Maaliskuun inssiläisiä
Olisiko täällä jo sellaisia jotka odottavat maaliskuun inssiä?
Itselläni tänään kp 6 ja eilen aloin Puregonia pistelemään. Tämä olisi ensimmäinen inssi, tosin viime vuoden puolella oli tarkoitus mennä inssiin, mutta jostakin syystä siitä ei sitten tullut mitään - silloin siis Puregon + Pregnyl + kotihommat. Papereihini ei ilmeisesti oltu tehty merkintää inssistä, vaikka niin olikin sovittu aiemmin eri lääkärin kanssa. Nyt aion pitää paremmin puoliani ja mies lupasi auttaa!
Itse inssi menee siis luultavasti maaliskuun alkupuolelle - muita joilla suurin piirtein sama aikataulu?
Kommentit (72)
Mieki meinaan maaliskuun inssiläisiin liittyä, luultavasti sinne loppukuulle menee...
Perjantaina teen varmistus negatestin ku menkkoja ei o näkyny ja sit ku oon 100%varma siit negasta ni alotan heti terot.. Luultavasti mun ei tartte syyä ku viis/kuus teroa ni menkat jo alkaa, sen verran oli paksu limakalvo jo kp16 kun ultrassa kävin... Ja sitten alottelen clomit...
Mie oon jo yhest inssist plussannu, viime toukokuussa mut se meni kesken lokakuussa rv21+6.. Huonoa onnea vain, meidän tyttö ei ollut terve eikä valmis tänne maailmaan...
Pitkän aikaan oon halunnu huilia, mut nyt tuntuu siltä että on aika taas " käydä sotaan" :)
Nyt kovasti vauvoja sinne loppuvuodelle :) bd
Moi!
Miksiköhän sitä Pregnyliä oikein pistetään, kun minulla on pelkät clomit käytössä? Vähän erilaisia hoitoja näköjään tehdään, utelen vain, tiedättekö miksi?
Kiva Trust, että pinouduit kanssamme. Seurasinkin viime vuonna sinun rankkaa tarinaasi ja sellaista ei todellakaan soisi kenellekään. Toivottavsti tämä hoito tuo sen toivotun tuloksen tullessaan.
hepsis: Pregnyliä pistetään siksi, että munasolu varmasti kypsyisi ja irtoaisi. Näyttää olevan eri ihmisillä aika erillaiset hormoonit apuna. Mulla tosiaan oli ensin clomit käytössä jotka toimivat hyvin, paitsi etten tullut raskaaksi ja nyt sitten sitten yritetään Puregonilla ja pregnylillä.
eli tässä kuussa on tarkoitus tehdä toinen ja viimeinen inssi Jos ei nyt onnistu niin mennän IVF:ään.
Ensimmäinen inssi ei tuottanut toivottua tulosta , tuhruttelu alkoi eilen pp13 ja tänään aamulla täti tuli sitten oikein kiukkuisena kylään:(
Sunnuntaina aloitan taas Puregonin ja perjantaina on inssi jossa katsotaan mitä tapahtuu , milloin tiukkasen Pregnylin..
Toiveet ovat, voisin sanoa että 0,01% luokkaa että tästä tulisi toivottu tulos mutta kokeillaan nyt kuitenkin vielä kerran.
Inssissähän on tosi pieni onnistumisprosentti mutta onhan tälläkin hoidolla joku saanut sen pienen käärön. Olen tällä hetkellä erittäin pessimistinen mutta toivottavasti taas piinispäivinä olo olisi toiveikkaampi? ..
Merlot pp14 --->kp 1
Perjantaina on ULTRA ei suinkaan INSSI kuten hätäpäissäni kirjoitin:))
kp13 ja aika menee niin hitaasti... Täällä ei oo tapahtunut mitään, koska keskussairaalan poli on tän viikon kiinni (hiihtoloma)... mulla onneks on aika pitkä kierto (yleensä 31-33 päivää), joten inssi (tai ainakin yritys) onnistuu tuosta hiihtolomasta huolimatta. Aloitan huomenna tekee ovistestiä ja se sais näyttää plussaa aikasintaan sunnuntaina... maanantai-aamuna on ultra ja inssi tehdään sitten vaikka samana päivänä, jos ovisplussa on sunnuntaina eikä follikkeleita ole kuin max. 2. Jos kierto on normaalin pituinen, niin tällä kertaa ei sen oviksenkaan pitäisi osua viikonlopulle!
Meillä on huomenna viimeinen inssi ja sit mennään IVF:ään jos ei tämä tuota tulosta. Tää kierto oli nyt poikkeuksellisesti hormoonipiikkituella, kun aikaisemmat Clomien tukemana ja sit tietty irroituspiikki ennen inssiä. Hormoonipiikeillä saadaan kuulemma parempi kohdun limaklvo ja parempia munasoluja. Suuren suuria toiveita ei ole, mutta tietty pieni kipinä taustalla;-)
Oon käynyt nyt muutaman kerran vyöhyketerapiassa, kun lääkäri sitä kerran suositteli. Joillain on kuulemma auttanut... Aika yliluonnollista, mutta kaikki keinot ovat nyt sallittuja. Onko muilla vyöhyketerapiasta kokemuksia? Jos on niin millaisia?
Kyselin tuolla aikaisemmin Pregnylistä, ja kun tänään kävin ultrassa, löytyikin jo yksi 21mm follikkeli joten heti sain piikin vatsaan jotta siirtoon päästään jo huomenna. Olipa yllätys kun oletin, että siirto olisi maanantaina tai tiistaina! Kyllä ovat kummallisia nämä clomikierrot minulla! Tämähän on siis vasta toinen clomikierto, viimeksi osui ovis viikonloppuun. Mutta nyt olen todella innoissani että tässä kuussa päästään vihdoin kokeilemaan onnea.
Vyöhyketerapiasta:
Kävin pari vuotta sitten vyöhyketerapiassa muutaman kerran, ja se auttoi kyllä masennukseen: aina käynnin jälkeen oli todella hyvä olo vaikka lapsettomuuden tuska oli silloin suurimmillaan. Eli hyvää hoitoa, mutta olen jättänyt ne korkean hinnan vuoksi. Raskauksiahan ei noilla hoidoilla tullut, mutta meillä näyttäisi ongelma olevan siittiöissä. Mutta vyöhyketerapiaakin on monenlaista, eri henkilöt tekevät aivan erilaisia hoitoja.
Meitä onkin sitten useita täällä joilla huomenna inssi!
Miten teillä muilla on inssi mennyt, joilla siis tänään piti se olla? Entä muut, kertokaa ihmeessä kuulumisianne!
Ei mennyt tuo meidän inssi aivan putkeen ei - sehän piti olla ihan iisi juttu joka ei tunnu missään. No, mulla näyttäisi kohdunkaula olevan pitkä ja todella mutkikas, eikä päästä mitään katetreja läpi. Kaikkia apukeinoja ja eri vempaimia käytettiin, mutta ei vain mennyt kohtuun saakka. Inssi oli mulle siis todella kivulias kun ei tahtonut onnistua ja lääkäri, joka muuten oli todella mukava ja kuunteli minua, yritti suoristaa parhaansa mukaan mutkia, mutta ei vain onnistunut, joten siittiöt joita onneksi oli ihan kiva satsi (40 miljoonaa joista A+B 80%) jouduttiin jättämään kohdunkaulalle. Nyt sitten vuodan jonkin verran inssin seurauksena
Mitään selvyyttä ei ole mitä siellä ultrassa vasemmalla puolella on, sain kontrolliajan kuun loppuun tulin sitten raskaaksi tästä tai en ja mitä todennäköisemmin seuraava vaihe olisi laparaskopia. Oli jo laittamassa lähetteen matkaan, mutta odotetaan vielä mitä tuolla kontrollissa nähdään. Jotenkin tuli sellainen olo, ettei lääkäri kauheasti plussaa odota. Mutta tästä se piina-aika nyt kuitenkin alkaa!
Aika omanapainen kirjoitus tällä kertaa - sorry!
ettei kaikki mennyt suunnitelmien mukaan Ragazzina, mutta voihan se raskautuminen silti tapahtua... Ystävälläni jouduttiin tekemään inssi yllättäen kontrolliultran yhteydessä (ovis olikin tulossa jo ihan niillä hetkillä) ja spermaa ei ehditty pestä ja se ruiskutettiin vaan kohdunkaulalle ja siitä se raskaus kuitenkin alkoi!! Eli älä vielä heitä kirvestä kehään...
Kirjottelin tuossa ovistesteistä uuden aloituksen, jos kokemuksia, niin kertokaa...
Kiva että pinouduit joukkoomme Kerttu-74. Minullakin oli tarkoitus olla inssi keskiviikkona, mutta eilisessä ultrassa se siirtyikin sitten perjantaille kun rakkulat eivät olleet kauheasti kasvaneet viikonlopun yli. Muutakin häikkää sieltä löytyi josta luultavasti johtuu tämänhetkisetkin aika kovat kivut. Pregnylin pistäminen ei kauhean mukavaa ole, vaikka itse piikki ei ole kovin suuri, minua lähinnä huolestuttaa aina saanko ampullat auki rikkomatta niitä!
Mutta siis - oikein paljon onnea huomiseen inssiin ja piinaillaan sitten yhdessä!
Kertokaahan muutkin kuulumisia ja toivottavasti saadaan tänne joukkoomme vielä muitakin...