Kuinka paljon ylipainoa?
Kommentit (17)
No sellaiset 10 kiloa ainakin? Itse laihduttaisin enemmänkin, mutta minä tykkäänkin laihuudesta. Indeksien mukaanhan tuossa ei ole kuin reilu kilo varsinaista ylipainoa. Mieti itse, miltä haluat näyttää ja missä painossa on hyvä olo.
Kysymys oli vähän provosoiva mutta kehonkoostumusanalyysin mukaan ylipainoa on vain 1.8 kg kun tilanne on nyt 165.8/70.8. Itse olin ajatellut pudottaa painon noin 65 kiloon.
En nyt oikein tiedä uskonko ihan täysin tuohon analyysiin mutta oikeasti olen normaalia lihaksikkaampi. ja mun lihakseni myös kasvaa helposti vaikka sanotaan ettei naisella käy niin. Ehkä siis olen mies.
ssss kirjoitti:
30kg
Näyttäisin kyllä aika pahalta tällä ruumiinrakenteelle =)
Tarviiko sitä painoa välttämättä edes saada pois? Eikö tuo nyt ole ihan tarpeeksi hyvä. Parin kilon ylipaino ei aiheuta mitään terveyshaittoja, ja jos peilikuva näyttää hyvältä niin ihan turha stressata jostain numeroista.
Mielestäni naiset stressaavat ihan turhaan painoindekseistä kun energian voisi käyttää johonkin kehittävämpäänkin. Varsinkin jos harrastaa liikuntaa ja syö terveellisesti niin mitä hiton väliä joku 25 tuntumassa oleva painoindeksi!
ssss kirjoitti:
30kg
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Silloin painoindeksi olisi 14,5 eikä se ole terve. Älä neuvo ihmisiä näin. t. lääkäri
Laskennallisesti (BMI) vain pari kiloa.
Mutta sehän on täyttä puppua. Riippuen vähän ruumiinrakenteestasi 15-10 kg
No laske bmi. Eikös tuo ole ihan ylipainon rajoilla, jos jonkun 0,5kg laihdutat niin olet normaalipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä painoa välttämättä edes saada pois? Eikö tuo nyt ole ihan tarpeeksi hyvä. Parin kilon ylipaino ei aiheuta mitään terveyshaittoja, ja jos peilikuva näyttää hyvältä niin ihan turha stressata jostain numeroista.
Mielestäni naiset stressaavat ihan turhaan painoindekseistä kun energian voisi käyttää johonkin kehittävämpäänkin. Varsinkin jos harrastaa liikuntaa ja syö terveellisesti niin mitä hiton väliä joku 25 tuntumassa oleva painoindeksi!
Siinä mielessä tarvitsee muutama kilo saada että mahdun kaapissani oleviin vaatteisiin. En stressaa.
Olen vihdoin saanut selkäni siihen kuntoon että pystyn harrastamaan liikuntaa kunnolla =)
Vierailija kirjoitti:
Laskennallisesti (BMI) vain pari kiloa.
Mutta sehän on täyttä puppua. Riippuen vähän ruumiinrakenteestasi 15-10 kg
BMI on todellakin ihan puppua.
Jos laihduttaisin 10-15 kiloa, menettäisin ison osan lihasmassastani ja tällöin taas kokonaiskulutukseni pienenisi ja painonhallinta olisi entistä vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli vähän provosoiva mutta kehonkoostumusanalyysin mukaan ylipainoa on vain 1.8 kg kun tilanne on nyt 165.8/70.8. Itse olin ajatellut pudottaa painon noin 65 kiloon.
En nyt oikein tiedä uskonko ihan täysin tuohon analyysiin mutta oikeasti olen normaalia lihaksikkaampi. ja mun lihakseni myös kasvaa helposti vaikka sanotaan ettei naisella käy niin. Ehkä siis olen mies.
No eikös siinä analyysissä näy sun lihasmassa yms. Mitä ne oli?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu, saan lihasta tosi helposti. En ole mikään himoliikkuja, lähinnä hyötyliikuntaa tulee saatua ja teen pari jumppaohjelmaa netistä viikossa. Silti mulla on esim. näkyvät vatsalihakset ja mm. vähän turhankin lihaksikkaat pohkeet ja olkavarret. Muutenkin olen aina ollut roteva, mitat on nyt 165/64 ja alimmillaankin teininä oli joku 56 kiloa. Olen kyllä aina vähän kadehtinut niitä kaitaluisia ja pitkiä tyttöjä, mutta minkäs teet kun kropan muoto vaan on tällainen harteikas, rintava, persevä ja paksujalkainen. Tunnen kyllä oloni parhaaksi n. 60 kilon hujakoilla, pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni vielä ennen kesää, huoh. :D
Mutta siis kannattaa löytää se oma ihannepaino, jossa tuntee olonsa hyväksi, joka on terveellisen kehonkoostumuksen rajoissa ja jossa pysyäkseen ei tarvitse jatkuvasti nälässä kärvistellä. Mikä se sitten sun kohdalla onkaan, ehkä viitisen kiloa pois tai sinnepäin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös siinä analyysissä näy sun lihasmassa yms. Mitä ne oli?
Näkyy. Mun lihasmassa on 29.4 kg, rasvamassa 17.6 kg. Rasvaprosentti 25%
Rasvaprosentti on normaalin keskivaiheilla ja BMI himpan normaalin yli.
66.9 kg painoisena mun rasvaprosentti oli 19.7%, silloin lihasmassakin tosin oli 29.9kg.
Olen iässä jossa lihasmassa alkaa huveta, siitä täytyy alkaa pitää parempaa huolta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu, saan lihasta tosi helposti. En ole mikään himoliikkuja, lähinnä hyötyliikuntaa tulee saatua ja teen pari jumppaohjelmaa netistä viikossa. Silti mulla on esim. näkyvät vatsalihakset ja mm. vähän turhankin lihaksikkaat pohkeet ja olkavarret. Muutenkin olen aina ollut roteva, mitat on nyt 165/64 ja alimmillaankin teininä oli joku 56 kiloa. Olen kyllä aina vähän kadehtinut niitä kaitaluisia ja pitkiä tyttöjä, mutta minkäs teet kun kropan muoto vaan on tällainen harteikas, rintava, persevä ja paksujalkainen. Tunnen kyllä oloni parhaaksi n. 60 kilon hujakoilla, pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni vielä ennen kesää, huoh. :D
Mutta siis kannattaa löytää se oma ihannepaino, jossa tuntee olonsa hyväksi, joka on terveellisen kehonkoostumuksen rajoissa ja jossa pysyäkseen ei tarvitse jatkuvasti nälässä kärvistellä. Mikä se sitten sun kohdalla onkaan, ehkä viitisen kiloa pois tai sinnepäin. :)
Mua vähän huvitti kun testin tulkinnut heppu oletti mun olevan joku himoliikkuja. Kyllähän mä liikun mutta suurin syy on varmaan ruumiillinen työ jossa tarvitaan habaa.
Mä olen kans aina halunnut olla sellainen hento ja eteerinen, mutta minkäs teet , näillä mennään =)
10kg