Olen kaupankassalla töissä miten minä voin parantaa asiakas tyytyväisyyttä?
Tollanen lappu pitäisi pomolle huomiseksi jättää ja toivoisin että te mammat keksisitte jonkun nasevan jutun mitä siihen kirjoitan.Itse en keksi muuta kun ottamalla lopputilin mutta sen aika ei ole vissiin ihan vielä.
Kommentit (17)
Jaat puhelimumeroasi miesasiakkaille ja isket silmää.
Älä tunge asiakkaiden ostoksia muovipusseihin.
Tarjoamalla parasta asiakaspalvelua.
Naseva juttu? Mitä sä niinkuin haluat? Lopputilin, näyttää pätevältä/fiksulta, aidosti parantaa sitä vai olla koomikko?
Annat fiksumman kuvan, jos kirjoitat asiakastyytyväisyyden yhteen.
Sinuttelet minua alle 60-vuotiasta asiakasta. Teitittelyllä korostat kuinka kulahtaneen näköinen olen raskaan työpäivän jälkeen. Ripaus inhimillisyyttä ja armoa ei ole pahitteeksi kaupan kassalla.
Ei siltä kassalta muuta odoteta kuin hei-summa-kiitos-hyvää päivän jatkoa.
Jos et mitään keksi niin laita että hymyilemällä jokaiselle asiakkaalle ja tervehtimällä iloisesti. Tai nää taitaakin olla jo pomolla olettamuksena vaikka aika harva OIKEASTI todella iloisesti tervehtii...
t. asiakaspalvelija minäkin
Sano että olen niin tottunut tähän että osaan vaikuttaa riittävän iloiselta asiakkaasta riippuen missä tilanteessa tahansa.
No näin vanhempana miehenä toivoisin nuorilta kassaneideiltä vähän vastakaikua flirttiini. Se kuuluu asiakaspalveluun.
Minä nelikymppinen taas arvostan sitä, että minua teititellään. Niin me olemme erilaisia.
Kassamyyjässä arvostan eniten ripeyttä. Mitä nopeampi kassa, sen parempi. Tietysti sekin on mukavaa, jos kassahenkilö hymyilee ja katsoo silmiin.
Anna kuitti ja kolikot ERIKSEEN. Helpottaa ainakin mun asiointia kassalla kun ei tarvi yrittää säätää niiden kanssa. Myyjä siis antaa sen lapun ja kasan pikkukolikoita toiseen käteen.
Tervehdi asiakkaita, vaikka asiakkaat eivät tervehtisi sinua.
Ole nopea.
Ja opettele kirjoittamaan.
Äläkä tyrkytä lisämyyntiä vaikka pomo sanois mitä.
Tykkään kassasta, joka toimii rennosti mutta ripeästi, ostoksia ei kuulu heitellä ja erityisen rikkuvia käsitellään varoen. On myös hyvä sanoa, jos laittaa esim kortteja kassan eteen siihen korokkeelle, niitä ei aina huomaa. Hymyily on tärkeää ja ystävällinen äänensävy. Silmiin pitää katsoa puhuessa tai jotain ojentaessa. Small talkia on hyvä harrastaa välillä mutta ei pakosta. Hyviä puheenaiheita ovat epätavallinen sää ("kylläpä siellä käy kova tuuli, ihan katto rytisee"), ostosten joukosta bongattu uutuustuote ("katos vaan, tällastakin on tullut, täytyypä itsekin ostaa, ootko maistanut jo?"), lasten käytöksen kehuminen tai vaikkapa jokin reseptivinkki johonkin tuotteeseen ("tästä tulee muuten tosi hyvää sosekeittoa").
Otan osaa!