Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako yrittää 1v11kk vaippoja pois?

Vierailija
30.06.2008 |

Pystyy pidättämään parikin tuntia pissaa. Kakat on tullut pottaan jo puolisen vuotta. Nykyisin ilmoittaa jopa joskus itse, että pitää päästä potalle ja tekee pissan siihen. Eilen oltiin koko päivä päikkäreitä ja yötä lukuunottamatta ilman vaippaa ja vain yhdet pissat tuli housuun. Kuin muisti aina säännöllisesti 1,5-2h välein käyttää pissalla, meni hienosti. Kerran jopa itse pyysi päästä pissalle.

Onko järkeä yrittää jättää vaippoja jo pois?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen kokemuksen tuomalla vahvalla rintaäänellä sanoisin, että ei kannata aloittaa systemaattista pottatreeniä ennenkuin lapsi osaa ilmoittaa pissahädästä. Pottaan voi toki tutustua ja käydä istumassa esim. ruoan jälkeen aikaisemminkin.

Meillä tuo selkeä muutos tapahtui pari kk 2v synttäreiden jälkeen. Siihen asti lorotteli ihan huomaamattaan, oli vaippa tai ei, sitten alkoi yhtäkkiä sanomaan pissasta ja sai pidätettyä potalle asti. otettiin vaipat käytännössä heti pois ja parin viikon päästä yövaippakin, kun oli aina aamulla kuiva.

Vierailija
2/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö oli tuon ikäinen kun oppi itse kokonaan kuivaksi. Yllätti kyllä vanhempansa täysin, oli pottailun totaalikieltäytyjä vielä 2 kuukautta aiemmin... Teillä näyttää siis lupaavammalta kuin meillä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapseni oli päivä-ja yökuiva 1v4kk

itse olin yökuiva 10kk

ja päiväkuiva 1v1kk

Vierailija
4/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, eipä juuri vahinkoja sattunut. Niin, ja vauva syntyi sitten vielä esikoisen ollessa 2v 1,5kk. Ei vaikuttanut esikoisen kuivana olemiseen (siis joskushan voi aiheuttaa vauvan syntymä isommalle joitain taantumia). 2,5v jätettiin sitten yövaipatkin pois.

Vierailija
5/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan kannattaa ehottomasti olla ilman vaippaa. Me on omia lapsia juoksutettu ilman vaippaa ihan vuoden ikästä taapertajaakin.

Yövaippaa kannattaa pitää sitkeämmin niin ei tule lapselle pettymystä jos joka yö kastelee. Välillä vaippakausia ja välillä taas kokeilette.