Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsopimukseen kirjattiin määräaikaisuuden perusteeksi "harjoittelu", vaikka minulla kymmenen vuoden työkokemus tästä työstä ja olen siihen koulutukseltanikin pätevä. Onko oikein?

Vierailija
17.04.2016 |

Olen tehnyt siis 10 vuotta juuri samanlaisia töitä kuin nyt, tietystikin eri työpaikoissa. Ei kai uudessa työpaikassa samantyyppisissä tehtävissä aloittaminen voi olla "harjoittelua", muutenhan kellekään ei voisi tehdä vakisopimusta heti.

Ilmeisesti todellinen syy olisi ollut se, että en ole pomon tuttu ennestään, sillä olen huomannut, että kaikille sen omille tutuille on tehty heti vakkarisopimus. Mutta sellaista syytähän ei kai kehtaa sopimukseen kirjoittaa...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä saako määräaikaisella olla huonommat edut kuin vakkarilla? Meillä määräaikaiset eivät saa puhelinta eivätkä puhelinetua. Mitään erillisiä työpuhelimia ei kuitenkaan ole. Itsekin olen määräaikainen ja olen ottanut sen linjan, että yhtäkään työpuhelua en omaan laskuun soita.

Ihan oikein menee. Ei kai kukaan odota, että soittelisit omalla puhelimellasi?

Vierailija
22/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että liitytte oman alanne liittoon, heti kun työuran aloitatte. Moni ajattelee, että maksaa turhaan, mutta jos oikeusapua ja muutoinkin tietoa tarvitsette ammattiliitostanne sen saatte.

Liitosta saa usein myös muita etuja, on lomamökkejä varattavissa, vakuutuksia jne.

Minun liittoni alueyhdistys järjestää myös toimintaa, on teatterimatkoja, lippuja konsertteihin jne. Meille jäsenille on kaikki ilmaista tai peritään pieni maksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt siis 10 vuotta juuri samanlaisia töitä kuin nyt, tietystikin eri työpaikoissa. Ei kai uudessa työpaikassa samantyyppisissä tehtävissä aloittaminen voi olla "harjoittelua", muutenhan kellekään ei voisi tehdä vakisopimusta heti.

Ilmeisesti todellinen syy olisi ollut se, että en ole pomon tuttu ennestään, sillä olen huomannut, että kaikille sen omille tutuille on tehty heti vakkarisopimus. Mutta sellaista syytähän ei kai kehtaa sopimukseen kirjoittaa...

Työstä 10 vuoden kokemuksen omaava ei ole mikään harjoittelija.

Tämä on sen lisäksi että se on naurettavaa ja nöyryyttävää ammatti-ihmistä kohtaan, myös vääryys.

Vierailija
24/24 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaksi mennyt tää homma. Muakin käytettiin hyväksi laittamalla harjoittelijan palkalla duuniin, tein ihan saman verran töitä tai enemmänkin kuin muut ja itsenäisesti. En sanonut mitään, mikä kaduttaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän