Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa
Ja vallankäyttöä. Olen ihan puhki tuon miehen kanssa. Monta päivää hiljaisuutta ja täydellistä ignooraamista. Edes siihen, jos koitan kysyä, mikä nyt on, saan vain olan yli vilkaisun ja sitten hän lähtee mielenosoituksellisesti pois paikalta. En yritä mitä tehdä, puhuminen mykkiksistä ei auta, ilmeisesti vain minun täydellinen mateluni polvillaan ja anteeksiannon anelu asiasta, jonka syytä en edes tiedä, on ainoa keino hänen mielestään. En jaksa tätä enää, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on hyvin naismainen.
Kun mies on rasittava, lapsellinen ja vittumainen, niin se on naismaisuutta. Mitä tämä sitten taas kertoo?
Kyllä me naiset tiedämme tasan tarkkaan, että mykkäkoulu on naismainen tapa. Harvat miehet sitä käyttävät. Miehet sanovat yleensä asiansa liiankin suoraan meidän naisten mielestä. Kuitenkin suoraan sanominen on paljon reilumpaa kuin mykkäkoulu, jossa toinen osapuoli ei edes välttämättä tiedä, mitä tapahtui.
'
Mykkäkoulu on ihan helvetistä.
Olisi kiva kuulla jonkun mykkäkoululaisen ajatuksia, mitä siellä päässä liikkuu mykkäkoulun aikana? Ajatteleko ollenkaan, miltä siitä toisesta tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tätä enää, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Oletko useinkin tuollainen drama queen?
Siellä taitaa joku mykkisläinen kirjoitella. Pelottaako, että joku kerta kumppaniltasi loppuu kärsivällisyys ja joudut vastaamaan teoistasi?
Missä viipyy kommentti: "jätä se sika"! Taitaa tällä kertaa tyttö olla eilisillan jäljiltä krapulassa, kun ei ole vielä kommenttiaan ehtinyt ketjuun laittaa. Vai olisiko niin, että kyseistä komenttia käytetään vain kun on epäily jonkinasteisesta rasismista?
Mykkäkoulu on epäreilua vallankäyttöä ja kertoo paljon ihmisen vuorovaikutustaidoista. Minunkin äitini harrasti sitä. Mykkäkoulua kunnes tajusin tai nöyrryin pyytämään anteeksi. Ja yleensä "rikokseni" olivat jotain aivan naurettavia, tyyliin sanoin kirosanan tai sain kokeesta hylätyn. Olen ajatellut, että mykkäkoulua pitävillä ihmisillä ei yksinkertaisesti ole keinoja sanoittaa tai edes tunnistaa tunteitaan. Erityisesti lasta kohtaan mykkäkoulu on vahingollista ja epäreilua. Asiat pitäisi käsitellä rakentavasti ja keskustellen eikä tuollaisella typerällä vallankäytöllä joka aiheuttaa vain ongelmia pitkälle aikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu on epäreilua vallankäyttöä ja kertoo paljon ihmisen vuorovaikutustaidoista. Minunkin äitini harrasti sitä. Mykkäkoulua kunnes tajusin tai nöyrryin pyytämään anteeksi. Ja yleensä "rikokseni" olivat jotain aivan naurettavia, tyyliin sanoin kirosanan tai sain kokeesta hylätyn. Olen ajatellut, että mykkäkoulua pitävillä ihmisillä ei yksinkertaisesti ole keinoja sanoittaa tai edes tunnistaa tunteitaan. Erityisesti lasta kohtaan mykkäkoulu on vahingollista ja epäreilua. Asiat pitäisi käsitellä rakentavasti ja keskustellen eikä tuollaisella typerällä vallankäytöllä joka aiheuttaa vain ongelmia pitkälle aikuisuuteen.
Ajattelen juuri samalla tavoin. Ilmeisesti tällaisille ihmisille ei ole kehittynyt psykologisia keinoja käsitellä negatiivisia tunteita tai konflikteja. Ei ole henkisesti kypsän ihmisen keino.
Minunkin äitini käytti mykkäkouluja, mutta hänellä olikin epävakaa persoonallisuushäiriö. Minun on vaikea sen vuoksi ajatella, että yksikään mykkäkouluja harrastava on emotionaalisesti vakaa ja siksi kierrä tällaiset ihmiset kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on hyvin naismainen.
Kun mies on rasittava, lapsellinen ja vittumainen, niin se on naismaisuutta. Mitä tämä sitten taas kertoo?
Kyllä me naiset tiedämme tasan tarkkaan, että mykkäkoulu on naismainen tapa. Harvat miehet sitä käyttävät. Miehet sanovat yleensä asiansa liiankin suoraan meidän naisten mielestä. Kuitenkin suoraan sanominen on paljon reilumpaa kuin mykkäkoulu, jossa toinen osapuoli ei edes välttämättä tiedä, mitä tapahtui.
'
Mykkäkoulu on ihan helvetistä.
Puhu omasta puolestasi. Et ole mikään kaikkien naisten äänitorvi.
Kun mies pitää mykkäkoulua, sitä ei vain ajatella mykkäkouluna. Koska mies on arvostelun yläpuolella. Silloin sanotaan vaikka: "mies ei osaa puhua tunteistaan". Kyllä se mies osaa, mutta ei tee sitä. Mies odottaa että nainen kertoo omat tunteensa eli paljastaa korttinsa. Sitten mies sulkeutuu kuin simpukka, että voi saada henkisen yliotteen naisesta. Mies tietää mitä nainen ajattelee, nainen joutuu arvailemaan mitä mies ajattelee. Mutta eihän tuo ole miehen vallankäyttöä. Ei toki. Mies nyt ei vain kykene kertomaan ajatuksiaan koska on liian Yksinkertaisen ja Rehellisen Miehekäs.
Mikä ihme sukupuolen kiista tästäkin nyt tuli??
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla jonkun mykkäkoululaisen ajatuksia, mitä siellä päässä liikkuu mykkäkoulun aikana? Ajatteleko ollenkaan, miltä siitä toisesta tuntuu?
Siellä liikkuu sitä, että se mykkisläinen tarkkailee jatkuvasti sen toisen osapuolen reaktioita ja saa tyydytystä ja nautintoa kun huomaa, että toinen ahdistuu ja tulee surulliseksi. Se on mykkisläisen kosto siitä, että toinen uskalsi tehdä jotain väärin. Siksi mitkään tuollaiset keinot mitä täällä on ehdotettu, kuten kerro kirjeellä miten pahalta tuntuu, eivät tule toimimaan, koska se mykkisläinenhän nimenomaan ilahtuu, kun saa varmistuksen siitä, että toinen kärsii nyt. Se on koko tuon toiminnan pointti.
Ainoa keino pärjätä tuollaista harrastavan ihmisen kanssa on se, että ei ole moksiskaan. Kiusaajalle ei ikinä pidä antaa niitä tunnereaktioita, joita tämä uhriltaan kalastelee.
Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua. Silloin päässäni liikkuu vain vihaa ja sitä ettei tuo toinen saatanan palikka tajua ja ymmärrä vaikka sille miten asiat selittäisi. Kyllä sen tietää toisesta ihmisestä jonka on pidempään tuntenut, millainen hän on ja miten hän "keskustelee" konfliktitilanteissa.
Sellaisille ihmisille en ole pitänyt mykkäkoulua, jotka kuuntelevat ja ymmärtävät ja haluavat selvittää tilanteen.
Joku syyhän siihen mykkäkouluun on. Ei sitä huvikseen kukaan pidä.
Luulen että ap. ei HALUA nähdä omaa paskaa käytöstään. Hän loukaa puoliosoaan kyselemällä jotain alentavia, teinkö nyt väärin kun ja sitten joku lapsellinen ja nolo mitätön asia, josta kukaan aikuinen ei edes suutu.
Mene peilin eteen oikeasti miettimään millä tavalla olet puolisosi elämästä helvettiä tehnyt.
Sinussakin on jotain vikaa erittäin todennäköisesti.
On se saatana kun ei edes mykkäkoulua saa pitää. Olisiko parempi huutaa kilpaa ja haukkua toista?
Ei kaikki tykkää siitä kilpahuutamisesta. Tai tavaroiden heittelystä ja hakkaamisesta.
Jos sinun kanssasi ei voi keskustella ja säksätät raukkamaisesti toisenpäälle ja syyttelet itsepäs sinäpäs enpäs juupas, niin silloin voit olla ulisematta mykkäkoulusta.
Ei kai mykkäkoulun käyttäminen tarvitse sitä tarkoittaa, että ihminen on kerta kaikkisen paha. Jos se on vain avuttomuutta omien tunteiden tunnistamisessa ja ilmaisemisessa, niin eikö noita asioita voisi oppia vielä aikuisenakin? Mutta jos kukaan ei kerro miltä se vastapuolesta tuntuu ja missä vika on, niin eihän aikuinen sitä itse huomaa, kun ei ole siihen mennessäkään huomannut.
Tee jotain sellaista sen nähden ettei se enää voi olla hiljaa.
Itse käytin mykkäkoulumiehen kanssa seurustelemiseen 2,5 vuotta elämästäni, onneksi en enempää. Mykkäkoulu alkoi välillä niin, etten tiennyt mitä olin tehnyt väärin. Tuhersin itkua ja anelin kertomaan mikä hätänä, ilmapiiri kotona oli mykkäkoulupäivinä niin raskas, etten muuta osannut tehdä. Suhteen loppupuolella sisuunnuin, kai siksi, koska olin jo puoliksi päättänyt jättää hänet. Pää pystyssä touhusin tavallisia asioita ja juttelin niitä näitä vaikka hän ei vastannut. Se sai hänet enemmän raivoihinsa. Kuulemma v*ttuilin hänelle (olin kertonut hänelle mitä ajattelin ostaa ruokakaupasta). Ajattelin minkälaista olisi perustaa perhe hänen kanssaan: hirvittävää sekä minulle että lapsille. Silloin päätin lähteä.
Suosittelen eroa. Olet arvokas. Ansaitset parempaa kohtelua. Löydät hyvän puolison. Sinusta tulee vielä onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua. Silloin päässäni liikkuu vain vihaa ja sitä ettei tuo toinen saatanan palikka tajua ja ymmärrä vaikka sille miten asiat selittäisi. Kyllä sen tietää toisesta ihmisestä jonka on pidempään tuntenut, millainen hän on ja miten hän "keskustelee" konfliktitilanteissa.
Sellaisille ihmisille en ole pitänyt mykkäkoulua, jotka kuuntelevat ja ymmärtävät ja haluavat selvittää tilanteen.
Luulen että ap. ei HALUA nähdä omaa paskaa käytöstään. Hän loukaa puoliosoaan kyselemällä jotain alentavia, teinkö nyt väärin kun ja sitten joku lapsellinen ja nolo mitätön asia, josta kukaan aikuinen ei edes suutu.
Mene peilin eteen oikeasti miettimään millä tavalla olet puolisosi elämästä helvettiä tehnyt.
On se saatana kun ei edes mykkäkoulua saa pitää. Olisiko parempi huutaa kilpaa ja haukkua toista?
Ei kaikki tykkää siitä kilpahuutamisesta. Tai tavaroiden heittelystä ja hakkaamisesta.
Jos sinun kanssasi ei voi keskustella ja säksätät raukkamaisesti toisenpäälle ja syyttelet itsepäs sinäpäs enpäs juupas, niin silloin voit olla ulisematta mykkäkoulusta.
Tässä esimerkki tasapainoisen mykkäkoululaisen mielenliikkeistä. Koko viesti eskaloituu nollasta sataan ja lisäksi kirjoittaja tekee mitä kummalisimpia oletuksia ketjun aloittajasta. Tällaisia ovat Mykkäkoululaiset ja tämän vuoksi he eivät kykene ilmaisemaan itseään verbaalisesti kumppanilleen konflikteissa.
Eikö olisi parempi erota jos toine tekee elämästäsi helvettiä? Minun mykkikseni teki mykkiksillään elämästäni helvettiä, joten jätin hänet hyvin. Ihanaa ku ei tarvitse enää olla omassa kodissaan varpaillaan, että mistä se saattaa alkaa seuraavaksi se mykkäkoulu.
Sellaiselle ihmiselle ei tarvitse pitää mykkä koulua jolle voi turvallisesti kertoa tunteistaan.
Jos kokemuksesta jo tietää että tulee vähätellyksi, toinen tuhahtelee, nauraa ja muljauttelee alentavasti silmämuniaan, jooo jooo, niinpä niin hohhoijaa, vai niin! että ihanko niin, voi voi, ompa kauheaa, niin ei siinä kehtaa ottaa puheeksi sitä miten loukatuksi ja nöyryytetyksi tunsi itsensä vaikka kylässä tai kaupassa kun toinen sanoi tai teki X:n
Joillakin ihmisillä on tapana käsitellä asioita nousemalla varpailleen ja taistelemalla. Haukutaan sitä toista jostain vanhoista jutuista ja tehdään kaamea sota.
Anteeksi jos pyydetään, niin tehdään se sillä tavalla joka on kaikkea muuta kuin anteeksi pyytävä.
Se on anteeksipyynnön vastakohta, irvokas toisen mitätöimiseen käytettävä raukkamainen paskatemppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki tasapainoisen mykkäkoululaisen mielenliikkeistä. Koko viesti eskaloituu nollasta sataan ja lisäksi kirjoittaja tekee mitä kummalisimpia oletuksia ketjun aloittajasta. Tällaisia ovat Mykkäkoululaiset ja tämän vuoksi he eivät kykene ilmaisemaan itseään verbaalisesti kumppanilleen konflikteissa.
Eikö olisi parempi erota jos toine tekee elämästäsi helvettiä? Minun mykkikseni teki mykkiksillään elämästäni helvettiä, joten jätin hänet hyvin. Ihanaa ku ei tarvitse enää olla omassa kodissaan varpaillaan, että mistä se saattaa alkaa seuraavaksi se mykkäkoulu.
Olen ehkä kaksi kertaa elämässäni pitänyt mykkäkoulua. Täällä KYSYTTIIN mykkäkoululaisen mielipidettä.
No huomaa vastauksestakin heti miksei teidän mykkäkoulusta ulisijoiden kanssa kannata keskustella.
Olen epätasapainoinen ja plaaplaa.
Ette nähtävästi oikeasti kykene näkemään asioita toisen kantilta.
Te olette uhreja kun teille on kehdattu loukkaantua.
Voi vittu.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle ihmiselle ei tarvitse pitää mykkä koulua jolle voi turvallisesti kertoa tunteistaan.
Jos kokemuksesta jo tietää että tulee vähätellyksi, toinen tuhahtelee, nauraa ja muljauttelee alentavasti silmämuniaan, jooo jooo, niinpä niin hohhoijaa, vai niin! että ihanko niin, voi voi, ompa kauheaa, niin ei siinä kehtaa ottaa puheeksi sitä miten loukatuksi ja nöyryytetyksi tunsi itsensä vaikka kylässä tai kaupassa kun toinen sanoi tai teki X:n
Joillakin ihmisillä on tapana käsitellä asioita nousemalla varpailleen ja taistelemalla. Haukutaan sitä toista jostain vanhoista jutuista ja tehdään kaamea sota.
Anteeksi jos pyydetään, niin tehdään se sillä tavalla joka on kaikkea muuta kuin anteeksi pyytävä.
Se on anteeksipyynnön vastakohta, irvokas toisen mitätöimiseen käytettävä raukkamainen paskatemppu.
No mitä ihmettä sitä enää edes on yhdessä tällaisen ihmisen kanssa?
Kertoo ihmisestä jotain jos jatkuvasti on mykkäkoulun kohteena.
En haluaisi olla missään tekemisissä sellaisten uhriutujien kanssa. En missään.
Usein ne mykkisten mielestä paskatemput on sellaisia ettei toisella ole hajuakaan että kyseessä jokin paskatemppu olisi. Esim puoliso käy hakemassa maitoa kaupan toiselta puolelta eikä erikseen kysy haluaisiko mykkisläinen jotain muutakin sieltä.
Naismainen mies. Tosimiehet eivät mökötä: raivoavat vähän aikaa ja kohta sitten harrastetaankin jo sovintoseksiä. Prolem solved.