Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! En osaa kulkea junalla!

Kuumottaa
15.04.2016 |

Pitäisi päästä junalla Pukinmäestä Järvenpäähän, mutta onko tuolla puksussa junamaatteja? Miten se lippu oikein ostetaan jos ei ole junamaattia jos lipunmyyntikin on lopetettu!??? En tiedä miten tämä juttu oikein toimii! Kerran aiemmin matkustanut junalla, ja sekin Italiassa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asemilla on pihalla se lippuautomaatti. Jos ei, niin sitten ostat junassa käteisellä lipun lipunmyyntivaunusta. Ja juna ei kulje tuolta suoraan järvenpäähän, vaan joudut vaihtamaan junaa.

Vierailija
2/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa matkustaa lentokoneella, kun en tiedä koskaan, että minne pitää mennä ensiksi ja missä ne lähtöselvitykset tehdään. Ne voi tehdä kuulemma jo netissä, mutta se on jo ihan ylivoimaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai junissa lipunmyyntiä ole sentään lopetettu? Ensin menet i-junalla tiksiin ja siitä R-junalla jäkeen.

Eikö niitä voi jollain kännykälläkin nykyään ostella.

Voi näköjään: https://www.vr.fi/cs/vr/fi/vr_mobiili

Vierailija
4/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Malmilla on automaatit, Pukinmäestä en tiedä. Jostain syystä VRlläkään ei ollut mainintaa millä asemilla ne automaatit on. Mutta voit ostaa lipun kännykkäänkin.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_liput

Vierailija
5/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltö junasat enään lippuja saa! Mamut vallanu koko vr yhtiön ja junaissa liikkuu vaan ULKOMAALAISET,! 0 Mee autolla

Vierailija
6/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukunmäessä ei ole automaattia. Menet siellä I-junaan lipunmyyntivaunuun (vältä päätyovia niin osut oikeaan paikkaan). Lippu maksaa alle kuusi euroa. Tikkurilassa vaihdat R-junaan, lähtee raiteelta kolme. Katso, että junan kyljessä lukee Riihimäki! Kyllä sä pärjäät :) Se lipunmyynti loppuu HSL-junissa vasta ensi vuonna.

Vierailija
7/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiililla on helpointa ostaa liput. Helsingin ulkopuolelle suuntautuviin matkoihin tarvii VR Mobiili sovelluksen jolla voi tilata kertalippuja. Jos matkustaa Helsingissä, niin voi ostaa ilman sovellusta suoraan tekstiviestillä lipun, joka käy metroihin, ratikoihin, paikallisjuniin ja metron liityntäbusseihin. Tämä tehdään lähettämällä tekstari A1 numeroon 16355. Vastauksena tulee muutaman sekunnin päästä lippu, joka on voimassa tunnin.

Vierailija
8/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiililla on helpointa ostaa liput. Helsingin ulkopuolelle suuntautuviin matkoihin tarvii VR Mobiili sovelluksen jolla voi tilata kertalippuja. Jos matkustaa Helsingissä, niin voi ostaa ilman sovellusta suoraan tekstiviestillä lipun, joka käy metroihin, ratikoihin, paikallisjuniin ja metron liityntäbusseihin. Tämä tehdään lähettämällä tekstari A1 numeroon 16355. Vastauksena tulee muutaman sekunnin päästä lippu, joka on voimassa tunnin.

Täytyykö tuota kännykkälippua näyttää sille lipunlukijalaitteelle? Tyhmä kysymys, mutta silti!

-Ei ap. 

Vierailija
9/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa matkustaa lentokoneella, kun en tiedä koskaan, että minne pitää mennä ensiksi ja missä ne lähtöselvitykset tehdään. Ne voi tehdä kuulemma jo netissä, mutta se on jo ihan ylivoimaista...

Kuule kaiken maailman kielitaidottamat intialaisetkin lentelee, miksei kouluja käynyt suomalainen osaisi? Kentillä on henkilökuntaa sitä varten, että ne neuvoo. Mutta eihän suomalainen neuvoja tietenkään voi alentua kysymään...

Vierailija
10/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö tuota kännykkälippua näyttää sille lipunlukijalaitteelle? Tyhmä kysymys, mutta silti!

-Ei ap. 

Ei tarvitse, kännykkälippu tarvii näyttää vain lipuntarkastajalle, jos sellainen sattuu tulemaan.

Vierailija
11/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ei ap. 

Ei tarvitse, eikä voi. Lippu näytetään tarvittaessa matkalipuntarkastajalle tai konduktöörille. Useimmiten ei tarvitse näyttää kellekään.

Vierailija
12/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kaiken maailman kielitaidottamat intialaisetkin lentelee, miksei kouluja käynyt suomalainen osaisi? Kentillä on henkilökuntaa sitä varten, että ne neuvoo. Mutta eihän suomalainen neuvoja tietenkään voi alentua kysymään...

Olen eri kuin tuo alkuperäinen, mutta minä en uskalla. On sosiaalisten tilanteiden fobia ja paniikkihäiriö. Olenkin viimeksi matkustanut vuonna 1986. En vaan pysty enkä uskalla. 

Vierailija
13/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, että tungen ketjuusi, mutta olen toinen, joka ei koskaan ole junalla kulkenut..

Jos menee Helsingin sisällä junamatkan vaikkapa Pukinmäestä Oulunkylään, tarviiko ostaa lippu, vai käykö Hsl:n matkakortti? 

Vierailija
14/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ap, että tungen ketjuusi, mutta olen toinen, joka ei koskaan ole junalla kulkenut..

Jos menee Helsingin sisällä junamatkan vaikkapa Pukinmäestä Oulunkylään, tarviiko ostaa lippu, vai käykö Hsl:n matkakortti? 

Tietääkö kukaan?

Vierailija
15/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumottaa kirjoitti:

Pitäisi päästä junalla Pukinmäestä Järvenpäähän, mutta onko tuolla puksussa junamaatteja? Miten se lippu oikein ostetaan jos ei ole junamaattia jos lipunmyyntikin on lopetettu!??? En tiedä miten tämä juttu oikein toimii! Kerran aiemmin matkustanut junalla, ja sekin Italiassa.

Minä olen ostanut liput netistä.

Vierailija
16/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy. Vie kortti leimauslaitteen lähelle ja paina ykköstä

Vierailija
17/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy. Vie kortti leimauslaitteen lähelle ja paina ykköstä

Kiitos. Saanko kysyä vielä, jos kuitenkin menisin vaikka Keravalle Pukinmäestä, on ostettava erikseen lippu, Hsl:n matkakortti ei käy?

Vierailija
18/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneella lentely aiheuttaa niin isoja päästöjä että hyvä, toivottavasti et opettelekaan! :D Mutta jos joskus tulee tilanne että haluaisit opetella niin usko pois, et ole ainoa joka ei muka osaa. Esim. Finavian ja useimpien lentoyhtiöiden sivuilla on oikein selkeät ohjeet mitä pitää tehdä. Ja apua tosiaan saa kun vaan kysyy. Terveisin eräs, joka olisi voinut kirjoittaa juuri samanlaisen viestin vielä vuosi sitten.

Vierailija
19/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan?

ups

Vierailija
20/24 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto