Sain kuulla olevani hienohelma ja tiukkis :D
Johan taas ihmiset jaksavat ärtyä toisten tavoista. Tuli kaveriporukassa puhetta pieruista parisuhteessa, ja kerroin, että meillä on kyllä tapana, että toisen läsnäollessa ei rupsutella tarkoituksella. Ei ole kauhistus tai ällötys, jos paukku pääseekin, mutta mielestäni - ja myös mieheni mielestä - seurassa piereminen ei ole viehättävää tai hyvien tapojen mukaista. Ja yhdessä ollaan asuttu kohta viisi vuotta, että mistään kainostelusta ei enää ole kyse. Ja tästä nousi sitten äläkkä. En mielestäni mitenkään tuominnut muiden "pierukulttuuria", eihän se minua liikuta, mutta kerroin jutun jatkoksi omani... Ja nyt olen kuulemma hienohelmainen tiukkis, huumorintajuton (kieltämättä pieruhuumori ei ihan tahdo upota) ja mitä vielä. :D
Kommentit (27)
Mä olen pierryt jopa suuseksin aikana.
Elämää se vaan on, ei sen pahempaa
Kai minä ja poikaystävänikin sitten olemme tiukkiksia, sillä emme halua pierrä toistemme - tai kenenkään muunkaan - kuullen. Jos vahingossa pääsee niin mikäs siinä, niitäkin on sattunut. Mutta miksi töräytellä oikein tarkoituksella? Mielestäni se menee samaan kategoriaan kuin kaivaisi nenää tai söisi varpaankynsiään toisten läsnä ollessa :D se on epäkohteliasta toisia kohtaan. Vaikka olisikin vain oma puoliso kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mitä väliä? Mä jaksan ihmetellä aina sitä, kun ihmiset jää miettimään tollaisia. Vastaavassa tilanteessa mä olen itse sanonut, että mua ei pierut naurata, mutta en ole jäänyt sitä asiaa vatvomaan, että nytkö mua pidetään huumorintajuttomana. Mitä sitten?
Näinpä. Se, ettei naura pieruille ei tee tiukkista. Se, että tekee keskustelupalstalle aiheesta aloituksen voi antaa jo aihetta epäilylle. Ei muiden ihmisten yksittäisiin lauseisiin kannata jäädä jumiin.
Mielestäni sinussa ap on havaittavissa tiukkapipon piirteitä. Miksi muuten olisit avautunut koko jutusta täällä. Mitenkäs sitten, jos sinulta tai mieheltäsi pääsee petipuuhissa paukku? Sinultahan se voi paukahtaa kahdesta eri aukosta. Juoksetteko vessaan kesken kaiken rupsuttelemaan (naurettava ilmaus, pikkuvauvat rupsuttelee).
Tulee mieleeni pieruhuumorista tositarina vuosikymmenten takaa isovanhempieni naapurista. Naapuritalon yläkerrassa asui leskiäiti ja kaksi aikamiespoikaa. He eivät olleet niin hienostuneita kuin ap, vaan saattoivat joskus jopa piereskellä kilpaa. Kerran pojat sitten lupasivat äidilleen palkkioksi ison setelin (vastaa ehkä nykyistä satasta), jos hän pierisi peräkkäin kymmenen kertaa. Äiti alkoi paukutella ja vauhtiin päästyään ei älynnyt tai pystynyt lopettamaan ajoissa, vaan paukkuja tuli kaksitoista. Palkinto meni sivu suun! Tarinan henkilöt ovat jo aikoja sitten edesmenneet, joten sen saattoi kertoa. Eivät he tosin olisi panneet pahakseen, vaikka olisivat olleet vielä elävien kirjoissa. Niin huumoria ja tilannekomiikkaa tajuavia he olivat.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sinussa ap on havaittavissa tiukkapipon piirteitä. Miksi muuten olisit avautunut koko jutusta täällä. Mitenkäs sitten, jos sinulta tai mieheltäsi pääsee petipuuhissa paukku? Sinultahan se voi paukahtaa kahdesta eri aukosta. Juoksetteko vessaan kesken kaiken rupsuttelemaan (naurettava ilmaus, pikkuvauvat rupsuttelee).
Tulee mieleeni pieruhuumorista tositarina vuosikymmenten takaa isovanhempieni naapurista. Naapuritalon yläkerrassa asui leskiäiti ja kaksi aikamiespoikaa. He eivät olleet niin hienostuneita kuin ap, vaan saattoivat joskus jopa piereskellä kilpaa. Kerran pojat sitten lupasivat äidilleen palkkioksi ison setelin (vastaa ehkä nykyistä satasta), jos hän pierisi peräkkäin kymmenen kertaa. Äiti alkoi paukutella ja vauhtiin päästyään ei älynnyt tai pystynyt lopettamaan ajoissa, vaan paukkuja tuli kaksitoista. Palkinto meni sivu suun! Tarinan henkilöt ovat jo aikoja sitten edesmenneet, joten sen saattoi kertoa. Eivät he tosin olisi panneet pahakseen, vaikka olisivat olleet vielä elävien kirjoissa. Niin huumoria ja tilannekomiikkaa tajuavia he olivat.
Et sitten lukenut avausta, joka oli selvästi melko kepeämielisesti kirjoitettu ja jossa kerrottiin ettei ap:tä haittaa vahinkopierut. Ja maailmassa on älykkäämpääkin huumoria kuin pierut, pissa ja kakka hihihii...
Ymmärrän hyvin ap kirjoittajaa. Meillä on töissä naisten ja miesten vessat vierekkäin ja pelkkä vaneriseinä välissä. Äänet kuuluvat hyvin. Siksi käyn usein lorottelemassa vieraille tarkoitetussa vessassa.
Yks päivä menin tuohon rahvaan vessaan ja näin kun eräs aina huoliteltu kirjanpitäjä meni naisten puolelle. Ensin kuului suhinaa( mulla on useita siskoja joten olen tottunut ääneen). Mutta sitten tapahtui jotain odottamatonta. Ensin kuului valtava PIERUN ääni, sitten ähinää ja plomps pari kertaa.
Täytyy myöntää että tämähän on täysin normaalia, mutta musta nuo äänet ovat inhottavia. Mun fanittama pitkäsääri laskeutui meidän muiden tasolle.
Olisiko mun pitänyt kohteliaisuudesta odotella ovella ja tarjota samariinia ja kysellä vähän oletko mahdollisesti syönyt jotain epäsopivaa? Luulen että olisin tehnyt vaikutuksen.