Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

talo alkaa olla valmis ja kaipailisin ohjeita

21.02.2006 |

laminaatin hoitoon??? sieltä täältä ohjeita olen napsinut jatällä hetkellä siis hieman epäselvää...??

siivousvälineetkin olen uusimassa tässä muuton yhteydessä,mitkä olisivat hyvät juuri laminaatille ja kaakelilattialle?

auttakaahan tietämätöntä....

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti ei kestä suurta kosteutta joten pesu tapahtuu nihkeällä mopilla ja kaupasta saa ihan laminaatille tarkoitettua pesuainetta.

Kivilattia on helppohoitoinen, sen kun voi pestä ihan kunnolla.

En tiedä millaisia ohjeita kaipaat, mutta eiköhän liikkeissä osata vastata tarkemmin teidän lattiamateriaaleja koskeviin kysymyksiin :)

Vierailija
2/3 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa pitää laminaatti puhtaana on hommata sellainen laappa, millä kuivataan kylppärin lattiaa. Sillä on kätevä vetää roskat pois sileältä pinnalta. Sitten Sinillä on sellainen erityinen lyhytnukkainen moppi, jolla voi hoitaa luuttuamisen. Useammallakin pesuainemerkillä on ihan laminaatinpesuun tarkoitettua ainetta (ja minä olen sillä samalla kyllä pessyt noi muovimatotkin).

Minä siis hoidan laminaattiani siten, että laappaan siitä ensin roskat pois ja sitten moppaan tuolla Sinin mopilla. Helppoa kuin heinän teko helmikuussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan palstaillut, joten ongelmasi lienee jo ratkennut, mutta jollei: kaikkei helpoimmalla pääsee kun imuroi ja sitten pyyhkäisee nihkeällä mopilla, joka on puristettu tosi hyvin kuivaksi vedestä. Ämpärin alla on syytä olla sanomalehteä tai sijoittaa ämpäri laatalle, jos sellaista on vaikka takan edessä, itse ainakin melskaan niin sen veden kanssa, että roiskeita syntyy.

Kiillolla ainakin on varsinaista " laminaattipesu" -ainetta, mutta sitä on ihan turha käyttää, pelkkä vesi riittää, mutta tosiaan jos tuntuu, että on pakko laittaa pesuainetta niin sitten juuri laminaatille tarkoitettua, saippuapohjaista älä erehdy käyttämään, se harmaannuttaa pinnan. Jos tulee oikein " kökkötahra" purkka tms. niin kynnellä vaan tai varovasti veitsellä. Niin ja vielä seurauksista.. jos laminaattia pesee liian märällä, sen saumat tulee ennen pitkää nousemaan niinkuin kävi tuttavalleni, joka ei edes tiennyt, että heillä on laminaattilattia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme