Yhteenmuutto miesyhtävän kanssa ja yhteiset rahat. Mitä teen?
Olen seurustellut miesystäväni kanssa kohta vuoden. Ollaan puhuttu yhteenmuutosta ja sen ajankohta olisi ehkä syksyllä. Mies on koko ajan ollut sitä mieltä että yhdessä asuessa rahat on yhteiset, minä taas olen sitä mieltä että on yhteinen taloustili ja loput sitten sitä omaa rahaa. Tuota mun mielipidettä puolta myös se että mulla on yksi lapsi ja mies on lapseton ja mies asuu omistusasunnossa ja minä vuokralla. Mies taas perustelee omaa mielipidettään sillä että hän tienaa vain vähän enemmän kuin minä ja osataan molemmat käyttää rahaa järkevästi.
Nyt kävi kuitenkin ilmi että mies saa lähes tuplasti enemmän palkkaa kuin minä, mutta mies pysyy edelleen kannassaan että "ei oo mitään järkee asuu yhdessä ja syödä samasta jääkaapista jos ei oo yhteiset rahat. Samaan konkurssiin sitä mennään joka tapauksessa jos jotain sattuu". Jotenkin minä en vaan osaa ajatella asiaa niin että mies maksais mun (saati mun lapsen) elämistä. Ehkä tilanne on eri sitten kun lapsi on niin iso että asuu jo omillaan ja me miehen kanssa kahestaan, mutta tuollaista tilannetta ei ole vuosikausiin tulossa. Miten saisin miehen ymmärtämään etten halua kokonaan yhteisiä rahoja? Mikä ois hyvä kompromissi? En halua taipua miehen tahtoon näin isossa asiassa.
Kommentit (22)
Ehkä on parempi että muutatte saman katon alle sitten ku saatte asuu kahestaan. Lapselleki parempi ku ei tarvii uusperhekuvioista kärsiä
Siinä voi ja usein onkin melkoinen pohjaton savotta, joten asiansaosaava juristi kummallakin puolen on eduksi. Se että mistä yleensä voi sopia, onkin sitten eri asia.