Outo tapaus veljen ja vaimonsa luona eilen. Mitä ajattelette?
Jäikö veljen vaimo eilen illalla minulle kiinni pettämisestä?
Veli soitti minulle työmatkaltaan ja pyysi minua hakemaan papereita, jotka oli hänellä kotona työhuoneessa ja faksaamaan ne hänelle.
Veli oli koittanut tietysti soittaa vaimolleen ensin, mutta tämä ei ollut vastannut puhelimeen.
Hain toimistolta veljen avaimet ja lähdin sitten ajamaan heille päin ja soitin matkalta veljen vaimon puhelimeen, mutta sieltä tuli ilmoitus, että puhelimeen ei saada yhteyttä. Kun pääsin perille niin pihalla oli vieras pakettiauto. Kello oli yhdeksän ja ihmettelin vähän autoa. No menin ovelle ja soitin ovikelloa pitkään. Ei vastausta.
Pihanpuolen ikkunoissa ei ollut valoja, joten ajattelin ettei vaimo ollut kotona. Menin sisään avaimilla. Eteisessä oli vaatteita (mielestäni sekä miesten että naisten vaatteita hujan hajan lattialla.Vaimo tuli portaita alas kylpytakki päällä. Oli aivan hengästynyt. Ja alkoi huutaa mitä oikein meinaan, oliko jotain kamalaa tapahtunut. Hän vaikutti todella säikähtäneeltä. Selitti että oli pelästynyt koska oli jo nukkumassa. Selitin rauhallisesti asiani ja kysyin saanko hakea paperit työhuoneesta yläkerrasta. Vaimo käski minun odottaa alhaalla kun hakee itse paperit. Sitten hän keräsi vaatteet lattialta ja häipyi yläkertaan. Sanoi ettei ole ehtinyt siivota. Eteisessä huomasin miesten maihinnousu- tai turvakengät, jollaisia veljelläni en ole ikinä nähnyt. Ne olivat selvästo suuremmat kuin muut miesten kengät eteisessä.
Pian vaimo tuli takaisin alas ja sanoi ettei löytänyt papereita. Sanoin mitä jos itse kävisin katsomassa. Vaimo suostui ja menimme yläkertaan. Löysin paperit helposti työhuoneesta, veljeni kertomasta paikasta. Kun tein lähtöä makuuhuoneen ovi oli kiinni ja veljen vaimo seisoi sen edessä, edelleen kylpytakissa. Hän saattoi minut alakertaan. Olin ihan kuin ei mitään. Ulko-ovella kysyin kenen auto pihassa seisoo. Vaimo sanoi, että se on naapurin paku joka piti siirtää tieltä pois, jotta jonkun remonttifirman autot mahtuisi pihaan huomenna aamulla. Toivotin hyvää yötä ja ajoin pois.
Ja mitä nyt sitten minun pitäisi ajatella ja tehdä tästä kaikesta?
Kommentit (112)
Jutella hänen (veljenvaimon) kanssaan. Kertoa, millaisia ajatuksia sinulla heräsi tekemistäsi huomioista.
Kuulla, mitä hänellä on sanottavanaan.
provo.
Ja jos ei ole, niin olihan tuo ihan selvä juttu, ne kengät ja kaikki. Sanot veljellesi ohimennen että naapuri sitten pitää pakettiautoaan teidän pihalla.
Tosin sikäli haiskahtaa provolta että kuka tyhmä nyt auton pihaan parkkeeraa, noin käy telkkarissa.
Provo. Kukaan ei käytä enää faksia.
no mene katsomaan onko huomenna remonttimiehen autot pihassa
Kysy veljeltäsi milloin on alkanut maihareita käyttää tai mainitse naapurin autosta ihan ohimennen.
Toimiston avaimet on, muttei veljen kotiavainta. Ilmiselvä provo.
Kellä oikein on faksi? Kas kun ei kirjekyyhkyllä halunnut papereita toimitettavan...
Huolehtia omista asioista?
Voihan sitä sitten jossain kohtaa lähiaikoina soittaa veljelle ja kysyä, häiritseekö naapurin remontti vielä. Tai tiedustella niistä maihareista, kun et tiennyt hänen sellaisia käyttävän tms...
Miten muuten pääsit noin myöhään veljen toimistoon.. Eikö kaikki toimistot ole kiinni jo tuohon aikaan?
No tää nyt oli varmaan provo, mutta jos ei, niin mä ottaisin ensin asian puheeksi veljesi vaimon kanssa. Siis ihan rehellisesti kertoisin vaan, että tein tällaisia huomioita vieraillessani ja nämä asiat oudoksuttavat, onko syytä tiedustella asiasta veljeltä yms. Vaimon reaktiosta ja vastauksestahan nyt varmaan voi jo päätellä kaiken olennaisen.
jaa faksi? Kotona halpa skanneri, ja sähköpostiin. Tässä vinkkinä juonenkehittelyyn, kun tää taitaa olla fiktiota
Okei, kiitos kommenteista. Kaikkia avauksiahan täällä epäillään provoiksi, joten niin tietysti tätäkin :)
Pari kommenttia: paperit piti lähettää faksilla, koska ne olivat sopimusluonnoksia, joihin veli oli tehnyt käsin korjauksia ja muutosehdotuksia. Nyt hän oli unohtanut nämä kotiin tai ei ollut arvellut niitä tarvitsevansa. Sitäpaitsi ihan arkipäivää, että ulkomaankaupassa papereita lähetellään faksilla, erityisesti kun on draftaamisesta kysymys. Kaikkia asioita ei haluta lähettää sähköisenä.
Veljen avaimet on firman lukollisessa avainkaapissa, johon minulla ja kahdella muulla on veljen lisäksi avaimet.
Eniten minua kuitenkin hämää se, että vaimo ylipäänsä pettäisi. En oikein voisi uskoa sitä hänestä. Hän esim hoisi veljeäni esimerkillisesti lähes vuoden tämän vaikean sairauden aikana. Ja on aina ollut todella kiintynyt veljeen.
Minusta ei ole ihan minun asiani kertoa epäilyistäni veljelleni. Hän varmaan pitäisi sitä heidän henkilökohtaisiin asioihinsa puuttumisena. Ap
Niin ja pääsin veljeni toimistoon sisään, kun olen itsekin siellä töissä. Perheyritys kyseessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos kommenteista. Kaikkia avauksiahan täällä epäillään provoiksi, joten niin tietysti tätäkin :)
Pari kommenttia: paperit piti lähettää faksilla, koska ne olivat sopimusluonnoksia, joihin veli oli tehnyt käsin korjauksia ja muutosehdotuksia. Nyt hän oli unohtanut nämä kotiin tai ei ollut arvellut niitä tarvitsevansa. Sitäpaitsi ihan arkipäivää, että ulkomaankaupassa papereita lähetellään faksilla, erityisesti kun on draftaamisesta kysymys. Kaikkia asioita ei haluta lähettää sähköisenä.
Veljen avaimet on firman lukollisessa avainkaapissa, johon minulla ja kahdella muulla on veljen lisäksi avaimet.
Eniten minua kuitenkin hämää se, että vaimo ylipäänsä pettäisi. En oikein voisi uskoa sitä hänestä. Hän esim hoisi veljeäni esimerkillisesti lähes vuoden tämän vaikean sairauden aikana. Ja on aina ollut todella kiintynyt veljeen.
Minusta ei ole ihan minun asiani kertoa epäilyistäni veljelleni. Hän varmaan pitäisi sitä heidän henkilökohtaisiin asioihinsa puuttumisena. Ap
Mäkään en kyllä sanoisi heti alkuun veljelle, ettei synny mitään väärinkäsityksiä. Mutta mitä jos kysyisit asiasta veljen vaimolta? Voi tuntua ehkä tyhmältä, mutta kysy vaikka niistä kengistä tai jostain, ja mainitse että muutenkin sulle tuli vierailusta kummallinen fiilis ja haluaisit selvittää asian.
Itse olisin varmaan tarkastuttanut rekkarilla auton omistajan ja lähtenyt siitä selvittämään, mutta mä nyt olen vähän tällanen stalkkeri.
Älä nyt herranjestas ainakaan veljelle ensin mene puhumaan. Asiasta pitää olla satavarma, ennen kun puolisolle mennään puhumaan. Kaikelle voi olla joku ihan oikeakin selitys, vaikka pahaltahan tuo kuulostaakin.
Juttele vaimon kanssa tai anna asian olla.
Laittaisin vaan veljesi vaimolle viestin että: "Kerrotko sinä, vai kerronko minä?"
Sanoisin vaimolle, että menit sitten pettämään, ja kysyisin kauanko on jatkunut. Näin se totuus tulee parhaiten ilmi. Veljelle en vielä välttämättä puhuisi. Tai sitten puhuisin.
Joo en aio puhua veljelleni. Tämä on vaan epäilys, joka perustuu sellaiseen kummalliseen fiilikseen, jonka käynnilläni sain. Että kaikki ei ollut ihan kunnossa tai niinkuin pitäisi. Ja ne vaatteet eteisen lattialla hämäsi jo kun astuin ovesta sisään. Heillä on aina niin siistiä, siivooja käy kaksi kertaa viikossa ja kerää kaikki tavarat pois kuljeksimasta, ei lapsia tai lemmikkejä. Itse asiassa uskoisin sen pakujutun muuten. Auto ei ollut jätetty parkkiin niinkuin silloin kun joku tulee käymään ja lähtee pian pois, vaan laatoitetun piha-alueen syrjässä, ikäänkuin aseteltu huolellisesti paikkaan jossa se ei olisi tiellä.
Muten lähestyn kälyäni? En voi suoraan kysyä että oliko sulla vieras mies siellä.
No eikö toi ole aika selvä juttu? Mikset kusynyt, kenen pakettiauto oli. Itse tuossa tilanteessa kertoisin veljelle.