Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttaako Voxra?

Vierailija
16.04.2016 |

Mulla määrättiin add oireisiin Voxraa ja Efexor pitäisi lopettaa. Olen kuullut että yksi positiivinen sivuvaikutus on laihtuminen. Onko kenelläkään niin käynyt? Kokemuksia!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa kai jos oikeasti haluat laihtua, sen pitäisi kai auttaa tahdonvoimaan, motivaatioon jne

Vierailija
2/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulla ole laihduttanut tai vaikuttanut ruokahaluun millään tavalla. Syönyt 150 mg reilu pari kk. Mulla tosin on ahmintahäiriö, Voxra on hieman ehkä auttanut pitämään ahmimista kurissa mutta paino ei ole laskenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduta, saattaa vähentää ruokahalua. Itse pudotin painoa voxran aikana 30kg. Itse se laihduttaminen pitää tehdä, ei mikään lääke ylimääräistä energiaa ruuasta poista.

Vierailija
4/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin Voxra vähentää ruokahalua.

Vierailija
5/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erikoinen lääke. Käytetään mm tupakasta vierottamiseen. Itse koin että efexor vei aluksi ruokahalua mutta sitten hidastikin aineenvaihduntaa. Tää ei kuulemma vaikuta seksihaluihin vaan voi jopa lisätä niitä. Mitähän tästä keväästä tulee? ;-)

Vierailija
6/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduta. Saattaa helpottaa laihduttamista, koska lisää aloitekykyisiä ja aktiivisuutta. Ihan ok lääke. Mulla cipralexin rinnalla. Syönyt jo usemman vuoden.

Vierailija
7/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten helposti sitä voxraa määrätään?

Vierailija
8/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä. Tämä on tälläinen uudenpolven dopamiinitasoja nostava lääke. Ei mikään varsinainen masennuslääke. Ei siis lamaa vaan nostaa ylös sängystä.

Vierailija
9/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihduta. Saattaa helpottaa laihduttamista, koska lisää aloitekykyisiä ja aktiivisuutta. Ihan ok lääke. Mulla cipralexin rinnalla. Syönyt jo usemman vuoden.

Sulla on toi cipralex tossa rinnalla. Silloin Voxra ei toimi täysillä. Eli cipralex nostaa serotoniinin ja Voxra dopamiinia. Nuo lääkkeet yhdessä vievät toistensa vaikutusta pois. T, keittiöneurologi

Vierailija
10/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä. Tämä on tälläinen uudenpolven dopamiinitasoja nostava lääke. Ei mikään varsinainen masennuslääke. Ei siis lamaa vaan nostaa ylös sängystä.

kuulostaa hyvältä! olen netistä lukenut ihmisten kokemuksia lääkkeistä ja saanut kuvan että voxra on paras juuri väsymykseen ja tekee olon energiseksi eikä lisää ruokahalua. Tietääkö kukaan muu määrääkö lääkäri masennukseen heti voxraa vai pitääkö eka kokeilla jotain muuta? itellä aikasempaa kokemusta sertralista ja se oli ihan ok, mitä nyt suu kuivui ja olo oli välinpitämätön muttei väsynyt. Nyt olen ilman lääkkeitä ja tuntuu että pitäisi joku hyvä lääkitys saada

Vierailija
11/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin lääkärille itse kun oma tilanne oli jo tosi pohjalla että nyt tarvin mielialalääkkeen tai kuolen tähän mut ainoa minkä suostun ottaan on Voxra ja se sit kirjotti mulle sen. Alotin joulukuun lopussa, tammikuussa laihduin kuusi kiloa kun ruokahalu oli poissa mutta helmikuussa se palasi ja on ollut nyt kolme kuukautta pahempi mitä muistin, mulla on jatkuvasti nälkä ja paino on tullut takaisin. Kamppailen ettei nousisi enään, mutta on vain niin nälkä. Vaikutus joka vei ruokahalun ei ollut pitkäkestoinen. Mua piristää paljon, aiemmin en päässyt sängystä ylös koko päivänä, nyt pääsen viimeistään puolen päivän aikoihin. Saan laskut maksettua kerran kuukadessa mikä aiemmin tuntui mahdottomalta urakalta. Painajaisia toki toi, näin niitä pari kuukautta joka ikinen yö.

Vierailija
12/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aika hoikka niin pitää muistuttaa itseään syömään. Ei se lääke laihduta, mutta pitää nälän tunteen kauemmin poissa, mutta ei kuitenkaan vie ruokahalua :)

13/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexor eli venlafaksiini on yleensä se, joka vie ruokahalua pois ja laihduttaa. Voxra eli bupropioni myös viedä ruokahalua pois, mutta vaikutus ei ole ilmeisesti kovin pysyvä. Niitä monesti syödään yhdessä. Bupropioniahan käytetään myös esim. tupakoinnin lopettamiseen ja sen onnistumisprosentit ovat aika hyviä.

Vierailija
14/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa hyvältä! olen netistä lukenut ihmisten kokemuksia lääkkeistä ja saanut kuvan että voxra on paras juuri väsymykseen ja tekee olon energiseksi eikä lisää ruokahalua. Tietääkö kukaan muu määrääkö lääkäri masennukseen heti voxraa vai pitääkö eka kokeilla jotain muuta? itellä aikasempaa kokemusta sertralista ja se oli ihan ok, mitä nyt suu kuivui ja olo oli välinpitämätön muttei väsynyt. Nyt olen ilman lääkkeitä ja tuntuu että pitäisi joku hyvä lääkitys saada

Lääkäreitä on erilaisia. Joskus tuntuu että jokaisella lääkärillä on omat suosikkilääkkeensä. Tämä Voxra on aika uusi, joten kaikille se ei ole vielä tuttu. Tätä käytetään mm adhd oireisiin, jos halutaan kokeilla riittäisikö se ennen kuin kokeillaan varsinaisia stimulantteja. Vaikutuksen pitäisi olla hieman pirimäinen eli virkistävä ja ruokahalukin saattaa pienentyä. Mä otin aamulla ensimmäisen Voxran. En osaa vielä sanoa auttaako, mutta tiskasin, pesin pari koneellista pyykkiä, ulkoilin lapsen ja koiran kanssa. Juoksemaan menen varmasti vielä tänään. Nälkä ei ole ollut.

Vierailija
15/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreitä on erilaisia. Joskus tuntuu että jokaisella lääkärillä on omat suosikkilääkkeensä. Tämä Voxra on aika uusi, joten kaikille se ei ole vielä tuttu. Tätä käytetään mm adhd oireisiin, jos halutaan kokeilla riittäisikö se ennen kuin kokeillaan varsinaisia stimulantteja. Vaikutuksen pitäisi olla hieman pirimäinen eli virkistävä ja ruokahalukin saattaa pienentyä. Mä otin aamulla ensimmäisen Voxran. En osaa vielä sanoa auttaako, mutta tiskasin, pesin pari koneellista pyykkiä, ulkoilin lapsen ja koiran kanssa. Juoksemaan menen varmasti vielä tänään. Nälkä ei ole ollut.

Eli todennäköisesti vaikutti. Amfetamiiniakaan käyttävät ihmettelee kun ei vaikuttanut mutta tuli siivottua, opiskeltua, leikattua nurmikko jne. iItselle määrättiin juuri voxra ja huomaan jo näin parin päivän jälkeen että nälän tunne ei ole häiritsevä vaan sen voi unohtaa vähäksi aikaa. Samoin tuli siivottua, käytyä hoitamassa paperi asioita ja ulkoiltua. Mutta ei kyllä vaikuttanut :)

Vierailija
16/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Efexor eli venlafaksiini on yleensä se, joka vie ruokahalua pois ja laihduttaa. Voxra eli bupropioni myös viedä ruokahalua pois, mutta vaikutus ei ole ilmeisesti kovin pysyvä. Niitä monesti syödään yhdessä. Bupropioniahan käytetään myös esim. tupakoinnin lopettamiseen ja sen onnistumisprosentit ovat aika hyviä.

No mulla on käynyt Efexorin kanssa niin että ensin ruokahalu on lähtenyt ja olen laihtunut. Myöhemmin aineenvaihdunta on kuitenkin hidastunut ja olenkin laihtunut aina lopetettuani Efexorin. Voxra nostaa dopamiinia enemmän joten olen kuullut monen laihtuneen useammin sillä.

Vierailija
17/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ai syödään monesti siis yhdessä? Miten toi Efexor ns täydentää, mitä se tekee? Jos pyytäisin sen tähän lisäksi lääkäriltä.

Vierailija
18/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei nyt kaikki äidit alkaa ruinaamaan Voxraa. Tulee siivottua ja kysyy nälkä kurissa. ;-D

19/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Ai syödään monesti siis yhdessä? Miten toi Efexor ns täydentää, mitä se tekee? Jos pyytäisin sen tähän lisäksi lääkäriltä.

Efexoria useammin Suomessa ilmeisesti tarjotaan Venlafaxinia (samaa kamaa). Bupropioni ei ole niinkään masennuslääke, vaan hieman piristävä. Jos masennusta on alla, venlafaksiini mahdollisesti auttaa siinä. Se ei kuitenkaan ole mikään lääke, jota pitäisi määrätä heppoisin perustein. Sillä on aika isoja sivuvaikutuksia mm. libidoon, verenpaineeseen, kognitiivisiin kykyihin, näköön yms. 

Vierailija
20/36 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Efexoria useammin Suomessa ilmeisesti tarjotaan Venlafaxinia (samaa kamaa). Bupropioni ei ole niinkään masennuslääke, vaan hieman piristävä. Jos masennusta on alla, venlafaksiini mahdollisesti auttaa siinä. Se ei kuitenkaan ole mikään lääke, jota pitäisi määrätä heppoisin perustein. Sillä on aika isoja sivuvaikutuksia mm. libidoon, verenpaineeseen, kognitiivisiin kykyihin, näköön yms. 

Jep. Siksi mulle määrättiin efexor pois ja voxra tilalle. Eli en siis ole selkeän masentunut.