Olisitko ennemmin 10 kiloa ylipainoinen vai alipainoinen?
Perusteluja. Lisätään vielä, ettet ruokavaliolla saisi jatkossa painoasi muutettua kumpaankaan suuntaan, vaan pysyisit ikuisesti saman painoisena.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen. On tarpeeksi kokemusta alipainon aiheuttamista vakavista terveysongelmista.
Alapeukuttajan mielestä mm. sydänpysähdys, munuaisvika ja osteoporoosi eivät ole vakavia terveysongelmia.
Älä välitä. Palstan laihuusfanaatikko Ssss on todennäköisesti alapeukuttanut viestiäsi. Hän ei tunnusta eikä myönnä, että laihuudesta voisi olla mitään terveysongelmia.
Olen nyt 5 kiloa ylipainoinen enkä tykkää. Olen myös ollut 10 kiloa alipainoinen enkä siitäkään tykännyt. Jos pakko valita niin ylipainoa 10 kiloa, koska en halua painaa näin aikuisena naisena jotain 40 kiloa :/
Ylipaino, jos se saa olla lihasta. 10kg lihasta on huomattavasti tiiviimpi paketti kun 10kg läskiä. Olen ollut alipainoinen- silloin lähti tukka päästä, olin todella kalpea, oli hirveän kylmä koko ajan ja olin todella heikko, esim. muutaman kilometrin matka oli raskasta kävellä. Enkä silloinkaan pitänyt omasta peilikuvastani.
mieluummin 10kg ylipainoinen. olen ollut merkittävästi alipainoinenkin, ja silloin huimasi ja heikotti paljon.
161cm olen ja normaalipainoni on BMI:n mukaan n. 48kg-65kg, joten pitää valita, haluaisinko painaa 38kg vai 75kg. 75kg tuntuu aika isolta, mutta jos vaihtoehtona on 38kg!!!!!!! niin valinta on selvä.
En haluaisi kumpaakaan, mutta alipainoinen. Olen sirorakenteinen ja ruipelo kestävyysurheilija. Olen ollut viiden kilon päässä 10 kilon alipainosta ja ihan terve (ei tuntunut missään, menkat tuli säännöllisesti, kukaan ei huomautellut alhaisesta painosta ja olo oli ihan normaali). Kymmenen kilon ylipaino tarkoittaisi 20 kiloa lisää siihen painoon, jossa enimmilläni olen ollut ja se tuntuu hurjalta.
En kyllä haluaisi näyttää rääpäleeltä vaan naiselta!
Ylipainoinen. Näytin kamalalta jo normaalipainon alarajoilla. Olen tosin ollut melkein 10 kiloa ylipainoinenkin, eikä sekään herkkua ollut. Housuja oli vaikea löytää ja näyttivät rumalta päällä. Mieluiten pysyisin tässä BMI 24:ssä.
Alipainoinen. Painaisin 52 kg ja bmi olisi 15,5. Kai sillä vielä hengissä pysyisi. 10 kg ylipainoisena painaisin 94 kg, mikä kuulostaa aika hurjalta kun nyt olen 65 kg.
Joku prosenttiraja toimisi tässä paremmin kuin tuo kiinteä 10 kg, joka on 160-senttiselle suhteessa aika paljon enemmän kuin 180-senttiselle.
Alipainoinen, koska se ei ole terveydelle niin vaarallista tuolla luvulla. Eikä haittaa näyttää hyvältä. Nyt olen normaalipainon ylärajalla enkä todellakaan tyytyväinen.
Olen 152 cm pitkä. Alipainoisena, jos se siis on BMI 18,5 lukemasta miinus kymmenen kiloa, olisin 33 kg. Ööh. Olisin varmaan sairaalassa?
Vastaavasti kymmenen kiloa ylipainoisena olisin 68 kg. Jo 59 kiloisena tunsin itseni valaaksi, koska en tosiaankaan liho "naisellisesti". Huh.
No kai olisin 68 kg ja eläisin jossain metsässä ilman miestä loppuelämäni.
Alipainoinen tottakai. Olisin kaunis ja hoikka, painasin sen 40kg joka ois muutenkin tavote.
Yli- tai alipainoinen verrattuna mihin painoon?
Voitaisiinko puhua vaikka rasvaprosentista tai muusta yleisesti pätevästä yksiköstä?
Mieluummin yli.
Alipainoisena miehenä ei olisi mukavaa. Lihava sentään näyttää isolta. Eikä 10 kg ylimääräistä nyt olisi vielä edes lihava.
Mä en nyt yhtään osaa arvioida/laskea mikä se 10 kg yli tai alipaino omalla kohdallani edes olisi, mutta valitsen ylipaino. Olen aina ollut todella hoikka ja kärsinyt siitä. Nyt olen kai suht normimitoissa ja silti törröttää jotkut luut ällöttävästi ym., voin vaan kuvitella vielä laihempana. Mulla on myös pyöreät kasvot, joten kai ne sopisi paremmin vähän tukevampaan kroppaan.
Olen ollut paljon enemmänkin ylipainoinen ja laihduttanut, joten omasta mielestäni olisin mieluummin alipainoinen. Tosin jos mieheltä kysytään, niin mieluummin ylipainoinen, ei tykkää laihoista.
Ylipainon mä ottaisin.
Meillä on hoidossa anorektikko. On sen verran pahan näköistä ja se ajatusmaailma ja käytös on niin sairasta, että miljoona kertaa mielummin se ylipaino kuin alipaino.
ssss kirjoitti:
Tiedoksi jokaiselle ylipainon valinneellle, lihavuus ei pue ketään.
Eikö sinulle kukaan ole lapsena opettanut, että makuasioista ei kannata kiistellä?
Haluaisinko 155-senttisenä painaa 35 kiloa vai 70 kiloa. Pakko se olisi, jo siis olisi, kahdesta huonosta tuo 70 kiloa kuitenkin valita, vaikka pahalta sekin tuntuisi. Olen painanut sen 44; 45 on kokoiselleni normaali. Näytin aika lommoposkelta silloinkin ja tietoisesti nostin muutaman kilon. 47-kiloisena olin jo tyytyväinen itseeni. Nykyään olen normaalipainon ylärajalla ja kamalalta kyllä tuntuisi lihoa tästä vielä 11 kiloa, mutta en todellakaan haluaisi tikkujalkoja ja lommoposkia.
Alipainon terveysriskejä muuten liioitellaan valtavasti. Tutkimuksissa on tutkittu kaikkea kuolleisuutta, joten se vääristää. Moni kuolemansairaus aiheuttaa laihtumista, ja esimerkiksi alipainoisten ykköstappaja eli respiratoriset infektiot tappavat hitaasti ja moni kuihtuu ensin alipainoiseksi. Toinen ongelma on se että nyky-yhteiskunnassa suurin osa alipainoisista on alipainoisia elämäntilanteen takia - miettikää jotain narkkareita, syömishäiriöisiä jne. Alipainoisten top-kuolemansyylistalle pääsevät niin itsemurhat, murhat kuin vahingotkin. Viimeisenä tilastoja vääristävät kuolemansairaat vanhukset, jotka myös kuihtuvat.
Ylipainon epäterveellisyyttä tilastoissa taas häivyttää se, että tupakoitsijat ovat useammin normaalipainoisia. Jos tätä kontrolloidaan, huomataan että matalin kuolleisuus on - tättärää - normaalipainoisilla.