ruokavaliolla, mutta paino ei ole pudonnut kuin 3 kiloa (mistä suurin osa on pelkkää nestettä). Ärsyttää ihan hirveästi, että triptylkilojen laihduttaminen on näin vaikeaa.

Vierailija
60/70 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän