Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet yliarvioivat itsensä politiikan tuntijoina

Vierailija
15.04.2016 |

"Pitkään politiikan tutkijana työskennellyt Ville Pitkänen uskoo, että miehet pitävät itseään parempina politiikan asiantuntijoina kuin oikeasti ovat."

http://yle.fi/uutiset/tutkija_miehet_yliarvioivat_itsensa_politiikan_tu…

Tosin eivät av-mammat kauas jälkeen jää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla sitä yleistetään. Omista kavereista osa ei seuraa ollenkaan politiikkaa. Minä ja muutama on seurattu kasrin alusta. Silloin oltiin vielä lapsia mutta uutisista se kiinnostus alkoi. Tosin eipä se tietämys pahemmin lämmitä. Kaikki ne puolueet hallituksessa joita varoitin äänestämästä.

Kepusta muistutin että ne pettää aina. Persut on niin populisteja että niiden puheisiin ei kannata luottaa. Kokoomus on puhtaasti pääoman puolesta että niitä ei kannata duunarin äänestää.

Täytyy myöntää että ville p on oikeassa. Politiikan tuntemus on ihan hukassa suurelta enemmistöltä. Ei voi naisiakaan kehua. Ei pelkästään miehet äänestäneet väärin. Nyt sitten saadaan sitä mihin enemmistö haksahti.

Vierailija
2/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se miehen rooli, että kuuluu ja SAA olla äänessä yhteiskunnallisista asioista. Jos nainen sanoo mielipiteensä, se pitää perustella todella hyvin, että se otetaan todesta.

Näinhän se vähän on, ja konservatiivisissa porukoissa varsinkin.

Kerron esimerkin. Olen tv-toimittaja ja tehnyt aihepiiristä juttuja parikymmentä vuotta. Siis alan asiantuntija.

Kun muutama vuosi sitten olin miehen kotona Pirkanmaalla - miehen koti on maalla - paikalla oli apen miespuolisia tuttuja naapurustosta. He tietävät työni, ja kommentoivat MINUN tekemääni uutista, siis asiasisältöä, ja puhuivat silti ohitseni kuin en olisi edes paikalla. Tuli aika absurdi olo, käly siinä sitten nyki hihasta, että tules keittiön puolelle, täytyy mennä kaatamaan kahvia ja hakemaan pullaa tuolle miesköörille. Naiset pysykööt lestissään...

Ei sillä, on paljon naisia, joita ei kiinnosta politiikka, talous tai ulkomaan uutiset pätkääkään. Mutta on sellaisia myös miehissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tosiaan kertoa, että miehet ovai usein ihan ulalla politiikasta, mutta esittävät tietävää. Mikään ei ole rasittavampaa kuin sellainen kaikkitietävä, mutta ihan hölmö tyyppi... Pahinta on, että niitä on paljon politiikassakin.

Äänestäkää siis aina koulutettua naista, heillä on usein parempi älli ja pätevyys luottamustoimiin. Poikkeuksena tuosta lääkärit. He osaavat kyllä hoitaa sairauksia, mutta yhteiskunnallinen osaaminen on hakusessa ihan sukupuoleen katsomatta... Miehistä valitaan vaaleissa usein sotilaita ja poliiseja, eivät ole päättävissä elimissä penaalin terävimpiä kyniä.

T. Poliitikkonainen

Vierailija
4/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään taas tätä yleistämistä. Juurihan julkaistiin tutkimus, että 93% ei kirjoita esim nettiin mitään yhteiskunnallista tai poliittista sisältöä. Olisin enemmän huolissaan kuinka vähää osaa ihmisistä politiikka edes kiinnostaa.

