Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, en jaksa enää

Vierailija
15.04.2016 |

Hei kaikille, en ole ennen kirjoittanut oikeastaan millekään palstalle, mutta tarvitsen kipeästi apua.

Olen 16-vuotias lukiolainen jonka isä on narsisti. Psykologiasta kiinnostuneena tiedän kyllä, että en voi tietää narsismia varmaksi sillä häntä ei ole diagnisoitu. Minulla on myös vuotta nuorempi sisko ja 13-vuotias pikkuveli, joka on täysin isäni hallussa. Onneksi voin kuitenkin puhua näistä asioista siskoni kanssa.

Kuitenkin, isäni on todella kontrolloiva etenkin äitiäni kohtaan. Ennen töihin menoa hän teippaa äitini alusvaatteet kiinni vartaloonsa, koska on niin kamalan mustasukkainen. Tämä on melkein ironista sillä vanhempani ovat eronneet ja hän oli se joka petti äitiäni.
Hänellä on myös äänityslaitteita kotonamme (äitini ja isäni siis asuvat silti yhdessä) ja äitini laukussa/takissa. Hän myös uhkailee meitä ja äitiäni ja kertoo meille lapsille hänestä valheellista tietoa (esim että hän haluaa tappaa meidät/ei rakasta meitä). Tottakai minä ja siskoni tiedämme, että on keksinyt koko homman, mutta pikkuveljeni uskoo kaikkeen.
Kaiken päälle hän lyö äitiämme sen jälkeen kun olemme menneet nukkumaan (ja pari kertaa olemme jopa nähneet sen). Meitä hän ei kuitenkaan lyö enää, vaikka on hän pari kertaa ollessamme todella nuoria.
Kulisseja pidetään kyllä kunnolla yllä. Isäni ei ole kertonut erosta vanhemmilleen ja muutenkin ainan pitää teeskennellä, äitini mukaan jopa meidän, lasten edessä.
Äänityslaitteiden takia voin puhua äidilleni kunnolla vain, kun viemme sisarusteni kanssa roskia. Hän kertoo meille kaiken ja on tehnyt tätä siitä asti kun olimme noin 11 vuotiaita. Veljelleni hän ei kuitenkaan puhu, koska olemme varmoja, että hän kertoisi isälle.
Vanhempani erosivat ollessani 12. Muistan kuinka jouduin painostamaan äitiäni pistämään paperit postiin. Joka kerta kun viemme roskia sanon hänelle, että en jaksa ja pyydän häntä hakemaan yksinhuoltajuutta. Äitini lupaa hoitaa asian, mutta ei ikinä sitä teekään.

Nyt minusta tuntuu siltä, että en oikeasti jaksa enää. En pysty elämään kulissia enää. En tiedä mitä tehdä, vanhemmillani on yhteishuoltajuus.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Pirkamaalla, en viitti kertoo tarkemmin, jotta mua ei tunnista

19

Ei se käy vessassa työpäivän aikana

20

Kiitoksia ❤ näytin äidille tän palstan ja se lupas hoitaa asian lähiaikoina. Ja jos ei hoida niin sitten mä hoidan

Ap.

Vierailija
22/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112, sosiaalipäivystyksen kautta saatte apua, siis JOS tämä on totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaakin paskempi miesvihaprovo. Ja mammat on heti mukana. Ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
24/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo, enkä vihaa miehiä tai oikeastaan edes isääni. Mutta se, että niin moni epäilee tämän todenmukasuutta kertoo mulle et tää on tosiaan aika epänormaalia.

Ap.

Vierailija
25/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi provoilla tällaisilla asioilla? On se kivaa saada huomiota edes keksityillä jutuilla....

Vierailija
26/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää oo keksitty juttu. Kumpa oliski. Sä et nyt ajattele, että miks joku keksis tälläsii juttui. Plus miten mä voisin muka "todistaa" nää mun puheet ilman et mä paljastaisin itteni täysin?

Usko tai älä kaikki kertomani on totta. Isäni tekee myös muuta mutta wn halunnu kirjottaa himo romaania tänne.

Ap.

Vierailija
27/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä lastensuojelun puheille huonenna. Tiedättekö voinko vain kävellä sosiaaliasemalle vai pitääkö minun soittaa tai jotain?

Ap.

Vierailija
28/31 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion mennä lastensuojelun puheille huonenna. Tiedättekö voinko vain kävellä sosiaaliasemalle vai pitääkö minun soittaa tai jotain?

Ap.

Riippuu paikkakunnasta ja ruuhkista. Voisit katsoa esim. koulussa netistä (jos isänne ei anna käyttää nettiä vapaasti/valvomatta, mutta jotenkinhan sä tännekin skrivailet), miten on teidän paikkakunnalla. Jos isäsi on myös väkivaltainen, kannattaa tehdä myös rikosilmoitus, parantaa äidin mahdollisuuksia saada yksinhuoltajuus. Periaatteessa voit hakea vaikka lähestymiskieltoakin, kunhan saat asiat liikkeelle.

Vierailija
29/31 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, soitin sosiaalipäivystykseen eilen koulun jälkeen ja tänään tulevat hakemaan meidät pois.

Kiitokset kaikille avusta!

Ap.

Vierailija
30/31 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun soitit.kerro sitten, kun kerkiit et haettiinko teidät oikeasti.On kyllä tosi erikoinen tapaus teidän isä .Voi olla vielä edessä pitkä terapia teillä kaikilla, jos tämä tarina oikeasti tosi.

Vierailija
31/31 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä :)

Kyllä meidät haettiin ja nyt ollaan turvassa. Haluan kiittää kaikkia siitä, että tavalla tai toisella annoitte minulle varmuutta päätökseeni. Tästä se elämä sitten alkaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan