Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa

Vierailija
16.04.2016 |

Ja vallankäyttöä. Olen ihan puhki tuon miehen kanssa. Monta päivää hiljaisuutta ja täydellistä ignooraamista. Edes siihen, jos koitan kysyä, mikä nyt on, saan vain olan yli vilkaisun ja sitten hän lähtee mielenosoituksellisesti pois paikalta. En yritä mitä tehdä, puhuminen mykkiksistä ei auta, ilmeisesti vain minun täydellinen mateluni polvillaan ja anteeksiannon anelu asiasta, jonka syytä en edes tiedä, on ainoa keino hänen mielestään. En jaksa tätä enää, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on hyvin naismainen.

Vierailija
2/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset ole vaan välittämättä siitä? Lakkaa kyselemästä mikä on vialla ja elä normaalisti omaa elämääsi, kyllä se lopulta alkaa taas puhua kun toteaa että mykkiksestä ei ole enää iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi. Kesti lapsena äitini puolelta tuota juurikin vallankäytön keinoa lähes koko lapsuuteni. Olen jokaisessa pari- sekä ystävyyssuhteessani tehnyt selväksi, että minä en siedä mykkäkoulua eikä sitä saa minuun käyttää. Rauhouttuminen riidasta on ihan eri asia kuin mykkäkoulu - mykkäkoulussa toinen suljetaan täysin ulkopuolelle ja jätetään yksin asian kanssa. Mykkäkoulu vieläpä yleensä loppuu vasta, kun mököttäjä tuntee olevansa tarpeeksi armollinen sen lopettamaan, yleensä riitaa tai tilannetta ei edes käsitellä sen jälkeen, vaan mököttäjä palaa "status quoon" yhdessä hetkessä ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Olen tehnyt sen päätöksen, että minun ei tarvitse aikuisena enää kestää mykkäkouluja. Olen päättänyt yhden parisuhteen ja yhden kaveruussuhteen mykkäkoulujen vuoksi. On minusta todella alhaista käyttää mykkäkoulua minua vastaan keinona, jos olen erikseen kertonut omasta taustastani ja siitä, että mykkäkoulu on minulle aivan ehdoton no-no.

Vierailija
4/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta inhoan tuon väkivalta-sanan liittämistä kaikenlaiseen toimintaan. Fyysistä, henkistä, taloudellista ja mitä vielä. Tuolla termillä on helppoa johtaa harhaan, koska kaikki erimielisyydet ovat jo ihan väkivaltaisia jonkun mielestä. Miten hitossa suomen kieli on näin köyhää?

Vierailija
5/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset ole vaan välittämättä siitä? Lakkaa kyselemästä mikä on vialla ja elä normaalisti omaa elämääsi, kyllä se lopulta alkaa taas puhua kun toteaa että mykkiksestä ei ole enää iloa.

Eli kyseessä on vallankäyttö. Toinen joutuu elämään ahdistuneena miettien että mitä nyt on tapahtunut ja asiat palaavat ennalleen vasta kun toinen sen suo.

Tekisi hyvää näille tyypeille että vähän jatlettaisiin mykkäkoulua. Kun möksöttäjä olisikin valmis leikkimään että kaikki on kuin ei mitään, voisikin toinen olla puhumatta tälle ja vähän jatkaa möksöttämistä.

Vierailija
6/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies on rasittava, lapsellinen ja vittumainen, niin se on naismaisuutta. Mitä tämä sitten taas kertoo?

Vierailija
7/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta inhoan tuon väkivalta-sanan liittämistä kaikenlaiseen toimintaan. Fyysistä, henkistä, taloudellista ja mitä vielä. Tuolla termillä on helppoa johtaa harhaan, koska kaikki erimielisyydet ovat jo ihan väkivaltaisia jonkun mielestä. Miten hitossa suomen kieli on näin köyhää?

En ole koskaan kuullutkaan taloudellisesta väkivallasta. Henkinen väkivalta taas on ihan esim psykiatriassa käytetty termi.

Vierailija
8/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emotional abuse on aivan vakiintunut käsite kuvaamaan henkistä väkivaltaa ja se ei missään nimessä lue mukaansa normaalia vuorovaikutusta. Siihen luetaan paljon muutakin kuin mykkäkoulu: http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevaki…

On aika kummallinen ajatusmaailma jos henkinen väkivalta olisi tuollaisen käytöksen oikeuttamista.

Vierailija
9/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kirjoittaa henkilö, joka ei ole koskaan joutunut elämään tällaisen mykkisläisen kanssa. Päivästä tao jopa viikosta toiseen kestävä mykkistely on aivan hirveää. Siihen sisältyy uhkaus, että koska et osaa olla niin kuin haluan, suljen sinut ulkopuolelle maailmastani ja ehkä jopa hylkään

Vierailija
10/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus olen osoittanut mieltä miehelle mykkäkouluna. Ärsyttää, kun hän on kuin mitään ei oliskaan. Itse vaistoisin jo tunnetilasta. Mies ei mökötä, onneksi. Enkä minäkään enää...olen oppinut puhumaan :)

Vierailija
11/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yourtango.com/experts/dr-margaret-paul/silent-treatment

Ap, olet oikeassa, kyseessä on henkinen väkivalta. Sinun täytyy tehdä päätös, voitko elää tällaista keinoa käyttävän ihmisen kanssa, vai et. Itse en pystyisi.

Vierailija
12/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyseessä on vallankäyttö. Toinen joutuu elämään ahdistuneena miettien että mitä nyt on tapahtunut ja asiat palaavat ennalleen vasta kun toinen sen suo.

Tekisi hyvää näille tyypeille että vähän jatlettaisiin mykkäkoulua. Kun möksöttäjä olisikin valmis leikkimään että kaikki on kuin ei mitään, voisikin toinen olla puhumatta tälle ja vähän jatkaa möksöttämistä.

Mutta miksi siitä pitäisi ahdistua? Musta kuulostaa omituiselta tuommoinen, että ahdistutaan heti kun toinen on pahalla päällä tai vihainen. Mä vaan nauttisin hiljaisuudesta ja omasta rauhasta ja antaisin sen toisen käsitellä ihan rauhassa sen oman känkkäränkkänsä ahdistumatta itse siitä ollenkaan.

Vierailija
13/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullutkaan taloudellisesta väkivallasta. Henkinen väkivalta taas on ihan esim psykiatriassa käytetty termi.

taloudellinen väkivalta on sitä, kun mies ei anna kaikkia rahojaan naiselle.

Vierailija
14/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi siitä pitäisi ahdistua? Musta kuulostaa omituiselta tuommoinen, että ahdistutaan heti kun toinen on pahalla päällä tai vihainen. Mä vaan nauttisin hiljaisuudesta ja omasta rauhasta ja antaisin sen toisen käsitellä ihan rauhassa sen oman känkkäränkkänsä ahdistumatta itse siitä ollenkaan.

Oletko koskaan joutunut mykkäkoululaisen mököttämisen kohteeksi? Että päivästä toiseen kumppani sulkee sinut täysin ulkopuolelle ? Et voi soittaa kysyäksesi mitä kaupasta ostetaan, et voi kysyä tai kertoa päivästäsi, et pohtia mitä ruokaa tehtäisiin tai viikonloppuna puuhattaisiin. Et voi sopia miten lapset haetaan tarhassa tai viedään harrastuksiin. Yleensä kodin ilmapiiri on tukahtunut, jännitteinen ja raskas.

Et voi millään tavalla kommunikoida toisen ihmisen kanssa ja tämä toinen ihminen osoittaa tällä sinulle, että sinä olet nyt tehnyt jotakin väärin ja hän on sinulle nyt niin loukkaantunut, että sulkee sinut ihan täysin ulos. Kyseessä on ihan muutakin kuin pelkkä hiljaisuus ja puhumattomuus, sinua halutaan rangaista ottamalla rakkaus, läheisyys ja kommunikaatio pois.

Vierailija
15/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki negatiiviset luonteenpiirteet ovat ilmeisesti naisen perusominaisuuksia. Jos miehessä ilmenee jokin negatiivinen ominaisuus, se on naismaisuutta. Koska miehessä ei voi ikinä olla mitään vikaa.

Vierailija
16/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla ylhäällä kirjoittikin, että mykkäkouluun liittyy aina hylkäämisen uhka. Olen yhden tällaisen paskapään jättänyt mykkäkouluilun vuoksi. Jos jatkuvasti uhkaa hylkäämisellä, niin sitten vaan sanoista (tai no puhumattomuudesta) tekoihin, tosin sen teon tein sitten minä. Ja kyllä se nainen sitten siinä eron hetkellä olikin ihan itku kurkussa ja lupasi ja vannoi ettei enää tee noin. Luotto oli siinä kohtaa ihan mennyt jo, joten minä pakkasin kamani ja häivyin. Sitä saa mitä tilaa, pitäköön nyt mykkäkoulujaan koiralle.

Mykkäkoululaiset, käytöksellänne ajatte vain rakkaanne pois, ette suinkaan sido heitä tiukemmin itsenne.

Vierailija
17/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taloudellinen väkivalta on sitä, kun mies ei anna kaikkia rahojaan naiselle.

Mitä ihmeen rahoja? Ne vähät mitä sossusta saa menevät joka ukolla kaljaan ja uhkapeleihin. Miesten työttömyys on räjähtänyt pilviin.

Vierailija
18/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tell us something we don't know. Ihan jo Wikipedia osaa kertoa että:

"

The silent treatment is sometimes used as acontrol mechanism. The silent treatment is a passive-aggressive action where a person feels bad but is unable to express themselves. Their being 'silent' is never a silent act. It generates what the sulker wants − attentionand the knowledge others are hurt, plus a feeling of power from creating uncertainty over how long the ‘silence’ will last.[5]

Abusers punish their victims by refusing to speak to them or even acknowledge their presence. Through silence, the abusers loudly communicate their displeasure, anger and frustration.[6] The consequences of this behavior on the person isolated by silence are feelings of incompetence and worthlessness.[7]"

Vierailija
19/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan kamalaa. Toiseen ei saa mitään kontaktia.

Kirjoita lappu, jossa kerrot, miltä mykkäkoulu tuntuu, ja ettet hyväksy sitä. Kerro, että parisuhteessa on pakko puhua asiat selviksi, koska kumpikaan teistä ei ole ajatuksenlukija, joka automaattisesti tietäisi, mistä taas on syntynyt ongelma. Ellei toinen osapuoli pysty keskusteluun, hän voi oppia. Ellei hän halua keskustelua, jätä se ihminen, koska kaikki ongelmat jäävät tulevaisuudessa sinun hoidettaviksesi. Jos kerran ollaan parisuhteessa, ollaan pari ja ratkotaan myös keskinäiset ongelmat yhdessä. Ellei siihen ole halua, ei voi elää parisuhteessa. Et kohta huomaakaan, kun sinut on alistettu siihen tilaan, että vältät kaikkien ongelmien esiin tuomista, koska tiedät, että siitä koituu henkinen piina.

Vierailija
20/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tätä enää, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Oletko useinkin tuollainen drama queen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi