Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa

Vierailija
16.04.2016 |

Ja vallankäyttöä. Olen ihan puhki tuon miehen kanssa. Monta päivää hiljaisuutta ja täydellistä ignooraamista. Edes siihen, jos koitan kysyä, mikä nyt on, saan vain olan yli vilkaisun ja sitten hän lähtee mielenosoituksellisesti pois paikalta. En yritä mitä tehdä, puhuminen mykkiksistä ei auta, ilmeisesti vain minun täydellinen mateluni polvillaan ja anteeksiannon anelu asiasta, jonka syytä en edes tiedä, on ainoa keino hänen mielestään. En jaksa tätä enää, ero taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ihmisestä jotain jos jatkuvasti on mykkäkoulun kohteena.

En haluaisi olla missään tekemisissä sellaisten uhriutujien kanssa. En missään.

Mikä ihmeen uhriutuja se narsisti mykkisläisen kohde? Ei narsistit nyt näe mitään vikaa omissa toimissaan muutenkaan. Uhriutuminen loppuu kun mykkisläinen avaisi sen suunsa

Vierailija
42/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiselle ihmiselle ei tarvitse pitää mykkä koulua jolle voi turvallisesti kertoa tunteistaan.

Jos kokemuksesta jo tietää että tulee vähätellyksi, toinen tuhahtelee, nauraa ja muljauttelee alentavasti silmämuniaan, jooo jooo, niinpä niin hohhoijaa, vai niin! että ihanko niin, voi voi, ompa kauheaa, niin ei siinä kehtaa ottaa puheeksi sitä miten loukatuksi ja nöyryytetyksi tunsi itsensä vaikka kylässä tai kaupassa kun toinen sanoi tai teki X:n

Joillakin ihmisillä on tapana käsitellä asioita nousemalla varpailleen ja taistelemalla. Haukutaan sitä toista jostain vanhoista jutuista ja tehdään kaamea sota.

Anteeksi jos pyydetään, niin tehdään se sillä tavalla joka on kaikkea muuta kuin anteeksi pyytävä.

Se on anteeksipyynnön vastakohta, irvokas toisen mitätöimiseen käytettävä raukkamainen paskatemppu.

No mitä ihmettä sitä enää edes on yhdessä tällaisen ihmisen kanssa?

Monet ihmiset ovat pitkiäkin aikoja tuhahtelija, naureskelija mulkoilijoiden kanssa, koska se silmienmuljauttelu ja haukottelu on hienovaraista väkivaltaa.

Kyllähän sitä miettii onko tämä suhde nyt ihan ok. Mutta ei kehtaa mennä jättämään toista sen takia kun se haukotteli tai elehti alentavasti.

Niin siis enää en mene tuollaiseen suhteeseen. En siis ole tuollaisten kanssa missään tekemisissä.

Luulen että ihmiset odottelevat jotain hyväksyttävämpää syytä erota (pettäminen ja lyöminen)

Se on tosi tyhmää. Pitäisi älytä lähteä ilman virallista rikettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua. Silloin päässäni liikkuu vain vihaa ja sitä ettei tuo toinen saatanan palikka tajua ja ymmärrä vaikka sille miten asiat selittäisi. Kyllä sen tietää toisesta ihmisestä jonka on pidempään tuntenut, millainen hän on  ja miten hän "keskustelee" konfliktitilanteissa.

Sellaisille ihmisille en ole pitänyt mykkäkoulua, jotka kuuntelevat ja ymmärtävät ja haluavat selvittää tilanteen.

Joku syyhän siihen mykkäkouluun on. Ei sitä huvikseen kukaan pidä.

Luulen että ap. ei HALUA nähdä omaa paskaa käytöstään. Hän loukaa puoliosoaan kyselemällä jotain alentavia, teinkö nyt väärin kun ja sitten joku lapsellinen ja nolo mitätön asia, josta kukaan aikuinen ei edes suutu.

Mene peilin eteen oikeasti miettimään millä tavalla olet puolisosi elämästä helvettiä tehnyt.

Sinussakin on jotain vikaa erittäin todennäköisesti.

On se saatana kun ei edes mykkäkoulua saa pitää. Olisiko parempi huutaa kilpaa ja haukkua toista?

Ei kaikki tykkää siitä kilpahuutamisesta. Tai tavaroiden heittelystä ja hakkaamisesta.

Jos sinun kanssasi ei voi keskustella ja säksätät raukkamaisesti toisenpäälle ja syyttelet itsepäs sinäpäs enpäs juupas, niin silloin voit olla ulisematta mykkäkoulusta.

Tässä esimerkki tasapainoisen mykkäkoululaisen mielenliikkeistä. Koko viesti eskaloituu nollasta sataan ja lisäksi kirjoittaja tekee mitä kummalisimpia oletuksia ketjun aloittajasta. Tällaisia ovat Mykkäkoululaiset ja tämän vuoksi he eivät kykene ilmaisemaan itseään verbaalisesti kumppanilleen konflikteissa.

Eikö olisi parempi erota jos toine tekee elämästäsi helvettiä? Minun mykkikseni teki mykkiksillään elämästäni helvettiä, joten jätin hänet hyvin. Ihanaa ku ei tarvitse enää olla omassa kodissaan varpaillaan, että mistä se saattaa alkaa seuraavaksi se mykkäkoulu.

Olen ehkä kaksi kertaa elämässäni pitänyt mykkäkoulua. Täällä KYSYTTIIN mykkäkoululaisen mielipidettä.

No huomaa vastauksestakin heti miksei teidän mykkäkoulusta ulisijoiden kanssa kannata keskustella.

Olen epätasapainoinen ja plaaplaa.

Ette nähtävästi oikeasti kykene näkemään asioita toisen kantilta.

Te olette uhreja kun teille on kehdattu loukkaantua.

Voi vittu.

Kyllä vain, sitähän tässä kysyttiin. Ja kiitos sinulle, kun vastasit. Se antoi meille paljon tietoa aiheesta.

Vierailija
44/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein samasta aiheesta aloituksen. En jaksa kans yhtään enää.

Vierailija
45/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ihmisestä jotain jos jatkuvasti on mykkäkoulun kohteena.

En haluaisi olla missään tekemisissä sellaisten uhriutujien kanssa. En missään.

Mikä ihmeen uhriutuja se narsisti mykkisläisen kohde? Ei narsistit nyt näe mitään vikaa omissa toimissaan muutenkaan. Uhriutuminen loppuu kun mykkisläinen avaisi sen suunsa

Hei minä lähden nyt ulos auringon paisteeseen.

Voidaan sopia sinun pienen pikkusielusi mieliksi että olen sairas ja paha narsisti. Ja mykkisläiset on perseestä.

Tietenkään sinussa ei ole YHTÄÄÄN MITÄÄN VIKAA, ja olet empaattinen, hyvä keskustelija ja myötätuntoinen toisen ihmisen kuuntelija.

Ole hyvä, nauti nyt oikein paljon.

Vierailija
46/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudenkodissani mykkikset olivat ihan peruskauraa. Häpeäkseni täytyy myöntää, että nyt aikuisena pidän itsekin niitä. Yritän kuitenkin todella muuttua ja olen hakenut apua. Yleensä syy vaikenemiseeni on pohjimmiltaan jossain ihan muualla kuin puolisossa. Minulla on projektiluonteinen ja stressaava työ, jossa en oikein tällä hetkellä pärjää. Paineet kasautuvat, enkä ole oikein koskaan löytänyt terveitä tapoja rentoutua ja purkaa oloa. Joskus raskaan ja pettymyksiä täynnä olevan päivän jälkeen puoliso alkaa kysellä jostain asiasta, ja kun en heti osaa vastata, hän alkaa jankuttaa ja hokea nimeäni. En ehdi jotenkin miettiä vastausta. Ihan aidosti tuntuu siltä, että sanat katoavat päästäni. Haluaisin vain hetken miettiä rauhassa, mitä sanoisin tai mitä mieltä ylipäänsä olen, mutta puoliso ei kai oikein malta odottaa. Silloin saatan, niin ikävää kuin se onkin, sulkeutua täysin.

Lapsuudenkodissani ei puhuttu mitään, joten jo arkipäiväinen keskustelu on joskus minulle oikeasti haastavaa, saati sitten tunteista, erimielisyyksistä tai muista vähän haastavammista asioista puhuminen. Lapsuudenkodissani oli myös väkivaltaa. Jos lapsena ilmaisin omaa vihaisuutta, tyytymättömyyttä tai ylipäänsä oikeastaan mitään tunteita, seurauksena saattoi olla viikkojen puhumattomuus ja muu passiivisaggressiivinen käytös, joskus suoranainen väkivalta. Eihän tämä oikeuta omaa käytöstäni, mutta kai se vähän selittää ja auttaa ymmärtämään, ja ilman ymmärrystä on vaikea muuttaa itseään.

Omasta mielestäni parasta, mitä oma puolisoni voi tehdä, on jättää mykkäkouluni täysin huomiotta. Niin hän jo useimmiten tekeekin. Hän ostaa kaupasta mitä haluaa, katsoo telkkarista mitä itse haluaa, lähtee vaikka ulos kavereidensa kanssa. Se helpottaa minua, sillä uskokaa tai älkää, en oikeasti halua pitää mykkäkoulua. En halua olla kotona ikävässä ilmapiirissä yhtään sen enempää kuin puolisonikaan, enkä varsinkaan halua satuttaa ketään. Yritän parhaani mukaan opetella pois tästä käyttäytymismallista, ja minua ainakin auttaa se, että huomaan saavani ihan itse kärsiä yksin hiljaisuudessani. Ketään ei kiinnosta ostaa kaupasta yhtään mitään mitä tarvitsisin, mikäli en itse osaa sitä pyytää tai ylipäänsä puhua mistään.

Tiedän kyllä, millaista mykkäkoulu on ja miten hirveältä se tuntuu, sillä lapsena ja nuorena aikuisena sitä koin. En oikein ymmärrä näitä, jotka tavallaan alistuvat mykkäkouluun ja vaativat toista vastaamaan. Tai no, kyllähän minä ymmärrän, sillä itsekin tein sitä oman mykkäkoulua pitäneen vanhempani kanssa pitkälle aikuisikään. Nyt en enää välitä. Jos hän hylkää minut, hylätköön. Hän voi pitää mykkäkouluaan omassa ylhäisessä yksinäisyydessään. En ole enää riippuvainen hänestä ja voin itse tehdä elämästäni sellaista kuin haluan. Aivan kuten oma puolisonikin. Oikeastaan voisi ajatella, että puolisollani - kuten myös minulla itselläni - on velvollisuus omasta onnellisuudestaan. Puolisoni voi minä hetkenä hyvänsä kyllästyä huonoon käytökseeni ja jättää minut. Siksi haluan muuttua ja yritän parhaani mukaan oppia niitä vuorovaikutustaitoja, joita en kotoa oppinut.

Yritän ajatella, että omalla vastuullani on ilmaista omia tunteitani siten, että saan asiani ulos enkä tahallaan loukkaa ketään. Minun on opittava puhumaan ja käsittelemään stressiä ja paineita. En kuitenkaan ole vastuussa siitä, jos vastapuoli päättää ilmaista omia tunteitaan raivarilla tai vaikka sillä mykkäkoululla. En ole vastuussa mykkäkouluvanhempani sulkeutumisesta, aivan kuten puolisonikaan ei ole ole vastuussa minun sulkeutumisestani.

Oma neuvoni on siis se, että jättäkää oma mykkäkoulua pitävä puolisonne huomiotta ja tehkää juuri kuten itse haluatte. Tehkää päätökset itse, ja antakaa sen mykkisläisen kärsiä yksinään.

Vierailija
47/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon mykkäkoulun kyllä erottaa siitä, jos toinen haluaa vetäytyä miettimään asioita itsekseen. Mykkäkoulu on nimenomaan tarkoituksellista puhumattomuutta vallankäyttötarkoituksessa.

Vierailija
48/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidon mykkäkoulun kyllä erottaa siitä, jos toinen haluaa vetäytyä miettimään asioita itsekseen. Mykkäkoulu on nimenomaan tarkoituksellista puhumattomuutta vallankäyttötarkoituksessa.

Niin eikö tässä aloituksessa puhuta juuri tästä jälkimmäisestä?

Vierailija
49/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikö tässä aloituksessa puhuta juuri tästä jälkimmäisestä?

Puhutaan. Ed. oli tarkoitus vastaukseksi tämän sivun ylälaidan pitkälle vuodatukselle, jota en halunnut lainata pituutensa vuoksi.

Vierailija
50/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tuo 46. Mykkäkoulu on nimenomaan vallankäyttöä minullakin.

Vierailija
51/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Eli jokainen on vastuussa omasta itsestään ja mykkisläinen pitäisi jättää huomiotta, mutta kuitenkin sinullakin on siis kyseessä ihan puhtaasti vallankäyttö? Ihan hirveältä kuulostaa :( Hyvä sentään että edes tiedosta miten hirveää tuo on toiselle.

Vierailija
52/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Eli jokainen on vastuussa omasta itsestään ja mykkisläinen pitäisi jättää huomiotta, mutta kuitenkin sinullakin on siis kyseessä ihan puhtaasti vallankäyttö? Ihan hirveältä kuulostaa :( Hyvä sentään että edes tiedosta miten hirveää tuo on toiselle.

Juuri näin. Itse ainakin olen paljon onnellisempi, kun olen jättänyt oman mykkäkoulua harjoittavan vanhempani täysin huomiotta. Olen näyttänyt hänelle, ettei mykkäkoulu vallankäyttönä toimi minuun enää. Siinähän on hiljaa, juttelen mieluummin vaikka sisarusteni kanssa.

Samaa puolisoni tekee minulle silloin, kun minä sulkeudun. Sitä tapahtuu enää hyvin harvoin. Olen oppinut ilmaisemaan itseäni paremmin, mutta yksi syy mykkäkoulun loppumiseen on myös se, että puolisoni ei ole koskaan antanut minun määrätä omaa oloaan. En ole vastuussa hänestä, eikä lapsellinen puhumattomuuteni vaikuta hänen elämäänsä.

Miksi et voisi jättää mykkäkoulua pitävää huomiotta?

Vierailija
53/56 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse ainakin olen paljon onnellisempi, kun olen jättänyt oman mykkäkoulua harjoittavan vanhempani täysin huomiotta. Olen näyttänyt hänelle, ettei mykkäkoulu vallankäyttönä toimi minuun enää. Siinähän on hiljaa, juttelen mieluummin vaikka sisarusteni kanssa.

Samaa puolisoni tekee minulle silloin, kun minä sulkeudun. Sitä tapahtuu enää hyvin harvoin. Olen oppinut ilmaisemaan itseäni paremmin, mutta yksi syy mykkäkoulun loppumiseen on myös se, että puolisoni ei ole koskaan antanut minun määrätä omaa oloaan. En ole vastuussa hänestä, eikä lapsellinen puhumattomuuteni vaikuta hänen elämäänsä.

Miksi haukkuja saava ei voi vain jättää niitä huomiotta? Oleellisempi kysymys olisi mielestäni, miksi mykkistelijä wi voi olla mykkistelemättä? Kun kyseessä ei kuitenkaan ole vain lapsellinen mökötys vaan vallankäyttö toiseen ? Mykkäkoulussa mököttäjän non-verbaalinen kieli puhuu kyllä ja lujaa.

Vierailija
54/56 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit kysymykseen kysymyksellä.

Toki suurin ongelma on tietysti mykkäkoulua pitävä. Koska et kuitenkaan voi vaikuttaa yhtään kenenkään muun käyttäytymiseen kuin omaasi, kannattaa energia suunnata omaan toimintaan.

Kysyn siis uudelleen, miksi et voisi jättää mykkäkoulua pitävää huomiotta?

Vierailija
55/56 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut hyvä tapa tähän, mutta se toimii vain heti alussa ja vaatii hyvän itsetunnon. Eli ensimmäisen kerran kun mies vetää mykkäkoulun, annan olla siinä niin kauan kun haluaa. Kun viimein alkaa taas puhua, kysyn mikä harmitti ja miksi näin kävi, ja puhumme asian läpi. Tämän jälkeen sanon hyvin tiukalla äänellä, että pidän mykkäkoulua henkisenä väkivaltana. Se ei johda mihinkään, aiheuttaa vaan lisää riitaa ja mun kohdalla siitä ei ole mitään hyötyä. Tämän jälkeen sanon että seuraavan kerran kun menee mykkäkouluun, se on samantien ero. Eikä mitään muttia, ei tarvitse enää sen jälkeen soitella ollenkaan. Jos on niin vihainen ettei halua puhua juuri nyt, niin sitten sanoo sen, että kulta jutellaan hetken päästä kun olen rauhoittunut ja pohtinut asiaa ensiksi itse. Eipä muuten ole koskaan tullut toista mykkäkoulua.

Vierailija
56/56 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei henkilö, joka saa kirveestä päähän, jätä sitä huomiotta? Mykkäkoulu aiheuttaa henkisesti niin paha olon, että sitä on vaikea jättää huomioimatta.

Tuollaiset temputtelijat tulisi työntää jyrkänteeltä alas. Toivottavasti miehestä tajuaa etsiä terveen naisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi