Miehen raha-asiat sekaisin
Mä olen yrittänyt takoa tolle idiootille järkeä.
Se on aina pa. Ollut suhteen alusta asti.
Mietin että mikäköhän sairaus tolla on.
Alkoholia ei juo yhtään, ei tupakoi, rahapelejä pelaa välillä.
Mulla ymmärrys loppui. Asutaan miehen omistamassa asunossa. Lainat on kait tähän asti maksanut, koska ei olla pihalle lennetty.
En ole halunnut ostaa mitään yhteistä, koska toi on niin huono käyttämään rahaa, ja kaksi lastakin hänellä.
Tähän kämppään tulossa remontteja, tuskin saa niihin lainaa. Eli pihalle vaan.
Äijä siis aina ollut meidän suhteen aikana kulutusluottokierteissä.
Mä en jaksa! Helpotti!
Kommentit (14)
Lapset edellisestä suhteessa maksaa, asuivatpa he pääsääntöisesti isällään tai äidillään.
Toiset eivät vain ikinä opi järkevää rahankäyttöä, meillä mies oli samanlainen, tosin hän ei tarvinnut kulutusluottoja.
Aina raha-asiat esille ottaessani hän lähinnä ärsyyntyi/suutti ja keskustelu ei johtanut mihinkään. Annoin hänelle paperilla yhden kalenterivuoden menot ja kerroin kuinka paljon hän oli osallistunut meidän yhteiseen talouteen. Lopputulos järkytti häntä, se että minä kannoin 75% vastuun taloudestamme, vaikka tienaamme saman verran.
Annoin samalla puoli vuotta aikaa miettiä ja hoitaa asia kuntoon niin, että talous hoidetaan yhdessä, toinen vaihtoehto olisi ollut erilleen muutto, jolloin molemmat huolehtivat omasta taloudestaan. Mies ryhdistäytyi ja nykyään talous pyörii omalla painollaan, eikä tarvitse miettiä millä laskut maksetaan.
Miten miehen lapsuuden kodissa käytettiin rahaa ??? Onko malli sieltä peräisin.
Oletko koskaan jutellut rauhallisella hetkellä miten mies kokee rahan. Jos vaikka saa 100 euroa ylimääräistä jostain mitä tulee mieleen ? Aikanaan serkun kanssa saatiin 5 markkaa kylässä kun mentiin kauppaan. Minä katselin enkä löytänyt mitään kaupasta mitä haluaisin niin paljon että hennoisin käyttää rahani siihen. Serkkuni nappasi heti käteensä jonkun pienen vihkon ja laski paljonko jäljellä ja vertaili karkkien hintoja niin että osti kalleimman mihin rahat vielä riitti. Minä katselin vieressä ihmetellen mikä tuska oli saada heti kaikki rahat käytettyä.
Minulle holtiton rahankäyttö olisi ollut aika ylitsepääsemätön kestää suhteessa. Itse kun olen aina ollut tarkka rahankäyttäjä.
Miehen vanhemmat pihisteli aina, ja vieläkin. Lapsenlapselle antavat 5e tilille synttärinä (ei ole vitsi).
Asut miehen omistamassa asunnossa, et osta, etkä maksa mitään?
Mitäpä jos lopettaisit miehesi lompakolla loisimisen, saattaisi miehen rahatilanne kummasti parantua.
Jos joku lähtee asunnosta, se olet sinä.
Maksan vastikkeen, sähköä, nettilaskun yms. Meinaatteko että maksan puolet asuntolainasta, ja en saa mitään jos mies heittää mut pihalle?
Ostan ruokia, maksan bensoja, maksan auton osarin välillä. Oon lainannut sille tuhansia, ja joskus on maksanut takaisin, ei aina ole pystynyt.
On kun kantaisin vettä kaivoon!
Niin mikä oli se aloittajan panos yhteiseen talouteen? Loisiminen?
Toivottavasti mies ymmärtää miten saa raha-asiansa kuntoon, eli lemppaamalla aloittajan.
Moni teistä ottaisi yhteistä lainaa perseaukisen kanssa? Pankki voi viedä yhteisen omaisuuden. Jos toinen ei maksa laskuja.
mies omistaa kämpän, maksaa laskut ja olet huolissasi. Siis olet huolissasi miten mies ei jaa sinulle rahaa?
Jälleen näitä aloituksia, joissa aloituksessa ei kerrota mitään ja sitten jälkikäteen "muistuu mieleen" kaikkea. Joopa joo.
Miksi sellaisen miehen kanssa menit kimppaan?
Minusta raha-asioiden hoitaminen on niin perustavaa laatua oleva asia, että enpä katselisi monta päivää tuollaista hunsvottia. Toivottavast on kuitenkin hyvä isä ja maksaa edes elatusmaksunsa.
Lähde ja juokse! Tuollaisen kanssa et voi suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta.
Up