Päivittäistavarat, joista kannattaa maksaa hiukan enemmän...
Listataan tähän päivittäin arjessa käytettäviä tuotteita, joissa kannattaa maksaa hiukan enemmän kun sillä saa laadukkaamman tuotteen.
Eli mistä tuotteesta valitsen sen kalliimman vaihtoehdon, etkä halvinta?
Aloitan:
Eskimo-folio
Olen usein valinnut hinnan mukaan sen edullisemman, jonkun halpamerkin tai ulkomaisen tuntemattoman merkin ja nyt ostin jostain syystä Eskimon tavallista foliota. Tämä on huomattavasti paksumpaa, kestävämpää, saa revittyä helposti kun pakkauksen terä toimii. Hintaeroa näiden välillä n.20 senttiä.
Kertokaa omia löytöjänne. :)
Kommentit (61)
Kalliit vaatteet tulevat yleensä pitkällä aikavälillä paljon edullisemmiksi, jos tuntee tyylinsä ja pukeutuu melko klassisesti. Kun nyt merkkejä pydettiin, niin Minulla on esim. monta vuotta Tommy Hilfigerin paita, joka uuten tuntui hintavalta, kun maksoi yli 50 euroa. Olen käyttänyt sitä vuosia, nyt varmaan jo 7 vuotta, vuoden ympäri, pessyt joka ikisen käytön jälkeen (koska hikoilen paljon) ja se on edelleen napakka ja istuva. Paita on maksanut itsensä vuosien varrella jo monta, monta kertaa. Lisäksi tuntuu pahalta viedä tekstiilikeräykseen luonnonvaroja nieleviä tekstiilejä. Minulla siis kengät, farkut, neuleet, huivit jne. saavat maksaa, kunhan ovat käytössä lähes ikuisia. Välillä pakkaan pois, kun kyllästyn ja otan parin vuoden kuluttua taas esiin (vaatii vähän säilytystilaa kyllä tämä).
Ostan vähän, mutta kerralla kallista. Kengistä olen myös valmis maksamaan hyvinkin paljon, mutta vaadin niiltä myös vuosien kestävyyttä.
Vinkki: muutaman euron kirppis- ja kierrätysvaatteita voi käyttää kokeiluihin, kun haluaa uudistaa tyyliään ja kokeilla, tuleeko jotain itselle vieraan tuntuista pidettyä.
Ostan vain kotimaisia tomaatteja ja kurkkua sama koskee salaattia, suomessa valmistettua maitoa, juustoa jne.
Vierailija kirjoitti:
hunaja, kahvi,
luomumaito (ei sitä saatanan lisättyä D-vitamiinia),
espanjalainen valkosipuli, ei kiinalaista missään nimessä
inkivääri luomuna perusta, koska taas se kiinalaisuusluomusitruuna ja -limetti, koska käytän kuoret myös
Kiitoksia näistä vinkeistä. Enpä itse tajunnut tuota kiina-aspektia mutta ens kerralla katson etten osta noita kiinalaisia, ties mitä kasvintorjuntaaine myrkkyjä sisältävät.
Jälkiuunileipä. Oululaisen viipaleet ja Sinuhen ruisnepparit ovat parasta.
Oivariini ja Ingamariini.
Fazerin suklaat.
Pyrin ostamaan halvinta. Ihmettelen näitä kommentteja kyllä kauheasti. Halvin wc-paperi on ihan ok, samoin kuin hunaja. Miksi pitäisi maksaa enemmän ihan samasta kamasta? Hullun hommaa. Olen kyllä joskus huomannut, ettei kannata pihistellä. Suomalainen kurkku kestää pitkään, ulkomainen voi olla jo aamulla homeessa (on tapahtunut useamman kerran). Keinokuituiset vaatteet ovat epämukavia, puuvilla on paras (pellavakin käy). Kalliimmat kengät voivat todellakin kestää vuosia.
Varmaan jokaisella on ne omat juttunsa, joista ei halua tinkiä. Meillä panostetaan kahviin ja me juodaan Kaffan kahveja. Pavut tulee ties mistä, mutta tuntuu jotenkin kivalta, että ne paahdetaan tuossa reilun kilometrin päässä. Ja aamukahvi on niin taivaallisen hyvää, että muualla ei tee edes kahvia mieli, kun tietää ettei se vedä vertoja sille kahville mitä juodaan kotona.
Sitten taas joku pakastepinaatti ei herätä mitään intohimoja. Voin yhtä hyvin ostaa sitä halvempaa merkkiä, ei tarvitse olla Apetit.
Vetsku- ja Tuplis-pussit, mitä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Halpa vessapaperi ei koskaan ole hyvää. Joko samaan lopputulokseen pääsee hiomapaperilla, tai sitten paperia saa vetää metritolkulla, ennenkuin sormet ei mene läpi....
Lambi on paras...
Ostin kerran Lambia, ja se oli niin haperoa, että käytännössä pyyhin sormillani. Sen jälkeen olen pitäytynyt Embossa ja Floralysissa.
Lihaleikkeleet. Halvimmissa on lisävettä ja natriumglutamaattia ja nitriittiä.
Tomaattimurska - mutti on parasta
Tonnikala - abba tonnikala fileet,halppismerkeistä löytyy suomujakin
Vierailija kirjoitti:
Alwaysin siteet on ällöttäviä.
Ei niitä ole tarkoitus syödä.
-Fairy
-ketsuppi(meiraa koska suomessa tehty)
-kaikki ruoka mitä vain saa suomalaista eli yleensä kalliimpaa
-kahvi juhla mokkaa, presidenttiä tai kultakatriinaa, riippuen tarjouksista ;)
Kiilto-tuotteet
Hiukan kalliimpia, mutta laadukkaita ja erityisen suuri plussa kotimaisuudesta!
Parketti- ja laminaattipesuaine on hyvää, lattiavahat hyviä ja nyt huomasin että uutuutena oli hyllyssä Kiilto-konetiskitabletteja ja sellaista tiskisuihketta.
Fairy, ihan toivotonta yrittää saada esim. muoviastioista rasvaa pois millään halpistiskiaineella.
Konetiskiaineesta ei tarvitse olla kalleinta, mutta halvinta kun käyttää pari viikkoa niin alkaa olla kahvikupit hurjassa kunnossa...
Kengät ja sukat, mikään ei pilaa elämää niin kuin huonot vermeet jalassa (koskee kyllä myös kalsareita).
Tonnikala, x-tran maistuu ihan järkyttävältä ja näyttääkin tosi vastenmieliseltä.
Kahvi, en ole sinänsä kovin nirso mutta kyllä ne first price-kahvit jää juomatta. Pirkan Costa Rica on ihan ok.
Kontaktimuovi! Minulla on kolme kouluikäistä, ja voin sanoa että kyllä oli tukka ohut kun halvalla yritin niiden kaikkien kirjoista selvitä.
Kermaviili, en vaan löydä valion voittanutta ja pahalla kermaviilillä nyt ei mitään tee.
Vessapaperi on tärkein laadullisesti. Ennen ostin Lanbia, mutta nykyisin on tosi ohutta ja karkeata. Lidlistä taitaa saada laadukkaimmat paperit. Myös talouspaerin laatu on tärkeää. Huomsain sen, kun ostin halvinta...
Muuten tuotteissa ei ole niin huimia eroja. Ostan lähes kaiken S-marketista Rainbow- merkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Lihaleikkeleet. Halvimmissa on lisävettä ja natriumglutamaattia ja nitriittiä.
Kaikissa on nitriittejä, siksi niitä ei suositellakaan päivittäiseen käyttöön.
Ainoa tuote minkä nyt keksin on Barilla pestokastike. Halpismerkit on tosi suolaisia.
(joo, parhainta saa kun tekee itse mutta aina en viitsi/ehdi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alwaysin siteet on ällöttäviä.
Ei niitä ole tarkoitus syödä.
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/%C3%A4ll%C3%B6tt%C3%A4v%C3%A4
ei liity syömiseen millään tavoin.
Kiwit, xtran rasiassa olevat on aina joko kivikovia tai pilaantuneita. Ostan irtokamaa.
Tuorekelmu, Ilona on hyvää, ne halvat ei repeä hyvin ja menee mytylle.
Kontaktimuovi, halvan kanssa menee hermot, kalliimpi on parempaa, helpompi päällystää.