Vierailija
5/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikein röyhkeästi yleistämällä yleistetään, niin tuntuu että tyhmät naiset myöntävät ihan suoraan että eivät seuraa ja ettei kiinnosta ja siksi eivät tiedä tai voi ottaa kantaa, tyhmät miehet taas vakuuttavat tietävänsä vaikkeivat seuraa maailman menoa uutisista tai ole koskaan lukeneet/opiskelleet. AINA löytyy mielipide minkä voi hyvin itsevarmasti sanoa ääneen tai neuvoa toista että miten kannattaa toimia. Koskee niin politiikkaa kuin kaikkia muitakin elämän osa-alueita. Eikä siinä sinällään ole mun mielestä pahaa, mutta silloin on vaan oikeasti tyhmempääkin tyhmempi kun vähätellään sen oikean ammattilaisen osaamista eikä suostuta oppimaan tai edes kuuntelemaan koska "kyllä minä tiedän".

Vierailija
6/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt yliarvioivat itseänsä lähes kaikessa. Useimmat luulevat esim. olevansa taivaan lahja naisille ja joiden tehtävä on valistaa, opettaa ja kouluttaa naisia. 

Mutta sitten kun pitäisi pistää pesukone jylläämään tai imuri hurisemaan, taidot ovatkin täysin hukassa. Esiin astuu kykyjen aliarviointi. 

Vierailija
7/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se miehen rooli, että kuuluu ja SAA olla äänessä yhteiskunnallisista asioista. Jos nainen sanoo mielipiteensä, se pitää perustella todella hyvin, että se otetaan todesta.

Näinhän se vähän on, ja konservatiivisissa porukoissa varsinkin.

Kerron esimerkin. Olen tv-toimittaja ja tehnyt aihepiiristä juttuja parikymmentä vuotta. Siis alan asiantuntija.

Kun muutama vuosi sitten olin miehen kotona Pirkanmaalla - miehen koti on maalla - paikalla oli apen miespuolisia tuttuja naapurustosta. He tietävät työni, ja kommentoivat MINUN tekemääni uutista, siis asiasisältöä, ja puhuivat silti ohitseni kuin en olisi edes paikalla. Tuli aika absurdi olo, käly siinä sitten nyki hihasta, että tules keittiön puolelle, täytyy mennä kaatamaan kahvia ja hakemaan pullaa tuolle miesköörille. Naiset pysykööt lestissään...

Ei sillä, on paljon naisia, joita ei kiinnosta politiikka, talous tai ulkomaan uutiset pätkääkään. Mutta on sellaisia myös miehissä.

Mies tai nainen joka ei pysty perustelemaan mielipidettään on tyhjän pölöttäjä. Niitä riittää liian kanssa. Se kun jostain asiasta sanot ja perustelet miksi kuitataan paska puheeksi ilman mitään perusteluja on ärsyttävää. Onneksi olen oppinut suhtautumaan siihen huumorilla.

Älä loukkaannu kun kerron että naiset voi tingata asiasta vaikka on samaa mieltä.

Pahinta vanhan kansan miehille on jos lapsi oikaisee. Pappa huusi että penikat ja akat pitää turpansa kiinni kun miehet puhuu. Sanoin ihan ystävällisesti että älä rähjää lapselle kun jäät toiseksi. Ukko näytti siltä että saa suuttumuksesta sydärin. Poika sanoi lapsen viattomuudella että äiti ajaa paremmin kun sinä et pappa näe kunnolla. Totuuden sanomisesta kiukutteli todella kauan, vuosia.

Vierailija
8/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti miehillä on enemmän yleissivistystä ja kiinnostusta politiikan seuraamiseen. Kotitalous ja taide ovat ainoita asioita, joissa naiset ovat miesten kanssa samalla tietotasolla tai paremmalla.

Muuten aika turha uutinen; vaikka miehet yliarvioisivat itsensä, se ei tarkoita etteivätkö he silti tietäisi enemmän kuin naiset. Mutta sitä ei olisi mukavaa ja korrektia kertoa, joten mieluummin jotain miehiä halventavaa.

Vierailija
9/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin monesti käy jonkun tullessa muotiin. Kaikista tulee sen asiantuntijoita. Omasta mielestään..

Vierailija
10/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt oikein röyhkeästi yleistämällä yleistetään, niin tuntuu että tyhmät naiset myöntävät ihan suoraan että eivät seuraa ja ettei kiinnosta ja siksi eivät tiedä tai voi ottaa kantaa, tyhmät miehet taas vakuuttavat tietävänsä vaikkeivat seuraa maailman menoa uutisista tai ole koskaan lukeneet/opiskelleet. AINA löytyy mielipide minkä voi hyvin itsevarmasti sanoa ääneen tai neuvoa toista että miten kannattaa toimia. Koskee niin politiikkaa kuin kaikkia muitakin elämän osa-alueita. Eikä siinä sinällään ole mun mielestä pahaa, mutta silloin on vaan oikeasti tyhmempääkin tyhmempi kun vähätellään sen oikean ammattilaisen osaamista eikä suostuta oppimaan tai edes kuuntelemaan koska "kyllä minä tiedän".

Niitä on miehissä ja naisissa jotka sanoo ettei politiikka kiinnosta. Tyhmyyttä se ei suoraan ole vaan kiinostuksen puutetta. Siihen ei auta edes sen kertominen että politiikka vaikuttaa sinunkin elämääsi.

Vierailija
11/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yliarvioivat itsensä_._

Vierailija
12/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt yliarvioivat itseänsä lähes kaikessa. Useimmat luulevat esim. olevansa taivaan lahja naisille ja joiden tehtävä on valistaa, opettaa ja kouluttaa naisia. 

Mutta sitten kun pitäisi pistää pesukone jylläämään tai imuri hurisemaan, taidot ovatkin täysin hukassa. Esiin astuu kykyjen aliarviointi. 

Olen mies ja osaan kyllä siivota, en vain tykkää siitä. Teen sen kuitenkin kun pitää tehdä. Pyykin pesu on helpointa kun kone siinä tekee varsinaisen työn. Ainoa asia missä olen naista opastanut liittyy seksiin. Sanoin ettei sitä tarvi repiä niin siitä piti suuttua.

En kyllä pyytele anteeksi jos haluan että heppiäni kohdellaan hyvin.

Vierailija
13/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla sitä yleistetään. Omista kavereista osa ei seuraa ollenkaan politiikkaa. Minä ja muutama on seurattu kasrin alusta. Silloin oltiin vielä lapsia mutta uutisista se kiinnostus alkoi. Tosin eipä se tietämys pahemmin lämmitä. Kaikki ne puolueet hallituksessa joita varoitin äänestämästä.

Kepusta muistutin että ne pettää aina. Persut on niin populisteja että niiden puheisiin ei kannata luottaa. Kokoomus on puhtaasti pääoman puolesta että niitä ei kannata duunarin äänestää.

Täytyy myöntää että ville p on oikeassa. Politiikan tuntemus on ihan hukassa suurelta enemmistöltä. Ei voi naisiakaan kehua. Ei pelkästään miehet äänestäneet väärin. Nyt sitten saadaan sitä mihin enemmistö haksahti.

Ihanan puhdasoppista kommunismia! Ei riitä että tietää, pitää myös uskoa aatteseen! Etkä voi olla asiantuntija politiikassa, jos et ole kommunisti. Tietämyksesi on turhaa, jos se ei kristallisoidu aatteeksi.

Vierailija
14/14 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan menee asian vierestä jos asia koskee omaa arviota omasta tietämyksestä eikä sitä kumpi sukupuoli asioista jotain oikeasti tietää. Sinänsä tuttu ilmiö miesten kohdalla, että arvioidaan sitä omaa osaamista itsevarmasti. Kyllä se sitten miehiä on elämässä myös auttanut seilaamaan maailman meriä ja menemään vaikka kuuhun. Se on varmaan se testosteroni sitten.

Ihan tutkitusti miesten politiikan tietämys on meiltä ja maailmalta löytyvien tutkimusten mukaan naisia merkittävästikin parempi ja sama yleistiedon kanssa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000027804.html?id=1601743

https://www.psychologytoday.com/blog/unique-everybody-else/201209/why-t…

http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/jul/11/women-know-less-po…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä