Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melkein kaikki myytävät talot ovat rumia

Vierailija
17.04.2016 |

Totta se on, valitettavasti. Pintamateriaalit, pohjaratkaisut, sisustuksellinen ja arkkitehtoninen yhteensopivuus, kaikki tökkii. Eikä tämä koske vain talojen jälleenmyyntiä, vaan lähes kaikissa talopaketeissakin pohjaratkaisut ovat onnettomia.

Mitä sitten haluaisin? Siitähän täällä juuri keskusteltiin, nimittäin keittiöstä ja ruokailutilasta. Minusta on aivan naurettavaa, että kyökissä pitäisi nauttia Jouluateriat ja kaikki. Hirveän arkista ja epähienoa. Minusta myös olohuone ja ruokailutila saisivat olla selkeästi erillään. Käytännöllinen talo on mielestäni sellainen, jossa sotkut pysyvät helposti piilossa. Vaikka siisti ihminen olenkin, niin esim. kattilat, pannut, alkuruokatiskit ja muut voivat odottaa kyökin puolella... Aika monesti eteisestä esimerkiksi on suora näköyhteys keittiöön. En voisi asua sellaisessa asunnossa. Tai sellaisessa, jossa makuuhuoneeseen kuljetaan keittiön kautta. Jostain syystä en tykkää siitäkään, että kodinhoitohuone on keittiön yhteydessä.

Pidän monesta suunnasta tulvivasta luonnonvalosta, vaaleista pintamateriaaleista ja erityisesti aidoista materiaaleista. Hyvästä mausta. Sellainen kun on oikeasti olemassa, vaikka moni väittääkin vastaan.

Oikeasti hyvällä maulla sisustettuja koteja näkee aina välillä, ja ne saavat aina haukkomaan henkeä ihastuksesta. Näitä näkee esimerkiksi ruotsalaisissa ja amerikkalaisissa tv-sarjoissa, joissa todella talojen ja sisustusten estetiikkaan on panostettu. Joissakin hyivin, hyvin harvoissa blogeissa olen törmännyt kauniisiin sisustuksiin, ja onpahan joskus ihan etuovestakin helmiä löytynyt.

Itselleni sisustusten seuraaminen on rakas harrastus. Tällä hetkellä sisustaminen ei niinkään, sillä koska en pidä kertakäyttökulttuurista, en uusi sisustusta jatkuvasti. Meillä on kauniit puulattiat, valkoiset pellavaverhot, ihan vaaleanharmaa sohva ja valkoisia designkalusteita. Väljyys on mielestäni hyvin tärkeää. Toki siinä mielessä sisustelen jatkuvasti, että tuoreita kukkia meillä on yleensä aina. Muutama kynttilä myös.

Tämä asia nousi pinnalle nyt, kun olemme miettineet talon ostamista. Hyviä ei ole tullut pitkään aikaan vastaan. Ainoa malli, mikä minulle kävisi valmistalovalikoimasta, on eräs Kannustalon Auroran malleista. Siinä on oikeastaan kaikki kohdallaan. Esimerkiksi kaikissa kastellin kartanomallin taloissa keittiö on aivan liian framilla. Toki tähän kannustalon malliinkin tekisin pieniä viilauksia että saisin sen juuri täydelliseksi.

Mitä mieltä te olette valmistalojen valikoimista ja niistä taloista ja sisustuksista, joita myynti-ilmoituksista löytyy? Millainen pohjaratkaisu teidän mielestä olisi hyvä ja kaunis?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätpä sinä "pinnallista" elämää. Sopiiko miehesi varmasti sisustukseesi?

Vierailija
2/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meidän ja varmaan suurimman osan pohjaratkaisuita ja sisustusta määrittelee ensisijaisesti raha. Olisi kiva, jos olisi väljyyttä, avaruutta, erillinen ruokailuhuone, työhuone, iso kodinhoitohuone, riittävästi varastotilaa, vierashuone...mutta todellisuudessa emme voi tehdä valintaa tilavan ja ahtaan talon välillä, vaan ahtaan ja ei ollenkaan taloa välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta se on, valitettavasti. Pintamateriaalit, pohjaratkaisut, sisustuksellinen ja arkkitehtoninen yhteensopivuus, kaikki tökkii. Eikä tämä koske vain talojen jälleenmyyntiä, vaan lähes kaikissa talopaketeissakin pohjaratkaisut ovat onnettomia.

Mitä sitten haluaisin? Siitähän täällä juuri keskusteltiin, nimittäin keittiöstä ja ruokailutilasta. Minusta on aivan naurettavaa, että kyökissä pitäisi nauttia Jouluateriat ja kaikki. Hirveän arkista ja epähienoa. Minusta myös olohuone ja ruokailutila saisivat olla selkeästi erillään. Käytännöllinen talo on mielestäni sellainen, jossa sotkut pysyvät helposti piilossa. Vaikka siisti ihminen olenkin, niin esim. kattilat, pannut, alkuruokatiskit ja muut voivat odottaa kyökin puolella... Aika monesti eteisestä esimerkiksi on suora näköyhteys keittiöön. En voisi asua sellaisessa asunnossa. Tai sellaisessa, jossa makuuhuoneeseen kuljetaan keittiön kautta. Jostain syystä en tykkää siitäkään, että kodinhoitohuone on keittiön yhteydessä.

Pidän monesta suunnasta tulvivasta luonnonvalosta, vaaleista pintamateriaaleista ja erityisesti aidoista materiaaleista. Hyvästä mausta. Sellainen kun on oikeasti olemassa, vaikka moni väittääkin vastaan.

Oikeasti hyvällä maulla sisustettuja koteja näkee aina välillä, ja ne saavat aina haukkomaan henkeä ihastuksesta. Näitä näkee esimerkiksi ruotsalaisissa ja amerikkalaisissa tv-sarjoissa, joissa todella talojen ja sisustusten estetiikkaan on panostettu. Joissakin hyivin, hyvin harvoissa blogeissa olen törmännyt kauniisiin sisustuksiin, ja onpahan joskus ihan etuovestakin helmiä löytynyt.

Itselleni sisustusten seuraaminen on rakas harrastus. Tällä hetkellä sisustaminen ei niinkään, sillä koska en pidä kertakäyttökulttuurista, en uusi sisustusta jatkuvasti. Meillä on kauniit puulattiat, valkoiset pellavaverhot, ihan vaaleanharmaa sohva ja valkoisia designkalusteita. Väljyys on mielestäni hyvin tärkeää. Toki siinä mielessä sisustelen jatkuvasti, että tuoreita kukkia meillä on yleensä aina. Muutama kynttilä myös.

Tämä asia nousi pinnalle nyt, kun olemme miettineet talon ostamista. Hyviä ei ole tullut pitkään aikaan vastaan. Ainoa malli, mikä minulle kävisi valmistalovalikoimasta, on eräs Kannustalon Auroran malleista. Siinä on oikeastaan kaikki kohdallaan. Esimerkiksi kaikissa kastellin kartanomallin taloissa keittiö on aivan liian framilla. Toki tähän kannustalon malliinkin tekisin pieniä viilauksia että saisin sen juuri täydelliseksi.

Mitä mieltä te olette valmistalojen valikoimista ja niistä taloista ja sisustuksista, joita myynti-ilmoituksista löytyy? Millainen pohjaratkaisu teidän mielestä olisi hyvä ja kaunis?

Kysymys kuuluu: mikä ihmeen pakko teidän on talo ostaa, kun mieleistä ei löydy? Kipitä Kannustalon myyjän luo ja ota se Aurora ja muuta siitä mieleisesi. Kyllä Suomessa kaupungeista niitä 800:n neliön tontteja löytyy vielä kahmalokaupalla.

Vierailija
4/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähes kaikilla talotehtailla on mahdollisuus suunnitella itse pohjaratkaisu. Niin me tehtiin, kun ei löydetty mieleistä. Käytännössä talotehtaalta tuli ulkoseinät ja sitten kirvesmiehet rakensivat väliseinät. Hintaa tuli ihan saman verran kuin samankokoiselle talotehtaan omalle mallille. On keittiö, josta kuljetaan avaraan ruokailutilaan, mutta keittiön sotkut saa piiloon, eteisestä ei näe keittiöön (sellainen erikoisratkaisu kuin ovi), khh on erillään keittiöstä, mutta kuitenkin lähellä, makkarit eri kerroksessa, isot ikkunat. Tykkäisin sisustaa enemmän, mutta tällä hetkellä lapset sisustavat taloa minkä ehtivät leluillaan ja kirjoillaan ja nyt on tärkeämpää nauttia elämästä heidän kanssaan. Onneksi on paljon säilytystilaa, jonne kaiken saa tarvittaessa piiloon ja kodin siistiksi.

Vierailija
5/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen, että olen pinnallinen ja syvällinen yhtä aikaa. Pidän taiteesta, musiikista, hyvästä ruuasta, kauniista ympäristöstä. Samaan aikaan yhteiskunnallinen kehitys ja lasten oikeudet kiinnostavat minua. Toki tunnen useinkin syyllisyyttä siitä, että nautin pinnallisista asioista. 

Varsinkin silloin, kun raha määrittelee ostoksiamme, minusta raha kannattaa käyttää parhaalla mahdollisella tavalla. Esimerkiksi itse en osta uutta autoa, vaikka pystyisinkin, koska säästän siihen Auroraan. Jos raha riittäisi pieneen asuntoon, ostaisin mieluummin esim. 50-60 luvun asunnon, jossa ikkunoita riittää kaikkiin ja remontoisin sen vaaleaksi. Ei kai vaalea maali ja kangas sen enempää maksa kuin räikeäkään?

Onneksi rakas mieheni on itsekin kiinnostunut sisustamisesta, mutta luottaa minun makuuni kuin kallioon. Hänestäkin on kivaa, kun perheemme ja ystävämme ovat kehuneet nättiä kotiamme. 

Onneksi kukaan ei taloa pakota ostamaan, ja mieleisensä varmasti saa teettämällä. Vielä viis vuotta eletään tosi pihisti, ja sitten aletaan rakentaa. Sellaisen huomion vain tein, ettei minun makuuni sopivia kiinteistöjä juurikaan ole tarjolla, ja minua kiinnosti tietää, että mistä te muut palstalaiset pidätte taloissa ja asunnoissa. Omasta mielestäni hyvinkin mielenkiintoinen aihe ;) 

Ap. 

Vierailija
6/6 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä neloselta, kun olet ilmeisen tyytyväinen valitsemaasi talotoimittajaan, että miltä toimittajalta talon tilasitte? 

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän