kysy psoriaatikolta
Kommentit (31)
Oletko löytänyt jonkin lääkityksen, joka aidosti toimii? T. hlö, jossa psoriasis päänahan ja niskan alueella
Kuinka laaja-alainen prosisi on? Miten hoidat sitä?
Pahimpiin tapauksiin iho/ nivelpsoriasiksessa voidaa käyttää suun kautta otetettavia lääkkeitä, itse jouduin näitä käyttämään aikoinaan. Psoriasis on sairaus johon ei ole tällä hetkellä parantavaa hoitokeinoa. Usein saattaa auttaa perusvoiteiden ja kortisoni voiteiden käyttö.
Hei, itselläni on myös samoilla seuduilla psoriasis. Talvi taitaa olla se pahin aika vuodesta. Olen myös huomannut että sokeri ja runsas viljojen käyttö pahentavat iho-oireitani.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka laaja-alainen prosisi on? Miten hoidat sitä?
Psoria on esiintynt kyynärpäissä, pään seudulle vatsan alueella ja ylä selässä.
Oletkos koittanut viljatonta diettiä?
Minulla auttaa jonkin verran locoid crelo -niminen nestemäinen kortisonivoide, mutta siitä täytyy pitää välillä taukoja. Diprosalic helpottaa kutinaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koittanut viljatonta diettiä?
En täysin viljatonta, mutta runsaasti vähentänyt viljojen käyttöä. Iho on tuntunut hiukan paremmalta näinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttaa jonkin verran locoid crelo -niminen nestemäinen kortisonivoide, mutta siitä täytyy pitää välillä taukoja. Diprosalic helpottaa kutinaan.
Itse olen käyttänyt bemetson 0,1% voidetta kohtuu hyvin tuloksin.
Mulla on lievät psorioireet ihossa, mutta pahemmat jänteissä. Onko jollain muulla samaa ja ovatko jotkut hoidot tehonneet niihin?
Omega3 kalaöljykapselien syönti on minulla vähentänyt psorin hilseilyä aika huomattavasti. Mutta pitää ottaa reilu annos päivittäin (4 g ) ja säännöllisesti. Olen kokeillut olla kuukausia ilman ja myös pienemmillä annoksilla.
Koska se puhkesi sinulle? Mun lapsella on psori, tai diagnoosi on psoriasis?, siis kysymysmerkin kanssa, koska noin pienillä diagnoosi ei ole sataprosenttisen varma. Mutta on se todennäköisemmin psori kuin atooppinen.
vaikuttiko raskaus, synnytys ja imetys jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Pahimpiin tapauksiin iho/ nivelpsoriasiksessa voidaa käyttää suun kautta otetettavia lääkkeitä, itse jouduin näitä käyttämään aikoinaan. Psoriasis on sairaus johon ei ole tällä hetkellä parantavaa hoitokeinoa. Usein saattaa auttaa perusvoiteiden ja kortisoni voiteiden käyttö.
Vähänpä asiasta tiedät. "Pahimpiin" tapauksiin käytetään ihon alle/suoneen pistettäviä hurjan kalliita ns biologisia lääkkeitä. Kaikki muu pitää olla kokeiltuna ennen kun niihin siirrytään, juurikin siksi että maksavat hunajaa. T: nivelpsori vuodesta 2006.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänpä asiasta tiedät. "Pahimpiin" tapauksiin käytetään ihon alle/suoneen pistettäviä hurjan kalliita ns biologisia lääkkeitä. Kaikki muu pitää olla kokeiltuna ennen kun niihin siirrytään, juurikin siksi että maksavat hunajaa. T: nivelpsori vuodesta 2006.
Haluaisitko kertoa lisää noista lääkkeistä? Kiinnostaa. Mitä tarkoittaa biologinen lääke?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lievät psorioireet ihossa, mutta pahemmat jänteissä. Onko jollain muulla samaa ja ovatko jotkut hoidot tehonneet niihin?
Jouduin käyttämääm trexaani-lääkitykstä nivelienpsorin takia, oli kauhean tujua lääkettä, samaa käytetään ilmeisesti myös suurina määrinä syövän hoitoon. Lääkkeen oton jälkeen oli heikotusta ja pahoinvointia.
Suomesta ei taida saada, mutta ainakin etelaisesta Euroopasta apteekista Tarmed-shampoo auttaa oikein hyvin paanahan psoriin!
Vierailija kirjoitti:
Koska se puhkesi sinulle? Mun lapsella on psori, tai diagnoosi on psoriasis?, siis kysymysmerkin kanssa, koska noin pienillä diagnoosi ei ole sataprosenttisen varma. Mutta on se todennäköisemmin psori kuin atooppinen.
Minulle psoriasis puhkesi noin 15 ikäisenä, alkoi hiuspohjasta hiljalleen levisi, jonka jälkeen siirtyi sormien ja polvien niveliin. Sain useita kertoja kortisoni ruiskeita niveliin. Psori on ollut tarkkarajainen hilseilevä ja pyöreähkön muotoinen punoittava. Itselleni kokemus oli rankka mutta positiivinen asenne on ratkaiseva ja nykyään hoitokon on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei taida saada, mutta ainakin etelaisesta Euroopasta apteekista Tarmed-shampoo auttaa oikein hyvin paanahan psoriin!
Olen apteekissa asioidessani törmännyt joihinkin psoriasis shampoihin, yhdessä haju oli kyllä aivan hirveä, kuin ummehtunut peruna.
Onko psoriasikseen mitään tehoavaa lääkitystä?
Paraneeko psoriasiksesta?