Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutisevia näppyjä hotelliyön jälkeen, mistä nämä tulevat?

Vierailija
15.04.2016 |

Nukuin alkuviikosta eräässä hyvätasoisessa hotellissa Suomessa yhden yön. Aamulla huomasin hyttysenpiston näköisiä jälkiä eri puolilla kroppaa ja erityisesti niillä alueilla, jotka ovat luultavimmin olleet patjaa vasten/likellä yöllä. Ajattelin tätä vain herkän ihoni reaktioksi sängyn lakanoista tai vastaavasta, mutta vaiva ei olekaan poistunut vaan päinvastoin selkeytynyt. Näppyjä tulee vieläkin lisää ja ne ovat joko laajemmissa ryppäissä tai ainakin 2-3 vierekkäin. Aion laittaa viestiä hotellin asiakaspalveluun ja pyytää heiltä selvitystä asiasta ja mahdollista korvaustakin, jos nämä eivät viikonloppuun mennessä katoa ja tarvitsen ajan lääkärille. Mitä ihmettä nämä voivat olla ja mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siellä hotellissa tuli puuhattua? Ettei vaan olisi joku sukupuolitauti...

Vierailija
2/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikoitahan nuo. 

Kotiisikin olet nyt ne kantanut. On muuten kallis urakka saada pois. Älä nyt eteenpäin ainakaan levitä. 

Vierailija
4/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hotelli?

Vierailija
5/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa luteita. jos et ole vielä tullut takaisin kotiin, niin kannattaa pestä kaikki mukana olleet vaatteen tarppeksi kuumassa jotta tapat mukaan tulleet lutikat. Sama koskee esim matkalaukkua yms kaikkea muuta mitä sulla oli siellä mukana mukaan lukien puhelin/läppäri jne. 

Vierailija
6/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Samaa vitsailin avokille, että varmana menin yksin hotellille ja nukkumaan! Mutta ei nyt ole ainakaan ihmispetikumppaneista kyse...

Ja perkele jos on lutikoita. Kotona oon ollut jo pari päivää, mut avokilla taas ei ole ollut mitään oireita. Itse mietin jotain lintukirppua, onko sellainen lainkaan mahdollista? Todellakin toivoisin, ettei ole mikään pitkä riesa... Hotellia en sano vielä, laitan vasta jos tulee varmistus asiasta. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella matkailevat voivat kuitenkin huokaista helpotuksesta!

Ap

Vierailija
7/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hirvitys, provoilusta voi saada vaikka kanamunankokoisia paiseita :)

Vierailija
8/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli samanlaisia Ikaalisten kylpylän sängyistä. Muksu vaan raapi niitä kovasti ja paraneminen kesti pidempään. Kortisoni 2,5% auttaa.

Vierailija
9/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hirvitys, provoilusta voi saada vaikka kanamunankokoisia paiseita :)

Sori, mutta ei ole provo. Sen verran nuori olen kuitenkin, ettei kaupunkilaistyttönä minulla ole ollut kokemusta vastaavasta. Provotutkasi vaikuttaa olevan epäkunnossa, jos tällaisestikin väännät provoleimaa...

Ap

Vierailija
10/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli samanlaisia Ikaalisten kylpylän sängyistä. Muksu vaan raapi niitä kovasti ja paraneminen kesti pidempään. Kortisoni 2,5% auttaa.

Joo, ite oon yrittänyt olla raapimatta, mutta välillä olen tahattomasti niin tehnyt. Pitää varmaan kokeilla kortisonia ja vaikka antihistamiiniakin. Toivottavasti menisi sillä. 

Laitoin äsken hotellillekin viestiä ja kyselyä asiasta. Saa nähdä, mitä he sieltä vastaavat. Toisaalta minulla on herkkä iho, mutta ei allergisten iho-oireiden jatkuminen näin monen päivän jälkeen ole kohdallani normaalia.

Ap

Vierailija
11/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Samaa vitsailin avokille, että varmana menin yksin hotellille ja nukkumaan! Mutta ei nyt ole ainakaan ihmispetikumppaneista kyse...

Ja perkele jos on lutikoita. Kotona oon ollut jo pari päivää, mut avokilla taas ei ole ollut mitään oireita. Itse mietin jotain lintukirppua, onko sellainen lainkaan mahdollista? Todellakin toivoisin, ettei ole mikään pitkä riesa... Hotellia en sano vielä, laitan vasta jos tulee varmistus asiasta. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella matkailevat voivat kuitenkin huokaista helpotuksesta!

Ap

Ei sieltä siis miljoonaa ludetta mukana tule. Yksi muna riittää :-). Jos sun matkalaukku/puhelin tms on ollut hotellin sängyllä, niin mahdollisuudet on hyvät että tuli kutsumattomia vieraita kotio. Munista pääsee vieläkin varmaan eroon kunnon kuumalla pyykkauksella. Mutta sitten on vielä kengät, matkalaukku ja tosiaan puhelin. Noi rakastaa elektroniikkaa ja mahtuvat törkeän pieniin väleihin. 

Vierailija
12/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä saunaa? Kannattaisi laittaa kaikki nyt saunomaan, siis matkalaukut yms mitä sinulla oli mukana, vaikka hieman myöhäistä se on. Tee ludetutkimus patjasta yms, netistä löytyy ohjeita.

Vierailija
13/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satiaiset aiheuttaa juuri tuota. Yök.

Vierailija
14/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa työskentelevänä voin sanoa että ne voi olla ihan mitä vaan, ne huoneet siivotaan niin huonosti.

Vierailija
15/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukirppuja todennäköisesti. Hotellissa ollut vuodevaateet tuuletuksessa niin, ettö linnut oleskelleet lähimailla. Itsellä on käynyt samoin. Ihotautilääkäri totesi.

Vierailija
16/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat naapureillesi jos asut kerrostalossa tai rivitalossa :( Selviä seinäluteitahan nuo ovat https://www.google.com/search?q=hotel+bed+bug+bites&source=lnms&tbm=isc…

Vierailija
17/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinälude on lisääntynyt räjähdysmäisesti

Lutikat ovat lisääntyneet pääkaupunkiseudulla räjähdysmäisesti viimeisen kolmen vuoden aikana. Seinälude on tätä nykyä yleisin syy tuholaistorjuntaan useimmissa tuholaistorjuntayrityksissä. Lutikat ovat jo yleisempiä kuin sokeritoukat tai turkiskuoriaiset.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1425450535599

Vierailija
18/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintukirppuja todennäköisesti. Hotellissa ollut vuodevaateet tuuletuksessa niin, ettö linnut oleskelleet lähimailla. Itsellä on käynyt samoin. Ihotautilääkäri totesi.

BUAAHHAAA, vuodevaatteita ulkon a tuulettavaa hotellia tuskin ollut vuoden 1950 jälkeen suomessa

Vierailija
19/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luteet leviävät?

Muun muassa ihmisten, vaatteiden ja kangashuonekalujen mukana.

Matkatavaroiden ja muuttokuormien kautta.

Lintujen pesistä esimerkiksi ullakolta. Huono hygienia ja siivottomuus saattavat lisätä syöpäläisten esiintymistä.

Tietämättömyyden, huolimattomuuden ja välinpitämättömyyden vuoksi, jolloin lutikoiden määrä asunnossa pääsee suureksi sekä leviämisen riskit kasvavat.

http://www.iltalehti.fi/asuminen/201408090142023_an.shtml

Vierailija
20/58 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikoilta kuulostaa.. Pyykkää ja pakasta kaikki mukana ollut, pese lattiat, soita myrkyttäjä ja muovita sänky tarvittaessa... Meil meni kauan huomata aikoinaan, kun miehelle ei tullut jälkiä mut minulle tuli eka vähemmän ja sit enemmän ja sit ku välähti nii heitettiin mm. Sänky kokonaan pois.. Eikä sitä turhaan sanota et ku näät ekan nii niit on jo paljon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä