Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko työkkärin puheluihin?

Vierailija
14.04.2016 |

Itse en vastaa, koska pyrin pitämään matalaa profiilia työkkäriin. En halua joutua työkkäritädin manipuloitavaksi puhelimessa.

t. työtön

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulle ole sieltä soitettu yli kahteen vuoteen eikä muutenkaan painostettu mihinkään. Itse olen hommannut itselleni jo kolmannen opiskelun työttömyyden aikana. TE-toimisto on ollut täysin passiivinen mun työllistymiseni suhteen.

Vierailija
2/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vastaan, mutta provohan tämä oli.

- OIKEA työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut (mutta en tahallani) ja seuraavaksi tulikin viesti, että pitää mennä siellä käymään. Työkkärin täti suorastaan vittuili kaikesta ja lopuksi antoi pari lappua työpaikoista mihin piti hakea välittömästi. Jatkossa siis pyrin vastaamaan, koska tuli vähän paha mieli kun lytättiin ihan luuseriksi.

Vierailija
4/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siitä saa karenssin jos ei vastaa? Näin mulle ainakin sanottiin. Olettaen että on ilmoittanut puhelinnumeronsa sinne.

Vierailija
5/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, jos sieltä joskus soitettaisiin...

Vierailija
6/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa huoleti, maanantaina kerrotaan, että työttömille tulee ns. aktiivisuusraportti eli on pakko viikottain tehdä selkoa työnhaustaan oma asioinnin kautta. Enää ei riitä, että odottelee soittoa, nyt ne on päättäneet, että työtön kertoo päivä päivältä tekemisensä tyyliin maanantaina soitto yritykseen X työnjohtajalle Y, iltapäivällä työnhakulomakkeiden täyttöä netissä yrityksiin V ja T. Tiistaina haastattelu yrityksessä H. Keskiviikkona TE-toimiston aktivointitapahtuma. jne.

Eikä mitään hätää. Jos ei pääse nettiin, on tekeillä on näppärä vaihtoehto paperisena.

Hallitus tämän päätti, ei työkkärin täti.

Vierailija
7/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla olla vastaamatta ettei karenssia tipu. On vaan pirun hankalaa kun pitää koko päivä päivystää puhelinta, eivätkä sitten edes soita sinä päivänä kun pitäisi. Jos soittavat ollenkaan. 

Vierailija
8/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä karenssia tule, jos ei vastaa puheluun. Jos jättää vastaamatta mihinkään yhteydenottoon eikä tule tapaamisiin, niin siinä tapauksessa karenssi voi tulla. Itse joskus missasin työkkärin puhelinsoiton, kun olin suihkussa, enkä kuullut puhelimen soivan. Soitin takaisin päin kun huomasin puhelun tulleen ja tunnistin numerosta, että työkkäri kyseessä. Ei kuitenkaan vastannut soittooni. Tietoihini oli myöhemmin kirjattu, että "yritetty soittaa pvämäärä 1.9.2014, ei vastannut." Eikä muuta. Joten ei tarvitse päivystää puhelimen ääressä koko ajan.

Vierailija
9/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä karenssia tule, jos ei vastaa puheluun. Jos jättää vastaamatta mihinkään yhteydenottoon eikä tule tapaamisiin, niin siinä tapauksessa karenssi voi tulla. Itse joskus missasin työkkärin puhelinsoiton, kun olin suihkussa, enkä kuullut puhelimen soivan. Soitin takaisin päin kun huomasin puhelun tulleen ja tunnistin numerosta, että työkkäri kyseessä. Ei kuitenkaan vastannut soittooni. Tietoihini oli myöhemmin kirjattu, että "yritetty soittaa pvämäärä 1.9.2014, ei vastannut." Eikä muuta. Joten ei tarvitse päivystää puhelimen ääressä koko ajan.

En luottaisi siihen että joku nimetön kirjoittaa noin keskustelupalstalla... työkkärin tädillä voi olla paha päivä ja hän laittaa silti karenssin, mitäs siten teet

Vierailija
10/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi siihen että joku nimetön kirjoittaa noin keskustelupalstalla... työkkärin tädillä voi olla paha päivä ja hän laittaa silti karenssin, mitäs siten teet

SItten teet valituksen asiasta. Valituksen teon jälkeen olet muutaman kuukauden ilman työttömyystukea koska ei sitä uusita koska edellinen katkaisu on vielä käsittelyssä.

Vierailija
11/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin puheluihin? Tätä kysyy elämäntapatyötön, jolle ei puheluja tule kuin erikseen pyydettynä.

Vierailija
12/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten tekisin valituksen aiheettomasta karenssista. Työkkärin sivuilla lukee ehdot, miten karenssin voi saada. Ei kukaan voi vaatia edes työtöntä viettämään koko elämänsä puhelimen vieressä, ettei edes paskalla uskalla käydä. Ihminen voi olla vaikka hammaslääkärissä tai hautajaisissa, eikä pysty välttämättä juuri sillä sekunnilla vastaamaan puhelimeen ja siitä ei voi rangaista tukien menettämisellä. Jos puheluun ei vastata, työkkäri voi lähettää perästä kirjeen tai kutsun tapaamiseen ja niiden kanssa sitten kannattaa olla tarkempi, mutta vastaamatta jättämisellä ei voi saada mitään karenssia. 

Vierailija
13/13 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkärin täti laita karenssia, se laittaa selvityspyynnön. Jos et siihen vastaa, pakottaa laki laittamaan karenssin, koska maksaja (Kela tai kassa) tätä vaatii. Työkkärin tädille on ihan se ja sama, saatko rahaa vai et, mutta nuo maksajat on pirun tarkkoja siitä, toimitko oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan