Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko pakko mennä neuvolaan? Raskaana

Vierailija
15.04.2016 |

En halua mennä meidän kunnan neuvolaan. Mua ahdistaa ja pelkkä ajatus saa verenpaineen nousemaan. Voinko käydä yksityisellä lääkärissä mieluummin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ota selvää ainakin raskaustodistuksen lähettämisestä Kelaan. En muista koska tuo oli, mutta saadakseen äitiysavustuksen ja äitiysrahan täytyy toimia ennen jotain tiettyä takarajaa.

Sitten seulonnat täytyy tehdä myös tietyillä viikoilla, jotka olisi hyvä olla jo nyt tiedossa etteivät jää välistä jos sellaisia haluat.

Lopuksi: on varmaan hirmu pienestä kunnasta kyse jos haluat vapaaehtoisesti maksaa palvelusta joka on pääsääntöisesti hyvää ja ilmaista kunnallisella puolella?

Neuvolassa ei tarvitse käydä, esim. gynekologi voi kirjoittaa samat todistuksen kelaan kuin neuvolakin. Ja pystyy ohjaamaan seulontoihin.

Itse kävin kaikki lääkärit ja alkuraskauden jutut yksityisellä puolella, just ihan sen takia ettei koko kirkonkylä tiedä että olen raskaana kun olen vasta viikolla 6.

Vierailija
22/25 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. voit mennä yksityiseen neuvolaan tai yksityislääkärille. monet yksityiset gyneasemat tarjoaa myös neuvolapalveluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet naapurikunnan äitiysneuvolaan. Nykyään on vapaus valita. Jos ei käy neuvolassa ollenkaan,se herättää epäluuloja että sinulla on jotain salattavaa ja joudut ehkä erityistarkkailuun lapsivuodeosastolla. Se ei välttämättä johda mihinkään mutta kun Suomessa on totuttu siihen että miltei kaikki neuvolassa käy. Jossain kaupungeissa on myös yksityisiä neuvoloita mutta rahaa siihen palaa. Onnea odotukseesi :) 

mitä epäluuloja se muka herättää jos käy yksityisessä neuolassa tai yksityislääkärillä? Ei neuvola saatika julkinen neuvola ole pakollinen.

Vierailija
24/25 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ota selvää ainakin raskaustodistuksen lähettämisestä Kelaan. En muista koska tuo oli, mutta saadakseen äitiysavustuksen ja äitiysrahan täytyy toimia ennen jotain tiettyä takarajaa.

Sitten seulonnat täytyy tehdä myös tietyillä viikoilla, jotka olisi hyvä olla jo nyt tiedossa etteivät jää välistä jos sellaisia haluat.

Lopuksi: on varmaan hirmu pienestä kunnasta kyse jos haluat vapaaehtoisesti maksaa palvelusta joka on pääsääntöisesti hyvää ja ilmaista kunnallisella puolella?

Ymmärrän hyvin, ettei tuollaisessa tilanteessa halua mennä sinne kunnan ainoan terveydenhoitajan vastaanotolle, jos se on kylän pahiin juorukello, entinen koulukiusaaja  tai muuten tehtäväänsä sopimaton henkilö. Yksityisellä puolella saa palvelut maksua vastaan, ei se ole mikään ongelma.

Vierailija
25/25 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raskaus pitää salata. En ymmärrä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme